آرشیو خرداد ماه 1402

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

چگونه هوش مصنوعی آینده طراحی وب سایت ها را تغییر خواهد داد؟


برهه زمانی فرصت متعددی از پیاده سازی او‌لین وبسایت ها و بسط استعمال از آنان دربین عموم نمی گذرد. از آن فرصت تاکنون شیوه های مختلفی برای طراحی وب های متفاوت خلاقیت گردیده‌است. او‌لین طرز ساخت و ساز سایت ها، طراحی وب سایت های ایستا بود، که طراح و گسترش دهنده اینترنت آنها‌را با کد های HTML و CSS از آغاز رمزنگاری می کردند.
این‌راه از ساخت وب سایت امروزه تا حدودی برای پیاده سازی اکثری از گونه های وب سایت ها منسوخ گردیده‌است. ضمن اینکه ساخت سایت با این طرز مشقت و عدم وضوح های یار و همدم به خویش را دارااست، رئیس آن را نیز طاقت فرسا و طاقت فرسا می نماید. ابعاد طراحان وبسایت با ابتکار طرز های دیگر مدیرdت وبسایت را سهل وآسان کردند. یک کدام از این طرز ها، طراحی طراحی سایت در مشهد وب پویا میباشد. در‌این طریق از یک سیستم مدیر محتوا CMS برای ساخت‌و‌ساز وبسایت به کار گیری می گردد.

گرچه این شیوه نیز امروزه ایرادات مختص به خویش را دارااست، ولی با این درحال حاضر صرفا طرز بی آلایش و آسوده برای پیاده سازی یک وب سایت به کارگیری از سیستم های وبسایت ساز یا این که به عبارتی سیستم های رئیس محتوا میباشد. با سیستم رئیس محتوا، مدیر وبسایت نیز بی آلایش خیس از گذشته گردیده‌است و مایحتاج وجود ندارد که اینترنت مستر علم کافی درخصوص با طراحی وب داشته باشد.

امروزه طراحان و توسعه و گسترش دهندگان اینترنت پیرو رویه ها و شیوه هایی برای ساخت وب سایت می‌باشند که بتوانند یک تارنما را در مقطع فرصت بسیار کوتاه و فارغ از هیچ سیرتکامل ابهام پیاده سازی نمایند. خوشبختانه راه‌های زیادی برای تولید سایت های سریع در اکنون ابتکار می باشند که طراح بتواند با به کار گیری از آن ها در مقطع فرصت بسیار نادر یک وب سایت حرفه‌ای طراحی سایت  را پیاده سازی نماید. این شیوه ها هر روز در درحال حاضر آپ تو دیت رسانی می‌باشند تا در غایت یک طرز جامع و بدون نقص اختراع خواهد شد.

با اعتماد به هوش تصنعی artificial intelligence (AI) می اقتدار تا حدودی به طریق های جامعی برای طراحی وب سایت سهل و آسان دست یافت. هوش تصنعی پیاده سازی artificial design intelligence (ADI) یکی فناوری های جدیدی میباشد که با به کارگیری از آن می شود به طراحی سایت پرداخت. به دنبال به تحقیق بیشتر استعمال از هوش تصنعی در ساخت وب سایت خوا هیم پرداخت.

چرا طراحی وبسایت برای کسب و کارها ضروری است


طراحی سایت به منظور آماده سازی و ارائه اطلاعات به مخاطب در صفحات مختلف در اینترنت و اطراف وب انجام می گردد.دنیای وب و اینترنت را دقیقا می اقتدار همانند یک دنیای حقیقی در حیث گرفت، به دلیل آن که تمامی اطلاعات و نیازهایی که یک فرد در جامعه دارد، می تواند از طریق خیل‌عظیم سایت ها که در مجموعه بندی های گوناگون وجود دارا‌هستند مدد خواهد شد.تارنما ها از طریق ایجاد کرد و طراحی های مختلف مانند ساخت وب سایت فروشگاهی، طراحی وب سایت شخصی، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت خبری، طراحی وب طراحی سایت در مشهد  نیامندی،طراحی وب تبلیغاتی، طراحی وب سایت خودرو، طراحی وب هتل، ساخت سایت آتلیه، طراحی سایت املاک، طراحی وب سایت خدماتی و… که فقط بخشی از دسته بندی های وب سایت ها میباشند می توانند اکثر نیازهای مردم را جانبداری کنند.
پس در واقع طراحی سایت به عملیات ساخت‌و‌ساز وب سایت می‌گویند.یک طراحی وب سایت حرفه‌ای جنبه های مختلفی را در برمی گیرد که دربرگیرنده لایه های مختلف صفحه ها وب، ایجاد کرد محتوای وبسایت و صفحه آرایی و طراحی گرافیکی آن هست.یک تارنما با تمرکز به موضوعی که دارد، محتوای متفاوتی از نوع متنی، ویدئویی، تصویری و صوتی را به کاربر ارائه می‌دهد.علاوه بر زیبایی طراحی گرافیک وب سایت، مهم ترین قسمت یک سایت که گزینش کننده اساسی ترازو توان آن هست، اثر گذار و غنی بودن محتوای آن میباشد.
البته پیش نیازهای مهم هر تارنما، هاست و دامین آن می‌باشد.اینکه هاست و دامین چیست درپی خواهیم اظهار‌کرد.
هاست چیست؟
هاست یا همان Host همانطور که از نامش معلوم هست به معنای میزبان است.خب طبیعی هست که برای فعال سازی هر کسب و کاری نیاز به یک فضای فیزیکی می‌باشد.شخصی که قصد دارد مال یا خدمتی را بفروشد به یک دکان، فروشگاه و یا دفتر نیازمند می‌باشد.در ابتدا هم گفته شد که دنیای تارنما و اینترنت به دنیای حقیقی وواقعی شباهت زیادی دارااست؛ برای داشتن یک منزلت در اینترنت برای سایت خود و برای ارائه هر نوع خدمتی مانند دنیایی واقعی به یک فضا در حوالی اینترنت نیاز میباشد که به آن “هاست یا میزبانی وب” می گویند.
این اطراف بر روی سرورها و رایانه های قدرتمند که در مکان های مختلف تعبیه طراحی سایت می گردند و وبسایت ها برای اینکه در اینترنت برای کاربران در دسترس باشند روی این سرورها قرار می‌گیرند.هاست گونه های مختلفی داراست که صاحبان بیزنس براساس نیاز و بودجه ای که دارا‌هستند می‌توانند یکی از آن ها را خریداری کنند.

مقایسه لاراول و وردپرس


لاراول چیست؟
لاراول Laravel یکی دارای اسم و رسم ترین قاب ورک های PHP مبتنی بر معماری MVC برای پیشرفت نرم‌افزار های پایین وب هست. این فریم ورک متن باز تحت لیسانس MIT ارائه گردیده‌است. این فریم ورک PHP که بر روی اجزای symphony پیشرفت داده شده، اصلی مناسب برای استعمال از کدهای قابل اتکا و تست شده فراهم می کند. لاراول کارهایی چون ارتباط با دیتابیس، سشن طراحی سایت در مشهد  ها، روتینگ ها، احراز هویت و غیره را بسیار سهل وآسان کرده است.



ویژگی های لاراول
لاراول خیلی سریع توانست به قاب ورکی دوست داستنی نزد گسترش دهندگان تبدیل گردد. شاید از ویژگی های اصلی این کادر ورک PHP بتوان به سادگی و سرعت بالای آن اشاره کرد. به دنبال به رسیدگی بیشتر ویژگی های لاراول می‌پردازم.

سرعت: نسبت به سایر فریم ورک های سرعت بالاتری داراست.
سادگی: انعطاف پذیری و سادگی آن فعالیت مقیاس پذیری را در پروژه ممکن ساخته می باشد.
معماری MVC: معماری تلفیقی از لایه های model-view-controller می باشد. به کارگیری از این معماری فواید و راحتی فراوانی در گسترش به هم پا دارد. در واقع در این نوع طراحی بخش ها از یک دیگر مستقل شده تا تغییر و تحول بر روی View آسیبی به منطق اپ نزند.
متن باز: همانطور که درباره وردپرس نیز توضیح دادم متن باز بودن سبب ساز کاهش هزینه شده و علاوه بر آن به شما انعطاف بیشتری می دهد. همچنین متن باز بودن دفاع عمومی را از سوی مجموعه های بسط دهنده در مقیاس وسیع طراحی سایت تری برای شما فراهم می کند. که این کم کم سبب ساز بهبود و کیفیت محصول می‌گردد.
ورقه بندی خودکار: امکان ایجاد کرد شیت به طور اتومات به نسبت اندازه و گوشه صفحه را مهیا می کند.
RESTFUL controllers: این منطق با امداد ریکوئست های POST و GET سهولت و کاهش حجم کد را آماده می کند.
Unit Test: شما می‌توانید با یاری خط امر آرتیزان تست های همزمانی را بر کد های خود اعمال فرمائید.
auto-loading: این ویژگی در نرم افزار قابلیت و امکان لود خود کار کامپوننت ها و کلاس ها را ساخت می کند.
امنیت بالا: هیچ چیز به اندازه امنیت در وب اساسی نیست که خوشبختانه لاراول امنیت بالایی دارد.
Migration: این ویژگی قابلیت انتقال کدهای نرم افزار و بانک اطلاعاتی را مهیا می کند.
مقایسه وردپرس و لاراول
همانطور که در مقدمه توضیح دادم هر تکنولوژی وب ویژگی هایی دارااست که در نهایت این ویژگی یکی را نسبت به دیگری نسبت به هر پروژه حق اولویت می‌دهد.



لاراول برای چه پروژه هایی مناسب تر می‌باشد؟
لاراول به طور فن ایی چالش های متداول پیش روی هر توسعه و گسترش دهنده را حل کرده است:

پیاده سازی اعتبار سنجی و ارائه تایید صلاحیت ها
یک دست سازی با سرویس های پست الکترونیک
یکدست سازی با ابزارها برای سرعت بخشیدن به وب اپلیکیشین
حل مشکلات متداول زخم پذیری
تست خودکار
پیکربندی مسیریابی URL ها
جداسازی منطق شغل از ارائه کد
سیستم صف تعقل پیام ها
مدیریت و زمانبندی کارها و تنظیمات
بسیاری افراد در ساخت جنس سفارشی از جمله خودرو از نقطه صفر استارت می کنند، برخی نیز پیرو سفارشی سازی قطعات آماده میروند. به کارگیری از یک چارچوب فوق العاده مانند لاراول، مانند داشتن یک کارخانه عالی با ابزارهای بخش اعظمی است تا این کار را اجرا دهید. در حالی که با استفاده از یک اپلیکیشن مانند وردپرس، مانند آغاز به مونتاژ یک ماشین می‌کنید، چیزی می‌باشد که برای یک شغل خاص مثلا وبلاگ نویسی آماده شده است. هر دو دارای مزایا و معایب خود را دارا هستند.