آرشیو آذر ماه 1401

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

مرحله برنامه ریزی طراحی وب سایت


طراحی وب سایت ماهر مشتمل بر مراحل گوناگونی می گردد که بی توجهی به هریک از قسمت های گوناگون هر مرحله ممکن میباشد منجر به عدم توفیق یا این که کاهش سعی و بازده سایت خواهد شد.در این نوشته‌ی علمی همت گردیده جهت ارتقا تلاش شرکت ها قابل انعطاف افزاری، مراحل طراحی سایت که شامل 6 مرحله اساسی میشود و نیاز است از سوی طراحان تارنما پیموده گردد را معرفی نماییم.موسسات طراحی سایت می‌توانند از این مراحل در جهت پیاده سازی هرچه عالی و ارتقا چگونگی سرویس ها خویش استعمال کنند.
6 مرحله فرآیند طراحی وب سایت :

طراحی سایت در مشهد

ahrefs

طراحی سایت


مرحله اولیه : پژوهش ها
تحقیق و پرس و جو یکی‌از مهمترین فرایند طراحی وب و اولی گام آن به حساب آورده می شود. در‌این مرحله از طراحی وب تمرکز مهم برروی گردآوری داده ها است.این مرحله جهت فهم و شعور بیشتر شرکتهای راجع‌به کسب و کار مشتری ، شناسایی بازار مقصود و انتخاب غرض اساسی سایتی که قرار میباشد پیاده سازی گردد انجام میگیرد.
اگرچه ریلکس خیس این میباشد که روند طراحی وب را که مرتبط با \"بازرسی\" و \"طرح ریزی\" میباشد را نادید گرفت و یکراست به سراغ مرحله \"پیاده سازی\" رفت البته بایستی بدانید که 2 مرحله اولیه ، جهت طراحی وب سایتی متناسب با نیاز مشتری بسیار حیاتی ومهم میباشد.
سوالاتی که می بایست برای این مرحله از روند طراحی سایت از مشتری خویش بپرسید :
✔ سازمان یا این که کمپانی شما چه کاری جاری ساختن می‌دهد؟

✔ چه چیزی سازمان ، کمپانی یا این که بیزنس شما‌را از رقبایتان متمایز می نماید ؟

✔ رقیبان تجاری شما که کمپانی هایی (سایت هایی) هستند ؟

✔ مشتریان شما را چه عده ای تشکیل می‌دهند ؟

✔ غرض شما از طراحی سایت چیست ؟

✔ چه عده ای به وبسایت شما مراجعه خواهند کرد؟

✔ آیا برای طراحی وب سایت خویش میزان دارایی ای درنظر گرفته اید ؟

اینها صرفا یکسری مثال از سولاتی می باشد که بایستی در‌این مرحله از مشتری خویش بپرسید.بصورت کلی اطلاعاتی که می بایست از مشتری خویش در مرحله اولیه ساخت وب سایت جهت افزایش چگونگی پروژه و ضمانت توفیق آن بپرسید مشتمل بر این قسمت های کلی میگردد :

✔ استحصال داده ها در امر تجارت مشتری

✔ دستیابی داده ها در خصوص پروژه (پیاده سازی یا این که سئو تارنما) متبوع مشتری

✔ استحصال داده ها در باب مخاطبان تارنما

✔ استخراج داده ها در باب نرم‌افزار برندسازی و ساخت اسم تجاری

✔ هدف و دورنمای پروژه ساخت سایت

✔ داده ها در ارتباط فروش آنلاین

✔ داده ها درباره ی مجال جانور و دارایی متبوع مشتری

در جلساتی که با مشتریان خویش برای این مرحله می‌گذارید ضمن ساخت ارتباط از صمیم قلب خیس و خوب، این زمان را خواهید داشت که نظرها و پیشنهادات خویش را براساس نیاز و غرض مشتری به او اعلام کنید تا در شکل گرایش از این پیشنهادات یا این که حتی سرویس ها دیگر شما به کار گیری کند.

مرحله دوم : طرح ریزی
طراحی برنامه نیز مانند مرحله اولیه از مهم ترین فرآیند طراحی وب سایت کارامد و حرفه‌ای به حساب میآید.این پروسه در واقعیت مسیر طراحی سایت را معین و راهنمای بسیار نه در زمان اجرا پروژه خواهند بود بنابراین تا حد قابلیت برای این مرحله وقت صرف فرمایید چراکه در غایت در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی به عمل آمده و از اتلاف وقت در آینده خودداری گردد.

در زمان مرحله برنامه ریزی میتوانید استراژی خویش جهت سئو و بهینه سازی (سئو) تارنما را برنامه ریزی یا این که بازنگری کنید.همینطور این مرحله طراحی وب برای ساخت محتوای مطلوب و هماهنگ شدن با مشتری راجع‌به محتوای موردنیاز سایت بسیار دارای اهمیت می‌باشد.








مرحله طراحی برنامه ساخت سایت مشتمل بر 3 قسمت اساسی میباشد :

1- بازنگری یا این که ایجاد یک استراتژی مشخص و معلوم برای seo وب سایت :

✔ با مشتری در ارتباط گزینش لغت ها کلیدی مشورت کردن نمایید

✔ قیمت عبارات و کلمه ها کلیدی گزینه تحقیق و مطالعه قرار دهید.

✔ محتوای موجود را از دید تناسب با اصول seo تفحص فرمایید

✔ لیستی از محتوای لازم برای عبارت کلیدی محتوایی در وب سایت ندارند تهیه نمائید تا خلاء موجود را پُر فرمایید

✔ لغات یاعبارات کلیدی را برای محتوای جانور و مورد نیاز سایت سامان دهی نمایید

2- پیاده سازی و ساخت‌و‌ساز نقشه تارنما :

در مرحله طرح ریزی ، بعداز شغل روی استراتژی seo ، مجال آن میباشد که نقشه تارنما (Sitemap) ساخته گردد.طرح ریزی و پیاده سازی نقشه وبسایت براساس حق تقدم های مهم است و منجر میگردد ساخت وب سایت براساس مهم ترین صفحه های اعمال گیرد، منوها و رابط کاربری وب سایت تاثیرگذار خیس شود و همینطور ایده های کلی راجع‌به ساخت و ساز محتوای مطلوب را صورت دهد.

✔ از استراژی سئو رقم خورده جهت پیاده سازی نقشه وبسایت موءثر و اولیت بندی صفحه ها سایت به کارگیری نمایید

✔ یک لیست بی نقص از نقشه تارنما موردنظر تهیه و تنظیم نمایید.از این لیست می توانید تحت عنوان یک احتساب لیست در فرایند متفاوت طراحی وب سایت به کارگیری کنید.

✔ نقشه تارنما می بایست ضمن صفحات مهم (درباره ما ، تماس باما و ..) مشمول صفحه ها مرتبط با کلمه ها کلیدی نیز بشود

3- استیناف و بسط محتوای تارنما

واپسین بخش از مرحله طراحی برنامه مشتمل بر تحقیق عمیق در محتوای وب سایت میگردد.در این نصیب مایحتاج می‌باشد تفحص کاملی درخصوص محتوای جان دار ( در‌حالتی که مشتری شما موقتا دارنده سایت باشد) و همینطور طراحی برنامه برای تشکیل داد محتوای جدید انجام گیرد.مشتریان می توانند مسئولیت ساخت‌و‌ساز محتوای سایت خویش را به عهده گیرند ولی گاهی بسیار عالی است از روش یک تفاهم نامه تازه این کار به اشخاص مجرب و ماهرتری سپرده گردد تا محتوای ساخت‌و‌ساز گردیده همت لازم را از هر نظر داشته باشد.

✔ محتوای جانور در وبسایت را پژوهش نمائید

✔ در شکل نیاز، فرد یا این که شرکتی را برای تایپ کردن و ساخت‌و‌ساز محتوای مایحتاج استخدامم کنید

✔ برای اتمام عمل تایپ کردن و تهیه و تنظیم محتوا محدوده زمانی معین فرمائید

مرحله سوم : پیاده سازی
مرحله سوم از فرآیند ساخت وب سایت در واقعیت صورت دهی و ایجاد کرد نمای ظاهری وبسایت میباشد.در این مرحله پوسته کلی وبسایت به همپا عنصرها مهم آن مانند طرح قسمت بالای وبسایت (Header)، ساختار منو ، فوتر تارنما و .. پیاده سازی و تشکیل داد می‌شود.این پوسته می تواند با به کار گیری از فتوشاپ به طور یک طرح زیباتر و ملموس خیس دربیاید.

بحران اساسی در طراحی وب سایت حرفه‌ای و بهتر ساخت تناسب فی مابین اجزا و کاربری وبسایت میباشد.در اطلاعت جمع گردیده در دو مرحله قبلی برای صورت دادن به پیاده سازی خویش استعمال نمائید.هر طراح وب سایت حرفه‌ای در پشت هر تصمیم و طرح خویش، غرض و هدفی را دنبال می نماید.نباید هر طرح و فُرمی را سوای استدلال و فارغ از هدفی خاص به او تارنما اضافه کرد.

همینطور لازم است پیاده سازی و ظواهر وبسایت، متناسب و هماهنگ با محتوا باشد.اکثر وقت ها مواقع این محتوای وب سایت میباشد که با پیاده سازی هماهنگ و وفق داده می‌گردد که‌این فرمان در غایت باعث به معدود توجهی یوزرها به محتوای وب سایت میشود.محتوای تارنما باید اولین و مهم ترین چیزی باشد که یوزرها سایت به آن توجه نشان می‌دهند.

برای پیاده سازی هر ورقه وب سایت این سوالات را از خویش بپرسید:

✔ مقصود اساسی از تولید این صفحه چیست ؟

✔ آیا کاری که قرار است مخاطب در‌این شیت انجام دهد به صورت مبرهن به او نمایش داده میشود؟

✔ نوع پیاده سازی این شیت چه مقدار یوزرها به تشویق به فعالیت متبوع (خرید، نام نویسی، تماس و..) می کند ؟

یک طراح وب سایت برنده همینطور ضمن پیاده سازی گرافیکی به کدنویسی های مایحتاج برای اجرای طرح نیز دقت می نماید.حتی در شرایطی که خویش شما عمل کدنویسی وب سایت را اجرا نمی دهید پیش از اینکه طرح تارنما را به مشتری آرم دهید با نرم افزار نوبس کمپانی خویش مشاوره های ما یحتاج را به عمل آورید.

در غایت از مرحله پیاده سازی جهت پایانی کردن نمای ظاهری وبسایت برای مشتری خویش استفاده نمایید.در زمینه‌ی نوع رنگ ها با او مشورت کردن فرمایید ، نوع فونت ها را معلوم نمائید و ظواهر آیکون و عکس ها را با یکدیگر بازرسی کنید.نکته حائض اهمیت این میباشد که پیش از آغاز مرحله آنگاه و اپ نویسی و اجرای پروژه به طبع طرح را به پذیرش مشتری برسانید و بعد وارد مرحله آینده گردید.

مرحله چهارم : اپلیکیشن نویسی
در مرحله نرم افزار نویسی ، طرح تارنما به طور کدهای نرم‌افزار نویسی ترجمه می شود تا قابل اکران بوسیله مرورگرها و قابل استعمال در اینترنت گردد.این مرحله در بین آحاد روند طراحی سایت وقتگیر ترین آن‌ها به حساب آورده می شود.براین اساس مشتری را در جریان حالت پروژه قرار دهید.

آگهی به مشتری قادر است از روش ارسال email یا این که ارتباط تلفنی باشد و عالی است مشتمل بر موردها ذیل شود:

✔ کارهایی که در هفته پیشین بر روی وبسایت انجام یافته ( قبلی)

✔ نمای کلی سایت در حال حاضر ( اینک)

✔ کارهایی که قرار میباشد در زمان هفته آجل برای طراحی وب صورت بپذیرد (بعدی)

چگونه تایپوگرافی انجام دهیم؟


تایپوگرافی در ساخت سایت کاربردهای متعددی داراست. تایپوگرافی (Typography) نوعی هنر و دسته تکنیک هایی میباشد که جهت خوانا و زیباتر شدن نوشته ها و متن های وب سایت های اینترنتی بکار می رود. تایپوگرافی به ما کمک می نماید که وبسایت هایی خوشگل و جالب داشته باشیم که یوزرها هنگام بازدید از تارنما و خواندن متن ها و نوشته ها، تشویق به ادامه خواندن آنان شوند و مطالب کاملا خوانا و خوشگل بنظر بیایند.

طراحی سایت در مشهد

ahrefs

طراحی سایت



خوشبختانه امروزه ابزارها، اپ ها و قابل انعطاف افزارهای زیادی (مانند: Google Fonts، Font Awesome،Adobe Typeface، Apple Typeface و...) در مشت طراحان وب سایت قرار گرفته که موجب گردیده قواعد تایپوگرافی هر چه عالی در تارنما های اینترنتی طراحی گردیده و جذابیت بصری آن ها برای یوزرها بیشتر خواهد شد.


تایپوگرافی چیست؟
همانگونه که اشاره کردیم تایپوگرافی در واقع مرتبط با ظواهر نوشته ها می باشد. چه آن نوشته در تارنما باشد و چه در خبرنامه، روزنامه، کتاب و ... در واقع کاربرد هنر تایپوگرافی امروزه بسیار تبارک می باشد ولی یک کدام از مهم‌ترین کاربردهای این هنر در طراحی سایت ها می باشد. تکنیک های تایپوگرافی دربرگیرنده مورد ها متعددی می گردند برای مثال:

· تایپ صورت (typefaces)

· سریف و سانزسریف (serif and sans serif)

· مسافت ها

· جهت ها

· کنتراست (تضاد)

· رنگ ها


درپی هر کدام از این مفاد را به دقت استیناف و به کاربردهای آنان در دنیای اینترنت میپردازیم:

- تایپ صورت (typefaces) :
تایپ صورت گروه ای از یک یا این که تعدادی نوع فونت می‌باشد که صورت ظاهری کارکترهای الفبای آیتم به کار گیری را تشکیل میدهند. در واقعیت گزینش نوع فونت بکار رفته در متن های یک تارنما در این موسسه قرار می‌گیرد و یکی از مهمترین اصول تایپوگرافی به‌حساب می‌آید. تا حدی که اکثری از کارشناسان و متخصصین بهینه سازی وبسایت (که عبارتست از سئو وب سایت های اینترنتی جهت چشم شدن هر چه بهتر در موتورهای کاوش مانند گوگل و یا این که بینگ) هم عنایت این قضیه را گوشزد می نمایند.

این مورد برای طراحی وب سایت در دنیای امروز عنایت متعددی داراست و به همین جهت تا به امروز تعداد متعددی از گونه های فونت ها جهت استفاده در اینترنت پیاده سازی و عرضه شده است. با امداد این فونت ها می قدرت متون را به زیبایی هر چه بیشتر در سایتها نوشت و جذابیت تارنما را برای یوزرها دوچندان کرد.


- سریف و سانس سریف (serif and sans serif) :
نوع اتوماتیک ها در تایپوگرافی به دو مجموعه تقسیم می‌شوند:

· سریف (حروفی که انتهای آن ها دارنده کشیدگی است)

· سانس سریف (حروفی که کتابت آن ها بی آلایش خیس میباشد و انتهای آنها بدون کشیدگی میباشد)

هیچ قاعده و ضابطه کلی جهت اینکه می بایست در کجا از فونت های سریف و کجا سانس سریف استفاده کرد، نیست. ولی معمولا از متن های سریف در برخی از تیترهای اساسی و یا این که نوشته های نسبتا طولانی و متن نشریات استفاده می شود و از سانس سریف بیشتر در متن های اینترنتی و کامپیوتری کوتاه و یا این که میانگین اکثر وقت ها استعمال می‌شود.

در تگ های Html با به کار گیری از تگ font-family نوع فونت را می قدرت گزینش کرد.


- مسافت ها:
یکی‌از نکات اساسی دیگر در تایپوگرافی یک وبسایت مسافت ها می باشد. فواصل در بین لغت ها و حتی حروف یک واژه و کلمه عنایت متعددی دارا‌هستند و در اوامر Html با یاری تگ هایی مانند line height، word-spacing و letter-spacing می توان این فواصل را تهیه و تنظیم کرد.

این مسافت ها گاهی اثر متعددی در جذابیت بصری متن‌ها از نظر یوزرها سایت ها دارا‌هستند و در شکل تنظیم صحیح میتوانند به زیبایی هر چه بیشتر وب سایت ها کمک متعددی نمایند.


- جهت ها:
در دستورها گویش Html با استفاده از تگ هایی مانند text align، margin و padding براحتی می قدرت لغت ها، جمله‌ها و تیترها را جابجا کرد و در سمت راست، اواسط و یا این که چپ متن قرار اعطا کرد. این نکته به خصوص جهت قرار دادن برخی از متون در وسط یک خط عنایت متعددی دارد.


- کنتراست (مغایرت) :
یکی‌از زیباترین قسمت های تایپوگرافی تارنما های اینترنتی، ایجاد کرد تضادومغایرت (contrast) رنگ فونت ها و همینطور پیش آیتم می‌باشد. فکر کنید که عکسی در متن نهاده می شود و یا این که تیتری که مشتمل بر چند واژه و کلمه میباشد در بالای متن قرار داده میشود که نصفه سمت راست آن دارنده حروف قرمز‌رنگ با رنگ پیش موضوع آبی باشد و نصفه سمت چپ برعکس حروف آبی رنگ و رنگ پیش زمینه قرمز.

بدین تکنیک ناهمخوانی یا این که کنتراست گفته میگردد که در شکل به کار گیری بجا در وب سایت ها قادر است به افزایش جذابیت بصری یک سایت یاری دهد. این تکنیک آنقدر می‌تواند موثر باشد که در بسیاری از تارنما های آموزشی، خبری، خدماتی و حتی هنگام پیاده سازی یک تارنما فروشگاهی می تواند آیتم به کارگیری قرار گیرد.





- رنگ ها:
واپسین موردی که درباره‌ی تایپوگرافی وبسایت ها می خواهیم تحقیق کنیم، به کار گیری صحیح از رنگ هاست. یکی از شایسته ترین کارهایی که امروزه طراحان سایت های اینترنتی می‌توانند اعمال بدهند تشکیل داد تنوع در رنگ متن، لینک و پیوند ها و بقیه موادسازنده اینترنت میباشد. اما در‌این عمل نباید افراط کرد به دلیل آنکه برای مثال درصورتی که در برگه ای بیش از حد از رنگ های گوناگون مستعمل باشد، دیده مخاطب خسته گردیده و آن متن زیبایی خویش را از دست می‌دهد.

شایسته ترین عمل این است که رنگ تیترها از یک نوع و رنگ باقی متن‌ها هم به رنگ دیگری باشند (مثلا خاکستری، سیاه و ...)


نکات اساسی تایپوگرافی وب سایت ها:
در نقطه نهایی چند نکته مهم دراین باره را به شما آموزش میدهیم تا با توجه به آن‌ها بتوانید تارنما خویش را هر چه زیباتر و کاربرپسند کنید:

· تلاش فرمایید در یک سایت از بیش از 3 نوع فونت به کارگیری نکنید. استفاده از فونت های زیاد در یک وبسایت صحیح وجود ندارد و دیده استفاده کننده هنگام بازدید از تارنما شما خسته می شود و موجب سردرگمی میگردد

· بولد (BOLD) کردن تیترها و یا این که لغت ها اساسی داخل متن ها می‌تواند به زیبایی هر چه بیشتر آن یاری دهد.

· استفاده از متن آزمایشی \\\\\\\"لورم ایپسوم\\\\\\\" (lorem ipsum) به طراحان امداد می نماید تا بطور آزمایشی این متن را در ورقه متبوع خویش قرار دهند و سپس پیکربندی متبوع مثلا نوع فونت، رنگ پیش موضوع و حروف، مسافت ها و غیره را تفحص نمایند.

· هنگام پیاده سازی صفحه ها اینترنت و یا این که قرار دادن متن و عکس در آنان به دلیل ها، مسافت ها و همینطور امکان بکار بردن کنتراست رنگ ها اعتنا فرمائید. گاهی با یک سری تغییر‌و تحول خرد میتوانید میزان بازدید از صفحه های تارنما را بیشتر و آنرا جالب خیس کنید.

· استفاده مطلوب از Bullet Point ها ، رمز تیترها ، رعایت فواصل در میان لغت ها و جملا‌ت و همینطور رنگ و مغایرت رنگ موجب هرچه جالب خیس شدن متون میشود که‌این مورد روی سئو وب سایت شما نیز اثرگذار است


رعایت نکات مرتبط با تایپو گرافی در ساخت سایت قادر است خلال جذابیت، به سعی و کاربرپسند بودن تارنما نیز یاری بخش اعظمی متعددی کند. در واقعیت یکی از فاکتورهای طراحی وب های ماهر استفاده درست از صورت ، اندازه و رنگ متنها هست که گاهی گزینه غفلت طراحان قرار میگیرد.

طراحی سایت فروشگاهی و طراحی وب شرکتی چه تفاوت هایی دارند؟


تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی وب شرکتی چیست ؟
روی هم رفته می قدرت تارنما ها را به دو مجموعه تقسیم کرد.مجموعه اولیه اصطلاحا وبسایت های شرکتی میباشند که طیف وسیعی از سایت های مو جود در وب را شامل میگردند. برخی از وب سایت هایی که میتوان در‌این موسسه قرار داد :

طراحی سایت در مشهد

ahrefs

طراحی سایت



· کلینیک های پزشکی و زیبایی

· سوله های صنعتی

· گروه های حسابداری

· موسسات تولیدی

· شرکتهای بازرگانی

· و...

البته در مقابل، وبسایت هایی نیز وجود دارا‌هستند که مقصود اساسی آن‌ها فروش محصولات یا این که سرویس ها به طور آنلاین می‌باشد.وبسایت های فروشگاهی مبتنی بر هدف ها دیگری که دارند دارنده تجهیزات و امکان های متنوع تری می باشند و از این رو تفاوت های مهمی با تارنما های شرکتی دارا هستند. درین نوشته ی علمی قصد داریم مهمترین تفاوت های این دو نوع وب سایت را معرفی کنیم.




1- تجهیزات تارنما های شرکتی و فروشگاهی با یکدیگر گوناگون هست
مهم‌ترین تفاوت در طراحی سایت شرکتی و یک سایت فروشگاهی در تجهیزات این دو نوع وبسایت میباشد.تجهیزات یک فروشگاه اینترنتی بسیار بیشتر و غامض خیس از سایت های شرکتی هست. یک تارنما شرکتی براساس نوع نیازها دارنده امکاناتی نظیر بخش معرفی سرویس ها و جنس ، قسمت آلبوم ، قسمت دانستنی ها و مقاله ها ، خبر‌ها ، چت آنلاین و.. می‌باشد. ولی یک فروشگاه اینترنتی خلال تک تک این تجهیزات دارنده خصوصیت های بسیار بیشتری باید باشد که برخی از آنان عبارتند از:

· فیلترینگ توسعه یافته محصولات

· جستجوی توسعه یافته

· امکان خرید آنلاین

· اتصال به پنل پیامکی

· پروفایل کاربری


البته وبسایت های فروشگاهی دارنده انواع مختلفی میباشند که بسته به نوع نیازها تجهیزات متفاوتی دارا‌هستند به صورت نمونه یک فروشگاه آنلاین توسعه یافته، می‌تواند دارنده اینگونه قابلیت و امکان هایی باشد:

· انتخاب کدهای تخفیف توسعه یافته

· قابلیت و امکان چاپ فاکتور

· قابلیت و امکان انتخاب زمان و نحوه ارسال مرسوله

· احتساب هوشمند هزینه ارسال

· گزارشگیری های جامع از یوزرها و معیار مشاهده و فروش محصول ها و ..

اعتنا داشته باشید که طرز و نوع لهجه اپ نویسی هم اثر متعددی در توفیق یک وب سایت مخصوصا یک فروشگاه اینترنتی دارد. به همین برهان به هیچ وجه توصیه نمی‌‌کنیم که به سراغ سایت های پوسته مهیا مانند وردپرس و.. بروید. چراکه ایرادات بسیار متعددی هنگام شغل و استعمال از این وبسایت ها در زمان بر فرصت و با افزایش مشتریان و تعداد تولید ها تجربه خواهید کرد. به لحاظ ما و طبق تحقیق هایی که اجرا داده ایم یکی شایسته ترین طرق ساخت سایت فروشگاهی استفاده از ASP.Net کمپانی مایکروسافت هست که علاوه بر امنیت بالا ، هیچ محدودیتی برای ارتقاء و توسعه تجهیزات ندارد مخصوصا در حالتی‌که بتوانید شرکتی را پیدا نمائید که از الگوی جدید MVC نیز در پیاده سازی های خویش استفاده نماید.الگوی MVC یک سیستم بسیار توسعه یافته میباشد که تجهیزات متعددی از جمله پیشرفت سریع ، امکان تصویب تولید ها به تعداد بسیار زیاد ، هزینه محافظت کمتر و ..





2- تفاوت هدف ها در وب سایت های شرکتی و مغازه های آنلاین
گزینش کردن هدف ها، قبل از توصیه طراحی سایت مورد ای بسیار اصلی میباشد که معمولا هنگام پیاده سازی و ساخت وب سایت نادیده گرفته می‌شود.اهدافی که برای تارنما در حیث میگیرید مسیر مهم آن را مشخص می نماید.

مثلا اهدف اصلی یک سایت شرکتی قادر است میتواند موارد ذیل باشد:

· معرفی سرویس ها یا این که تولیدها

· تاثیر گذاری

· مارک سازی

· تشکیل داد خزانه اطلاعاتی از روش مجله و..


اما هنگام پیاده سازی یک فروشگاه آنلاین هدف ها دیگری هم مد نظر قرار می‌گیرد. برای مثال :

· دسترسی سریع یوزرها به تولید ها

· خرید وارفته و فارغ از کمترین عدم وضوح

· معرفی و ترغیب برای خرید تولیدها شبیه

· افزایش فروش و ...

حتی گزینش هدف ها می‌تواند تخصصی خیس هم اعمال گیرد مثلا یکی از هدف ها یک تارنما پزشکی می قدرت دسترسی و ساخت موقعیت شل و ول برای وهله دهی یا این که دریافت مشورت پزشکی باشد یا این که یک مغازه قادر است یکی‌از هدف ها اصلی خویش را فروش عمده محصولات و یا این که افزایش فروش در یک زمان خاص از روش ایجاد کرد پیشنهادات جذاب برای یوزرها انتخاب کند. بنابراین یکی تفاوت هایی که هنگام طراحی سایت فروشگاهی نسبت به وبسایت بی آلایش و شرکتی باید به آن دقت نمود آیتم هدف ها اصلی آن‌ها است.

پیاده سازی ظاهری و حتی امکاناتی که برای سایت در حیث می‌گیرید تعلق متعددی به هدف ها داراست و از آنجاییکه هدف ها تارنما های شرکتی و فروشگاهی عموما با یکدیگر تفاوت دارااست ما یحتاج میباشد برای ارتقاء احتمال توفیق یک سایت به‌این موضوعات دقت متعددی شود.


3- تفاوت در ظواهر و طراحی صفحه سایت های شرکتی و فروشگاهی
ظواهر وب سایت در تاثیرگذاری آن بر روی کاربر نقش مهمی دارد.طراحی صفحه یا این که ظواهر وبسایت را می قدرت متناسب با هدف ها و همینطور نوع استحصال شغل به اجرا رساند. دقت به تجارب کاربری (UX) در‌این مرحله بسیار دارای اهمیت می‌باشد.در وبسایت های شرکتی که هدف آن ها معرفی تولیدها یا این که سرویس ها می‌باشد مورد نیاز است بسته به نوع بیزینس موردها مختلفی را برای تشکیل داد شایسته ترین تجارب کاربری در نظر گرفت به صورت نمونه برای طراحی وب سایت یک کلینیک زیبایی مایحتاج است از تصاویر بزرگ و کیفیت بالا و همینطور آلبوم تصاویر ویدیو و عکسی که براحتی در دسترس کاربر باشند بهره مند شد البته برای یک تارنما صنعتی این موارد مداقه کمتری دارا هستند و بایستی به طریقی حرفه ای بودن و حس اطمینان به تولیدات تولیدی آن کمپانی را به ببیننده القا نمود. از این نظر ظواهر یک تارنما شرکتی با وب سایت فروشگاهی مختلف است، به دلیل آنکه مهمترین هدف یک وبسایت فروشگاه آنلاین ارتقاء فروش است.براین اساس باید تولیدها در دسترس ترین وضعیت ممکن باشند و کاوش و جستن تولید ها شل باشد و خرید تولیدات بسیار شل و فارغ از ابهام انجام گیرد.به همین استدلال ساخت سایت تخصصی و کمپانی هایی که به طور ماهر عمل پیاده سازی را جاری ساختن می دهد بسیار دارای اهمیت میباشد.

معمولا صفحه ارایی و ظواهر وبسایت اولی بخشی است که کاربر با آن مواجه میشود.براین اساس ساخت حس مطلوب در عکس العمل اول قادر است اثر متعددی در وصال به هدف ها داشته باشد.گاهی به نادرست تصور میگردد وجود جلوه های گرافیگی زیاد ، استفاده زیاد از رنگ های خاص و یا این که جلوه های حرکتی سبب جلب دقت یوزرها میشود اما حقیقت این میباشد تعیین رنگ ها و قسمت های گرافیکی و حرکتی تعلق متعددی به مشتریان هدف و همینطور نوع سایت دارد.همان طور که پیش نیز بیان شد پیاده سازی دیزاین یک وب سایت مرتبط با کلینیک زیبایی نمی تواند شبیه یک سایت صنعتی باشد. توصیه می‌کنیم مقاله ها تحت را نیز تحقیق نمایید:

گزینش رنگ در طراحی سایت

روانشناسی رنگ در ساخت سایت





4- تفاوت در ارزش و هزینه ساخت سایت
ساخت وب سایت فروشگاهی بسیار بغرنج خیس و زمان بر خیس از یک وبسایت شرکتی میباشد. به این دلیل‌که در پیاده سازی یک فروشگاه اینترنتی تجهیزات بسیار بیشتری وجود داراست که معمولا در تارنما های ساده و شرکتی از آن‌ها خبری وجود ندارد. برای مثال درگاه پرداخت آنلاین ، بخش مقایسه تولیدات ، پروفایل کاربری ، چاپ فاکتور ، معلوم کردن فرصت های زمانی ارسال مرصوله و ... بدین ترتیب هزینه ساخت وب سایت های فروشگاهی بیشتر از یک تارنما شرکتی هست. به این عامل میباشد که از استارت بایستی استیناف های خویش را انجام دهید که آیا یک وبسایت فروش اینترنتی مناسبتان خواهد بود یا این که یک وب سایت شرکتی میتواند شما‌را به هدف ها آیتم نظرتان برساند.

حقیقت این می‌باشد که یکی از مهمترین فاکتورهای اساسی در خرید یا این که سفارش هر خدماتی هزینه و قیمت آن میباشد. ارزش طراحی وب سایت نیز براساس فاکتورهای زیادی تعیین میشود.به غیر از طریق و روال اپ ویسی ، تجهیزات یک سایت نیز در هزینه پایانی آن نقش دارااست به همین استدلال یکی پیشنهاد های ما این هست که شروع هدف ها خویش را از طراحی وب سایت معلوم فرمایید و بعد از آن از روش مشورت کردن با کارشناسان ما پیشنهادات مطلوب را برای استخراج به هدف ها رقم خورده اخذ نمایید. از این راه هم شایسته ترین مورد به شما معرفی میگردد و هم هزینه اضافه پرداخت نخواهید کرد.درین مسیر یک کمپانی طراحی سایت عالی و ماهر می‌تواند یاری متعددی به شما کند.

روش های شناخت بهترین شرکت طراحی سایت


این ایام تعداد شرکت ها ساخت سایت و بسط اینترنت به شدت ارتقاء پیدا نموده است.این موسسه ها معمولا داعیه می نمایند قادرند مجموع سرویس ها مطابق اینترنت را از آغاز تا پایان در دست شما قرار دهند. با اعتنا به تقاضای روزافزون برای سرویس ها و راهکارهای دیجیتال، مکان تعجب وجود ندارد که اکثری از حصول و امور به پندار سپرده گذاری درین حوزه افتاده اند و تعداد شرکت ها طراحی وب سایت ارتقاء چشمگیری یافته میباشد. ارتقاء تعداد کمپانی هایی که به ارائه سرویس ها ساخت وب سایت می‌پردازند به خودی خویش چیز بدی وجود ندارد ولی مشکلی که بوجود می‌آید این میباشد با این همگی کمپانی فعال در حوزه طراحی سایت از کجا بفهمیم که چطور می بایست کمپانی مطلوب را گزینش کنیم؟

طراحی سایت در مشهد

ahrefs

طراحی سایت


تعیین یک کمپانی قابل اتکا در پیاده سازی و گسترش اینترنت که سرویس ها باکیفیتی را ارائه دهد به هیچ وجه شغل سادگی وجود ندارد، و این تعیین می بایست با تمرکز و وسواس متعددی شکل گیرد. از هر چه بگذریم، یک سایت مطلوب با اعتنا به نیازهای شما سبب ساز می‌گردد تا دستیابی و کارتان با مخاطبان بیشتری تعامل داشته و ولی در منظره بلند مقطع نیز سبب صرفه جویی در طی و هزینه هایتان میگردد.

نمی قدرت التفات سپرده گذاری در فناوری را نادیده گرفت. این فرمان به ویژه راجع‌به دستیابی و شغل های کوچکی که در صدد یافتن جایگاهی برای خویش میباشند، صحت می نماید ـ نکته بسیار اساسی آن میباشد که استخراج و کارتان بتواند از ابزارهای نوین دیجیتال به شایسته ترین صورت به کار گیری کند.

برای آن که سردرگم نشوید و در مسیر صحت قرار گیرید، درین نوشته‌ی‌علمی کوتاه به یکسری نکته در باب شیوه گزینش یک کمپانی طراحی وب مطلوب اشاره خوا‌هیم کرد که می‌توانید با اعتنا به نیازها و لازمات بیزنس خویش از این نکات استعمال نمائید.


1- هدف ها استحصال و کارتان را مشخص و معلوم کرده و مخاطبین غرض خویش را بشناسید
قبل از آن که کمپانی ساخت وب سایت را گزینش نمایید، بایستی در دفعه نخستین مشخص و معلوم نمائید که چرا و بر مبنای چه نیازهایی ناچارید که در فضای آنلاین حضور داشته باشید و این دستور چه ارتباطی با هدف ها استحصال و کارتان دارااست.

همینطور می بایست به توجه مخاطبین غرض خویش را معین نمایید: مخاطبانتان چه عده ای میباشند، کجا میباشند، چه میخواهند، به چه چیزی نیاز دارا‌هستند، و در چه جاهای دیگری در ادامه رفع این نیازها میگردند؟ با معین کردن این مورد ها طریقه پر‌نور تری درباره‌ی نیازهای تارنما خویش به دست خواهید آورد و بنابراین متوجه خواهید شد که کدام یک از گونه های پیاده سازی تارنما، نیازهای استحصال و کارتان را خوب پوشش خواهند اعطا کرد.

در حالتی که در شناسایی هدف ها و مخاطبان خویش اختلال دارید، بایستی تعدادی پرسش از خویش بپرسید. چرا به حضور در فضای دیجیتال نیاز دارید؟ هدف ها دستیابی و کارتان چیست؟ کاربر هدفتان که می باشد؟ با چه راه‌حل دیجیتالی می‌توانید پاسخگوی آن‌ها باشید؟





2- با طراحی برنامه شروع فرمائید
در صورتی می خواهید با یک کمپانی پیاده سازی و توسعه و گسترش اینترنت تفاهم نامه ببندید تا یک وب سایت یا این که یک نرم افزار برایتان بسازند، مطلقاً می بایست قبل از شروع پروژه اپلیکیشن ظریف و کاملی داشته باشید. منظور های خویش از فضا دیجیتالی تان را روشن سازی فرمایید.

تک تک چیزهایی را که می‌خواهید به دست آورید معلوم فرمائید، مقصود اساسی را در لحاظ گرفته و پله‌پله به عقب بازگردید ـ حق تقدم ها و لازمات را معلوم کرده و همین مراحل را ادامه دهید. با این عمل بینش بهتری درباره‌ی قابلیت و امکان های پلتفرم طراحی وب، خصوصیت هایی که برای آن در لحاظ دارید، و عملکردهای آن (برای مثالً اشتراک گذاری یک گزینه از وبسایت با دیگر افراد، طرز پیوند پلتفرم با حساب های شبکه‌های‌عمومی، هیبت های اشتراک و شیوه معرفی سرویس ها یا این که تولیدات و . . .) به دست خواهید آورد.

با اینگونه طراحی برنامه دقیقی در طی و مخارج خویش نیز صرفه جویی خواهید کرد به دلیل آنکه لازمات و امکاناتی که مورد نیاز دارید برای شرکتی که برای ساخت سایت خویش تعیین نموده اید روشن سازی گردیده و طراح وبسایت شما می‌تواند با آشنایی بی نقص از نیازهای شما مسیر پیاده سازی و بسط را به نحو احسن پیش چیره شود. هر چه داده ها بیشتری در دست کمپانی طراح قرار دهید، این مجموعه با سهولت بیشتری قدرتمند به پیاده سازی و گسترش یک وبسایت کارآمد خواهد بود.

ولی بخش اعظمی از موسسه ها ساخت وب سایت در مراحل طرح ریزی نیز به شما یاری می نمایند ولی در‌صورتی‌که طراحی برنامه های خویش را از قبلی اجرا داده باشید یا این که فهرستی از هدف ها و مقاصدتان را از قبلی مهیا کرده باشید تا در مشت مؤسسه قرار دهید، کارتان عالی پیش خواهد رفت و در هزینه هایتان صرفه جویی گردد. این قضیه بیشتر در زمینه ی پروژه های نسبتا بغرنج التفات پیدا میکند چون هیچ کس به اندازه شما از ذیل و بم حصول و کارتان استحضار ندارد.

فراموش نکنید که از کارگر خویش نیز در‌این روند امداد بگیرید تا آنان نیز در جریان تغییرات قرار گیرند (این دستور به خصوص برای کارکنانی که با مشتری یا این که صاحبکار عکس العمل دارا هستند بسیار اساسی میباشد). همینطور نیروی کار می‌توانند یک جریان هم افزایی تولید کرده و با ارائه ایده هایی که به ذهن خودتان خطور نکرده بودند، به شما در‌این مسیر امداد نمایند.


3- پلتفرم صدق بیابید
در اینجا می بایست تصمیم بگیرید که از چه پلتفرمی استعمال خواهید کرد. برای این عمل دو آیتم عمده در پیش دارید: 1- ساخت وب سایت به طور منحصربه‌فرد و فردی سازی گردیده

2- استعمال از سیستم های مدیر محتوا (CMS) مانند وردپرس و جوملا و ...

در شرایطی که پیرو یک راه حل به طور کاملً سفارشی می باشید که تک تک نیازهایتان را برآورده سازد، آیتم طراحی وب منحصر برایتان خوب خواهد بود.در‌حالتی که که یک کمپانی حرفه‌ای ساخت سایت را گزینش نمایید می توانید خلال پیاده سازی، شغل های گسترش ای را نیز به آنان بسپارید. با این شغل نیازی به همیاری با تعدادی مؤسسه نخواهید داشت و لذا در طی و مخارج خویش صرفه جویی خواهید کرد و اما از وارد داخل شدن استرس بیشتراز حد به خویش دوری خواهید نمود.

طراحی وب سایت با به کارگیری از وردپرس مشکلاتی درپی داراست که در نوشته‌ی علمی تحت به برخی از آن ها پرداخته ایم. به کارگیری از پلتفورم های فراهم و غیر منحصر به فرد، مخصوصا برای سایت های فروشگاهی به هیچ عنوان داهیانه وجود ندارد.

مخارج مخفی وب سایت های پوسته مهیا


بعد از آن که یکسری کمپانی طراحی وب سایت کاندید را برگزیدید که مایل به همیاری با آن‌ها میباشید، می بایست سراغ گام‌بعدی بروید: با کدام یک از آن‌ها عمل فرمائید؟ از هر مؤسسه پروپوزال کاری طلب نمائید و سوالهای خویش را از آن‌ها بپرسید ـ در باب مداقه این شغل هر چه بگوییم نادر گفته ایم! از آن ها در امر نوع فناوری هایی که گزینه به کارگیری قرار میدهند، فرآیندهای پیاده سازی شان، و رزومه کاری شان در همیاری با استخراج و شغل های متفاوت پرسش بپرسید.

در اینجا نیز پرسش کردن از کمپانی طراح خیلی اساسی میباشد و بایستی آن را دور از شوخی بگیرید.





4- این سوال ها را مد لحاظ قرار دهید
یک کمپانی طراحی وب سایت ماهر و مجرب در جواب به سوال ها شما یا این که رفع گرفتاری هایتان هیچ مشکلی نخواهد داشت. در اینجا به یک سری پرسش اشاره خوا هیم کرد که بایستی از شرکت ها طراحی سایت سایتی که کاندید نموده اید بپرسید تا باور نتیجه ها نمائید که سرویس ها آن ها کل نیازهای شمارا پوشش خواهند بخشید.

در هنگام مقایسه پروپوزال های شرکتهای متعدد به مورد ها پایین اعتنا نمائید:

چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

هزینه و تعرفه ساخت وب سایت در این مجموعه به چه ترتیبی میباشد؟(به موسسات خیلی ارزان و خیلی گران چندان پشت گرمی نکنید)

از چه پلتفورمی برای طراحی سایت به کارگیری میکنند ؟

از چه تکنولوژی هایی برای پیاده سازی و توسعه و گسترش وبسایت بهره مند می باشند ؟

آیا غیر از پیاده سازی، احاطه کافی به seo و حصول درجه در جستجوی گوگل هم دارا هستند ؟

چقدر ساخت وب سایت شما مجال می‌برد ؟


در ارتباط تجارب و حرفه‌ای بودن سرپرستان مجموعه ساخت وب سایت موسسه ها اعتقاد نتایج نمائید. این دستور به ویژه در شکل دورکاری به شدت دارای اهمیت خواهد بود به این دلیل که در هنگام دورکاری می بایست قدرتمند به برقراری پیوندها مؤثر و کارآمد با دسته متبوع باشید.

البته غیر از مسائل فنی سوال ها دیگری هم میباشد که قادر است در تعیین کمپانی طراحی وب مطلوب به شما یاری دهد :

آیا کمپانی طراح شما یک کمپانی تصویب شد‌ه‌است ؟

آیا این مجموعه ساخت وب سایت دارنده کد اقتصادی و شناسه ملی دارای اعتبار میباشد ؟

واحد سنجش رضایت مشتریان چقدر میباشد ؟ (می‌توانید به طور تصادفی با یکسری مشتری شرکتی که قرار میباشد تعیین فرمایید تماس حاصل نمایید و در خصوص چگونگی سرویس ها جانبداری پرسش نمایید)

می‌توانید پیش تفاهم نامه طراحی سایت را برایم ارسال فرمایید؟

مثال کارهایی بیشتری برای دیدن دارید ؟

این سوال های وقتی مداقه پیدا می نماید که پیرو یک کمپانی حقیقی وواقعی و باتجربه و دارای اعتبار در مورد پیاده سازی و توسعه و گسترش باشید.اکثری از دسته هایی که در حالا کار درین حوزه میباشند از اعتبار و وجه رسمی کافی منتفع نیستند و مایحتاج میباشد در این زمینه اعتنا بیشتری به خرج دهید.


5- یافتن کمپانی مطلوب برای طراحی وب: توده بندی
همان گونه که دیدید یافتن مؤسسه مطلوب برای ساخت وب سایت عمل بحران برانگیزی میباشد و مورد ها متعددی را می بایست مد حیث قرار دهید. بایستی استیناف نمایید، جواب های شفافی برای کل سوال ها خویش بیابید و یک مؤسسه قابل پشت گرمی بیابید که بتوانید همیاری آفریننده ای با آن داشته باشید.

یک کمپانی دارای اعتبار تجربیات همیاری با کارفرمایان گوناگون چه در صنعت متبوع شما و چه استخراج و شغل های دیگر را می بایست داشته باشد. این موسسه بایستی نرم افزار دقیقی برای شما داشته باشد و فرایند ساخت وب سایت مشخصی را گزینش کرده و پلکانی شمارا به آن فرایند برسانند. و اصلی خیس از تمامی مدام الهام قسمت شما باشند و هیچوقت شمارا محصور نکنند ـ این مجموعه در درحال حاضر پیاده سازی وب سایت شما میباشد و این وب سایت بایستی دقیقاً چیزی باشد که شما میخواهید و در پوسته میزان دارایی و فرصت بندی شما پیاده سازی و ساخته گردد.

طراحی وب منحصر به فرد یعنی شما محدودیتی در زمینه ی تجهیزات تارنما نداشته باشید و درضمن قابلیت توسعه و گسترش و اعمال تغییرات یا این که اضافه کردن امکان های تازه هم بایستی در تارنما شما وجود داشته باشد. این گزینه در وبسایت های پوسته مهیا ای مثل وردپرس به صورت مطلوبی نیست شما‌را با اختلال مواجه می نماید چون اصولا این سایت ها امکان های مقداری برای فردی سازی تجهیزات و مشخصات دارا هستند.





پیاده سازی و گسترش سایت در
اعتقاد دارد که تارنما شما خیر فقط بایستی بی وقفه به کارکرد خویش ادامه دهد بلکه بایستی مایه غرور و مباهات شما نیز باشد. وبسایت شما بازتابی از شخصیت خودتان در فضا دیجیتال میباشد. در‌حالتی که می‌خواهید وبسایتی تأثیرگذار داشته باشید و رابطه ها بلند زمان و تولیدکننده ای با مخاطبان خویش برقرار فرمایید بایستی وبسایتتان در کانون دقت باشد و ایده ها خودتان را رفلکس دهد.

کمپانی در بسط تارنما برای کارفرمایان همیشه به سئو همت آن‌ها درگیر میباشد. و میدانیم که مهم‌ترین مجال برای توفیق یک تارنما بعداز معرفی آن میباشد: در‌این مجال میباشد که می اقتدار با شیوه کارکرد وب سایت، و طریق تعامل یوزرها با آن آشنا شد و اخذ که چه چیزهایی می بایست به آن اضافه شوند، چه چیزهایی seo شوند، و چه چیزهایی تغییر‌و تحول یابند. کارشناسان پیاده سازی و پیشرفت اینترنت در این مجموعه برای حل تک تک اشتباهات اعم از گرافیک و برنامه کودک تا دکمه ها، و هیبت ها و لیست ها تا اختلالات فنی فراهم اند.

سئو کارایی سایت به معنای ارتقاء نرخ تبدیل، ارتقای همت و تصمیمات تجاری عالی میباشد (به عنوان مثالً در اکنون پرورش و فعال سازی بیزنس یا این که محصولاتتان در کشورهای دیگر باشید). این دستور نیازمند تجزیه هر مورد از موادتشکیل دهنده موءثر در تارنما، آزمایش A/B، سئو تجارب کاربری (UX) و مورد ها دیگر میباشد.

کمپانیروی کل پلتفرم ها عمل نمی نماید. تخصص و تمرکز این مجموعه ساخت سایت های شرکتی و فروشگاهی کیفیت عالی به طور منحصر به فرد میباشد ، با به کارگیری از تکنولوژی ASP.Net کمپانی مایکروسافت و الگوی توسعه یافته MVC . این مجموعه در مجموع مورد های موردها مایحتاج برای پیاده سازی و بار گذاری تارنما دارنده علم و تجارب بخش اعظمی متعددی میباشد و توانسته حاصل عجیب ای به دست آورد.

تک تک این مورد ها درخصوص ارتقای سایت های کهن و رساندن رابط کاربری و تجربیات کاربری تان به سطح ها توسعه یافته و امروزی نیز نیز صادقند. کمپانی از کل علم و ابزارهای امروزی خویش جهت پیاده سازی یک تارنما تازه و استاندارد برای شما به کارگیری خواهد کرد تا هرچه بیشتر در دنیای آنلاین چشم گردید.

بهترین زمان نمایش لایت باکس چه وقتی است؟


مطمئنا برای شما هم یش آمده است که در هنگام جستجو و بازدید یک وب سایت، ناگهان یک پنجره برای تان باز میگردد که حاوی تصویر دیدنی و یا یک پیام تبلیغاتی می باشد و به شما در قبال ورود پست الکترونیک تان، تخفیف وسوسه انگیزی پیشنهاد می دهد. این پنجره همان Light Box هست. در حقیقت لایت Light Box تکنیک و ترفندی می‌باشد که بخش اعظمی از طراحان وب از آن به کار گیری می کنند و به گونه های مختلفی می توان آن را به فعالیت توفیق. ممکن میباشد یک قاب متنی بی آلایش باشد یا اینکه تمام عرض صفحه شما‌را بپوشاند. لایت باکس ها التفات زیادی دارا‌هستند البته نمی توان همیشه از آنان بهره برد. در‌این مقاله قصد داریم به معرفی Light Box، تاثیرگذاری آن، بهترین زمان استفاده و کاربردهایش اشاره کنیم. با ما هم پا باشید.

طراحی سایت در مشهد

ahrefs

طراحی سایت



ثبت سفارش و مشورت کردن

لایت باکس چیست؟
Light Box نوعی پاپ آپ میباشد که در هنگام ارائه و نمایش تخفیف ها، موعظه به کاربران نو وارد، مقررات کوکی و پیشنهادات مربوط به محصولات به کاربران، در وبسایت ظاهر می‌گردد. این تکنیک دربرگیرنده محتوایی است که می تواند در قالب یک پاپ آپ نمایش داده شود و یا آن را به صورت آحاد برگه نمایش میدهد. لازم به یاد آوری می‌باشد که در‌حالتی که این پاپ آپ ها بیشتراز حد و یا در طی نادرستی نمایش داده شوند، فایده معکوس داشته و برای استفاده کننده مزاحمت ساخت می کنند. در صورتی‌که پاپ آپ ها برای بازدید کنندگان باارزش باشند نرخ تبدیل را به شدت افزایش میدهند.

آیا لایت باکس تاثیرگذار هست؟
پاسخ این سوال بی‌شک بله می باشد! به چند ادله پنجره پاپ آپ یا Light Box موءثر است. نخستین اینکه پنجره ای که باز میگردد سبب میشود تمرکز کاربر فقط بر روی محتوای همان پاپ آپ معطوف خواهد شد زیرا سایر محتوای سایت کم فروغ و روشنایی و محو می گردد. یا حتی در صورتی پاپ آپ به صورت یک نوار هم باشد، منجر جلب توجه کاربر به همان سو می‌گردد. همچنین بستن آن ها بسیار ساده میباشد کافی می باشد کاربر جایی از خارج از قاب پاپ آپ کلیک کند تا Light Box بسته شود. در برخی مفاد با حرکت دادن موس یک آرم ضربدر بر روی پنجره پاپ آپ ظاهر میگردد که کاربر به راحتی میتواند آن را ببندد. بدین ترتیب سوای کمترین آزار و یا مزاحمت برای کاربر می اقتدار آن را نادیده گرفت. این دلایل باعث می شود Light Box تاثیرگذاری زیادی داشته باشد.

لایت باکس چه کاربردی داراست؟
محتوای لایت باکس باید برای مخاطب جذاب و گرانبها باشد. هنگام طراحی آن می بایست به توجه در باب محتوایی که قرار می باشد به کاربر منتقل کند، فکر کنید. پاپ آپ هایی که حاوی پیام ثبت نام در یک خبر نامه، پیشنهاد تخفیف یا سایر اطلاعات گران بها به کاربر باشند، آزار دهنده نیستند. ولی بیایید ببینیم لایت باکس چه کاربردی دارااست:

اعلام تخفیف ها:

در شرایطی که تخفیفی برای محصولات یا خدمات تارنما خود دارید و می خواهید به صورت محدود ارائه فرمایید، Light Box بهترین گزینه است. با تمرکز به معیار انعطاف پذیری وب سایت و سیستم شما، می توانید از لایت باکس را به کاربرانی که جدید وارد هستند و یا بیشتر از ۳۰ ثانیه در وب شما بوده اند نمایش دهید. و اجازه دهید در صورت رغبت از تخفیف های شما استفاده کنند.

معرفی متاع جدید:

چنانچه فرآورده جدیدی لانچ کرده اید و میخواهید کاربران حتما آن را ببینند و استحضار یابند میتوانید از light box به کارگیری نمایید. این یک ترفند بسیار عالی و کاربردی برای محصولات تازه شماست. حتی برای جلب دقت بیشتر میتوانید به آن محدودیت فرصت را نیز اضافه فرمائید تا کاربر زودتر تصمیم بگیرد ان محصول را مشاهده کند.

راهنمای اطلاعاتی:

یک طریق برای آرم دادن و معرفی تخصص شما و یا سازمان تان این است که راهنمای اطلاعاتی خود را به کاربر ارائه فرمایید، مثلا یک اینفوگرافیک خوشگل و مفهومی از اطلاعات خود در اختیار کاربر قرار دهید. برای نشانه دادن این راهنما می‌توانید از پاپ آپ به کارگیری کنید که به طبع آیتم بسیار جذابی میباشد. از جمله فرض نمائید شما یک شرکت طراحی وب می‌باشید، یک در تارنما خود یک راهنما با عنوان ۵ مرحله مهم طراحی یک وبسایت پیروز تولید کرده و آن را با لایت باکس به کاربر نشان می دهید. هر بار که مخاطب کاغذ را رفرش کند می‌تواند این راهنما را ببیند.

سیاست و خطی مشی کوکی ها در وبسایت شما:

اکثر سایت هایی که باز می کنید از شما می خواهند کوکی های وب سایت را قبول کنید. شغل شما در وبسایت در قالب کوکی ذخیره می گردد تا در مراجعات آینده دسترسی ساده تری به نصیب هایی که علاقمند می‌باشید داشته باشید، مثلا ادرس و رمز عبور نشانی اینترنتی خود را ذخیره می کنید تا در دفعات آینده که وارد وب سایت می‌شوید نیازی به ورود مجدد اطلاعات نباشد. برای اعلام این خطی متد کوکی ها به کاربر میتوانید از یک Light box به کارگیری فرمایید تا مخاطب آنان‌را بپذیرد.

بازگرداندن مخاطب:

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده میباشد هنگامی که وارد یک تارنما میگردد و خیلی زود میخواهید آن وبسایت را بسته و خارج شوید، یک پنجره باز شده و از شما می‌پرسد «چرا می‌خواهید سایت را سوراخ نمائید». شما می‌توانید با استعمال از یک (Light box Pop Up) از کاربر بخواهید فرصت بیشتری در وبسایت شما بماند و یا با یک نظرسنجی بسیار کوتاه و مختصر استدلال وی برای شکاف تارنما را بپرسید.

برخی اوقات ممکن هست مخاطب در طی خرید از سایت شما منصرف شده و به دنبال یافتن ارزش های ذیل تر در وب سایت های دیگر باشد، در این مواقع می توانید با استفاده از یک Light Box تخفیف هایی را به استفاده کننده پیشنهاد دهید و اورا به ادامه روند خرید تشویق نمائید.

یاد آوری یک عمل:

بعضی اوقات کاربر وارد وب سایت شما میشود و در ان به جستجو می پردازد اما هیچ عمل خاصی انجام نمی دهد یا ممکن می‌باشد گردش در تارنما سبب ساز حواس پرتی اش شده باشد. با به کار گیری از یک لایت باکس میتوانید محتوا یا محصولی که برایتان اصلی است را به کاربر یاداوری کنید. در واقع به استفاده کننده هشدار داده و توجه اش را به سوی یک فعالیت خاص در وب سایت جلب می‌کنید. به عنوان مثال به کاربری که در حال پیمایش در وب سایت شماست، با یک پاپ آپ تخفیف ها را توصیه دهید تا وارد برگه تولید ها شده و از وب سایت شما خرید کند.

بهترین فرصت نمایش لایت باکس چه وقتی می‌باشد؟
در حالتی‌که قصد دارید از اهمیت و تاثیرگذاری این تکنیک فوق العاده نهایت به کار گیری را ببرید، هیچ وقت در طی ورود مخاطب به او Light Box را نمایش دهید! این کار سبب می‌گردد استفاده کننده نو وارد فارغ از توجه به محتوای باکس و درخواست شما، آن را ببندد و نادیده بگیرد. زیرا هنوز شناخت صحت از شما و وبسایت تان ندارد و نمی تواند برای خرید از شما تصمیم بگیرد. خوب هست یک سری ثانیه بعد از ورود کاربر، که مجال نسبتا کافی برای پیمایش در وبسایت شمارا داشته است و شناخت نسبی از شما و تولید ها و خدمات سایت تان پیدا کرده است، به او لایت باکس را نشان دهید. همچنین خوب می باشد زمانی که استفاده کننده در درحال حاضر اعمال یک فعالیت می‌باشد، پاپ اپی به او علامت ندهید. مثلا اگر در درحال حاضر مالامال کردن یک فرم در وبسایت شماست، به او یک Light Box نماد ندهید تا هم تمرکزش را به هم نریزید و هم مانع ادامه فعالیتش نشوید.

مهمترین نکات در طراحی یک لایت باکس حرفه‌ای
همچون طراحی سایر بخش های یک وب سایت، طراحی Light Box نیز از اصول نخستین طراحی تقلید می کند. در گزینش رنگ برای این باکس از رنگ هایی به کارگیری نمائید که منجر جلب توجه مخاطب میگردد، برای مثال رنگ قرمز یا فونت و یا نوشته سفید. فونتی که تعیین می کنید باید بی آلایش، خوانا و درشت باشد تا به راحتی دیده خواهد شد. طراحی این پاپ آپ می بایست تا حد ممکن ساده اما جذاب باشد تا در همان نگاه نخستین کاربر پیام شما‌را دریافت کند. از تصاویر هویدا و با کیفیت استفاده نمائید و دکمه CTA ای که گزینش کرده اید بایستی یک متن اشکار و مشخص داشته باشد تا مخاطب را ترغیب کند به اعمال همان کاری که میخواهید، از جمله «عضویت»، «ثبت نام» و ... .

نکته پایانی

پاپ آپ ها که لایت باکس ها هم یکی‌از انواع آن می باشند و درین نوشته‌ی علمی از رایا پارس به طور کامل در امر آن کلام شد، مناسب تک تک صفحه های وب سایت نیست. می بایست به تعداد کم و در صفحات مرتبط از آن‌ها به کار گیری نمایید تا به هدف گزینه نظرتان دست پیدا کنید. در صورتی Light Box را حرفه‌ای طراحی نمائید و تک تک نکات مهمی که ذکر شد را در آن رعایت نمائید، این پنجره کوچک تاثیر شگرفی بر ترازو نرخ تبدیل تارنما شما خواهد داشت.

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوایی


استراتژی محتوا نرم افزار‌ای مدون میباشد که در آن از محتوا (صوتی، بصری یا این که نوشتاری) برای کسب به هدف ها تجاری استحصال‌وکار استعمال می شود. یک استراتژی محتوای چیره، مخاطبان غرض را جذب و حتی بعداز خرید نیز آن ها را مشغول می‌نماید. از جمله در حالتی‌که غرض دستیابی‌وکار شما ارتقا دوراندیشی از مارک میباشد، چهت نیل بدین مقصود، ممکن میباشد یک استراتژی محتوا که بر seo تمرکز داراست، برای ارتقا بازدید اینترنت‌تارنما، استحصال نتیجه ها خوب در موتورهای کاوش (SERP) و ارتقا ترافیک به سمت تولیدها یا این که سرویس ها خویش، تدوین نمائید. طبق داده های عددی وبسایت Hubspot حدود 70 درصد از بازاریابان به صورت فعال در بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری می‌نمایند، بدین ترتیب تولید یک استراتژی محتوایی عالی 

طراحی سایت در مشهد برای رقابت، بسیار اساسی و حیاتی میباشد. با این نوشته‌ی‌علمی همدم باشید تا کاملا با استراتژی محتوا و روند پیاده‌سازی آن آشنا گردید.

رایا پارس

ahrefs

مراد از استراتژی محتوا چیست

در صورتی‌که در پی این می‌باشید 

طراحی سایت که اینترنت‌تارنما شما هم از دید یوزرها و هم از لحاظ گوگل، تحت عنوان یک تارنما نفیس شناخته خواهد شد و یوزرها بیشتری را جذب وبسایت خویش فرمائید، مستلزم یک استراتژی عالی و جامع محتوا می‌باشید. این استراتژی، یک راهنما و نقشه رویه برای ساخت‌و‌ساز و توزیع گونه های محتوا در یک استحصال‌وکار با مقصود جذب استفاده کننده میباشد. غرض این استراتژی، جواب بدین پرسش میباشد که چه محتوایی را چه گونه می بایست ساخت و ساز کنیم و چرا؟


این استراتژی یک کدام از مهم ترین اجزای استراتژی بازاریابی دیجیتال میباشد؛ چون گزینش می‌نماید که قصد دارید با مخاطبان خویش، کجا، چه وقتی و چه طور، رابطه برقرار فرمائید. این مورد بسیار وسیع‌خیس از فهرستی از پوسته‌ها و موضوعات میباشد و دربرگیرنده پرسونای خریدار، نقشه مهاجرت مشتری، روزنگار محتوا و ... میشود.

ولی برای ساخت‌و‌ساز محتوای بهتر، نیاز به فرصت و هزینه میباشد؛ براین اساس چه پست‌های وب لاگ را برون‌سپاری نمائید یا این که ویدیوها را خودتان ایجاد نمایید، داشتن یک اپ سازمان‌یافته چهت نیل به نتایجی که میخواهید، بسیار اصلی میباشد.

مراد از استراتژی محتوا چیست

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوایی
استراتژی محتوا یک سطح فراتر از بازاریابی محتوا میباشد و مشمول فرایندها و کار‌های مرتبط با تولید یک کمپین بازاریابی محتوا می گردد. در واقع بازاریابی محتوا، خویش کمپینی میباشد که استراتژی محتوا آن را اپلیکیشن‌ریزی نموده است. می‌قدرت اظهار کرد که‌این استراتژی به بازاریابی محتوا یاری و آن را هدایت می‌نماید و بازاریابی محتوا نیز استراتژی محتوا را بهبود و توسعه و گسترش می دهد.

برای حصول نتیجه ها خوب، هم به هر دو نیاز داریم. به صورت خلاصه استراتژی محتوا یک عمل تجاری سطح فراتر از بازاریابی محتوا میباشد؛ و نقشه راهی میباشد که بازاریابی محتوا را هدایت می‌نماید. استراتژی محتوا شغل «نرم افزار‌ریزی» میباشد که مشمول کل فرآیند و سیاستی میباشد که برای رابطه با مشتریان از روش محتوا نیاز دارید. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا کار «جاری ساختن دادن» میباشد که مشمول سازمان‌دهی، مجال‌بندی، ساخت و ساز، نشر و رواج محتوا میشود.

چرا می بایست استراتژی محتوا بنویسیم؟ یا این که تدوین استراتژی محتوا چه مزیت‌هایی داراست؟
داشتن استراتژی محتوا اصلی میباشد؛ چون به شما امداد می‌نماید تا خوب و به طور باصرفه، محتوای تارنما خویش را نرم‌افزار‌ریزی نمائید. فارغ از استراتژی، بخش اعظمی از اشخاص از یک عمل به کار دیگر تغییر و تحول مسیر میدهند. یک هفته پست وب لاگ می‌نویسند؛ هفته آن‌گاه چندین ویدیوی یوتیوب ایجاد می‌نمایند و ... ولی با ارائه یک استراتژی بی نقص، میتوانید یک نرم افزار ظریف برای انجام، تدوین فرمائید.

در واقع این استراتژی مانند یک نقشه، امداد می‌نماید تا شیوه مطلوب حصول‌وکار خویش را برای ایجاد محتوای هدفمند و باصرفه پیدا نمائید و مطابق آن در طی‌های معین، محتوای خویش را توزیع فرمایید. همینطور به شما امداد می‌نماید تا در طول‌های مایحتاج، تغییرات کافی را جهت بهبود و به‌روزرسانی محتوا جاری ساختن نمایید.

اکثری از وب سایت‌ها از حیث محتوایی هیچ‌سیرتکامل استراتژی و اپ‌ریزی ندارند و شما با این فعالیت می توانید از آنان سبقت بگیرید. به یاری استراتژی محتوا می توانید با ساخت و توزیع محتوای هدفمند و با صرفه، هزینه‌های خویش را کاهش داده، سئوی وبسایت خویش را بهبود ببخشید و مقام بهتری نسبت به رقبایتان استحصال فرمایید.

استراتژی محتوا چه مواقعی را مشمول می گردد؟
مانند آحاد اپلیکیشن‌ریزی‌های استراتژیک، استراتژی محتوا نیز مشمول قسمت‌های زیادی میباشد که به امداد هم منجر وصال دستیابی‌وکار به هدف ها انتخاب‌گردیده‌اش میگردند.

مواقعی که در استراتژی محتوا در لحاظ گرفته میگردند دربرگیرنده نصیب‌های تحت می‌باشند:

هدف ها حصول‌وکار؛
تعریف مارک (نام‌و‌نشان مارک، قیمت‌ها، ماموریت، دیده‌انداز و ...)؛
آشنایی مشتریان و کاربر مقصود استخراج‌وکار (تدوین پرسونای استفاده کننده)؛
ارزیابی رقبا و نظارت موقعیت محتوای آن ها؛
پژوهش لغت ها کلیدی (Keyword Research)؛
نقشه هجرت مشتری؛
انتخاب ساختار محتوا؛
شبکه‌‌‌ها و شیوه توزیع محتوا (اینترنت‌وبسایت‌ها و کانال‌های اجتماعی مطلوب)؛
روزنگار محتوا؛
شاخص‌های کلیدی تلاش (KPI)؛
استراتژی محتوا چه مواقعی را مشتمل بر میگردد؟

روند تدوین استراتژی محتوا
درحال حاضر که با استراتژی محتوا و التفات آن آشنا شدید، درین نصیب به روند تدوین یک نرم‌افزار استراتژی محتوا اشاره می کنیم.

گزینش هدف ها
غرض هر دستیابی‌وکار، بسته به موقعیت فعلی و نیازهای آن برای تدوین استراتزی محتوا مختلف میباشد. در صورتیکه غرض حصول‌وکار به صدق معین و گزینش شودف قدم محکمی برای استارت قدم‌های آتی برداشته شد‌ه‌است. از جمله، ممکن میباشد یک استخراج‌وکار پیرو جذب ترافیک بیشتر باشد، در حالی که اینترنت‌وب سایت دیگری به‌دنبال ارتقاء تعامل یوزرها با اینترنت‌وب سایت میباشد. ارتقا دور اندیشی از مارک، ارتقاء نرخ تبدیل، ارتقا تصویب‌اسم یوزرها در وبسایت و ارتقا درآمد از سایر مواقعی می باشند که می توانند غرض دستیابی‌وکارها باشند.

ارزیابی شرایط فعلی وب سایت
در قدم بعدی، موردنیاز میباشد تا سنجیده شود اینک، اینترنت‌وبسایت دارنده چه وضعیتی میباشد و چقدر با مقصود رقم خورده مسافت داراست. برای مثال در‌صورتی‌که تا به امروز بلاگ مندرج میباشد، حالت سکو آنان چه گونه میباشد و چه ترازو بازدید داشته‌اند، نرخ کلیک و نرخ پریدن آن ها چقدر بوده، استفاده کننده چقدر درین شیت ما‌نده و مواقعی از این دست. توصیه میگردد برای چک این نصیب، از گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول گوگل مصرف شود.

در واقع این مرحله به شما یاری می‌نماید که ملاحظه کنید در کدام لغات کلیدی، پتانسیل استحصال مرتبه دارید و میتوانید روی چه کلماتی سرمایه‌گذاری نمایید.

بازرسی لغات کلیدی
رسیدگی کلمه ها کلیدی، یکی‌از قدم‌های مهم در استراتژی محتوا و باصرفه‌سازی وب سایت به حساب می آید که مستلزم دقت و صرف فرصت فراوانی میباشد. کیورد ریسرچ به شما یاری می‌نماید تا بفهمید یوزرها شما در حوزه کار شما پیرو چه مطالب و پاسخ چه سوالاتی می باشند. بدین ترتیب با ساخت محتوای مربوط به این کلمه ها کلیدی، می توانید تارنما خویش را در معرض مشاهده کرد یوزرها قرار داده و آنها‌را به وب سایت خویش هدایت نمائید.

برای این عمل، ابزارهای زیادی وجود دارا هستند که می توانید از آنان یاری بگیرید. kwfinder و Keyword Planner مثال‌هایی از این ابزارها می‌باشند. توجه فرمایید که صرفا یافتن این لغت ها کفاف نمی دهد، بلکه فیلتر‌گری و مجموعه‌بندی آن ها میباشد که مداقه داراست.

رسیدگی لغت ها کلیدی

بررسی رقبا
لغت ها کلیدی منتخب مرحله گذشته را در گوگل کاوش و وب سایت‌هایی که مرتبه‌های فراتر را استحصال کرده‌اند، رسیدگی نمائید. این نصیب عنایت متعددی داراست؛ چون به شما یاری می‌نماید تا ملاحظه کنید اینترنت‌وب سایت‌های درجه‌های نخستین چه گونه به آن دست پیدا کرده‌اند. تحقیق نمائید که در چه موضوعاتی بلاگ تنظیم کرده‌اند، نقاط قوت و ضعفشان در کجاست، کدام محتواها همت بهتری داشتند و ...

تدوین پرسونای مشتری
پرسوناها، شخصیت‌های ساختگی میباشند که طبق خصوصیت‌های شخصیتی، الگوهای رفتاری، هدف ها، نیازها و گرفتاری‌های مشتریان مقصود حصول‌وکار، ساخته می شوند و به مشتریان ایدئال حصول‌وکار مجاورت می باشند. پرسوناها سبب می گردند فهم و شعور بهتری از مشتریان خویش داشته باشید، بفهمید از کدام رسانه‌های اجتماعی استعمال می‌نمایند، موانعی که سبب ساز می گردند از شما خرید نکنند را بشناسید و کارهایی را بیابید و اجرا دهید که می توانید آنها‌را تبدیل به مشتری نمایید.

بعداز آن، بر پایه ی این پرسوناها میتوانید نقشه مهاجرت مشتری رسم نمائید. نقشه هجرت مشتری به شما یک روئت کرد دقیقی خواهد بخشید در زمینه ی فرایندی که کاربر غرض، از شناخت با وبسایت یا این که مارک شما تا تبدیل شدن به مشتری طی می‌نماید. میتوانید به امداد این ابزار، کلیه پاداش‌ها و موانعی را که بر راز روش وی وجود دارااست، بشناسید و اقدامات ما یحتاج را برای آنان اجرا دهید.

تدوین روز‌نگار محتوا
روز‌نگار محتوا یک جدول کاربردی میباشد که به شما می گوید در چه روزی، در کدام رسانه (اینترنت‌تارنما یا این که کانال اجتماعی)، چه محتوایی می بایست ساخت‌و‌ساز گردد. این روزنگار شما‌را از سردرگمی نجات داده و در‌حالتی که از کسانی جهت ساخت محتوا یاری می گیرید، منجر هماهنگی فی مابین آنها می گردد. می توانید به یاری ابزارهایی مانند برنامه اکسل یا این که گوگل ورقه، به راحتی این روزنگار را تنظیم نمائید.

انتخاب شاخص‌های کلیدی تلاش (KPI)
هیچ نرم افزار استراتژیکی، سوای چک کار‌های صورت گرفته، بها ندارد. طبق هدفی که در مرحله نخستین گزینش کردید، نیاز میباشد تا شاخص‌هایی را معین نمائید تا تلاش خویش را طبق آن بسنجید. مثلا در صورتی‌که غرض شما ارتقاء تعامل یوزرها با اینترنت‌وبسایت بود، می توانید از شاخص‌هایی مانند تعداد کامنت‌ها یا این که تعداد اشتراک‌گذاری‌ها، تحت عنوان شاخص کلیدی کوشش به کار گیری نمایید. دیگر شاخص‌ها می توانند تعداد بازدید، سکو در واژه و کلمه کلیدی، فرصت ماندن مخاطب در برگه، نرخ کلیک و ... باشند. این شاخص‌ها را به طور عصر‌ای اندازه‌گیری و بررسی فرمائید.

گزینش شاخص‌های کلیدی کوشش (KPI)

استراتژی محتوا چطور روی بهینه سازی اثر می گذارد؟
گوگل و متخصصان seo، بارها اعلام کرده‌اند که فاکتور مهم گوگل برای مرتبه‌بندی و بها‌گذاری تارنما‌ها، تجارب کاربری میباشد؛ براین اساس برای گوگل بسیار التفات دارااست که اینترنت‌وب سایت‌ها چه محتوایی را در دست یوزرها قرار میدهند. در‌صورتی‌که محتوا معدود بها باشد و به پرسش استفاده کننده جواب ندهد یا این که نیاز او‌را رفع نکند، تخت گاز از آن بیرون میشود و گوگل متوجه میگردد که‌این وبسایت، چگونگی بالایی ندارد؛ براین اساس آن را به یوزرها دیگر اکران نمی‌دهد. برعکس زمانی مخاطب به دوران وقت گیر در یک تارنما بماند و محتوای آن را تحقیق نماید، به‌این مفهوم میباشد که تجربیات نیکی در آن وب سایت داشته و این دلیل از نگاه گوگل بسیار گرانبها میباشد.

بدین ترتیب بسیار عنایت داراست که چه محتوایی به یوزرها خویش نماد می‌دهید. در حالتی‌که محتوای شما وسعت قابل قبولی داشته، با لحن و ادبیات مطلوب و کاربرپسند درج شده باشد، به صورت بی واسطه به سوالهای مخاطب جواب دهد، کتابت معمولی‌ای داشته باشد و اصول بهینه سازی در آن رعایت گردیده باشد، از دید استفاده کننده و در سود موتورهای کاوش بها بسیار متعددی داراست.

این مورد ها دقیقا مواقعی می‌باشند که در استراتژی محتوا به آن ها اشاره میگردد. در واقع از آن جایی که در استراتژی محتوا شما به طور بدون واسطه استفاده کننده را غرض قرار می‌دهید، پرسونای اورا فهم و شعور می کنید، سوال های و مورد ها کاوش گردیده او‌را پیدا می کنید و به آنان جواب می‌دهید، پس دارید یک قدم تعالی و اساسی در راستای باصرفه‌سازی وب سایت خویش برمی‌دارید.

بخش های اصلی در ساختار URL چیست؟


آیا تا به هم اکنون به نوار آدرس بالای صفحات مرورگر وب خود دقت نموده اید؟ این نوار آدرس برای هر شیت از وب دارای مقدار اختصاصی به فردی است که به آن URL می گویند. برخی از افراد معتقدند URL نوشته‌ی‌علمی روشنی می باشد و نیاز به توضیحات بیشتر ندارد. به عبارتی آن ها اعتقادوباور دارند همین که شخصی بتواند آدرس تارنما (URL) مورد نظر خود را یافته و به آن وارد گردد، با معنای آن آشنایی دارد و نیاز به یادگرفتن بیشتر نیست. البته متخصصان و کسانی که اطلاعات بیشتری در حوزه IT دارا‌هستند، مدام از نکات و جزئیات فراوان URL حرف می‌گویند و معتقدند می توان در باب این مسئله یک کتاب نوشت. در این نوشته‌ی علمی قصد مطالعه جزئیات مربوط به URL را داریم و کمی نکات مفید در سئو را بازگو می کنیم. با ما همدم باشید.

طراحی سایت در مشهد

رایا پارس

ahrefs

طراحی سایت


تعریف و تمجید URL
اصطلاح URL مخفف عبارت Uniform Resource Locator میباشد. معنای معادل این عبارت روشی هماهنگ و یکپارچه برای تعیین محل منابع در فضای دیجیتال یا نشانی وب نام دارد. منظور از منابع فولدر های مختلفی همچون عکس، فیلم، متن معمولی، فایل قالب بندی یک وب سایت (CSS)، یک نرم افزار (برای مثالً php) و ... می باشد. در صورتی فراتر برویم منابع میتوانند به پاسخ یک سوال مشخص و معلوم از یک پایگاه داده نیز اشاره داشته باشد. URL در حقیقت متنی قابل خواندن برای آدم می‌باشد که مکان یک منبع را به روی اینترنت معین می کند. خلال اینکه شیوه دست یابی به این منبع را هم نماد می دهد که به آن پروتکل می‌گویند.







بخش های اصلی در ساختار URL چیست؟
هر URL دارای سه بخش اصلی می باشد. بدین آدرس وب در تارنما توجه فرمائید:

https://www.faratechdp.com/مقالات

درپی به مطالعه بخش های مهم یک URL (برای مثال آدرس فوق) می پردازیم:

1. پروتکل:
این بخش شیوه ارتباط برقرار کردن بین مرورگر و سرور را تعیین می کند. پروتکل قوانین و مقررات مرتبط با رفع خطاها، امنیت، Syntax و ... را معین می کند. بعضا از پروتکل ها عبارتند از HTTP، HTTPS، FTP، Mailto و Telnet. در آدرس مورد تفحص ما پروتکل نماد دهنده خط مش HTTPS میباشد.

2. دامنه:
دامنه در واقع همان آدرس IP است که در هر URL مورد نظر است. این نصیب آدرس مقصد کلی کاربر را نشانه می دهد. دامنه ها توسط سیستم DNS (که مخفف عبارت Domain Name System است.) به روی یک آدرس IP قرار می‌گیرند. هر مرورگر برای استخراج به IP مورد نظر کاربر از یک جستجو گر DNS فایده می جویند. در این مثال www.faratechdp.com نام دامنه وب سایت شرکت میباشد.

3. دامنه سطح بالا:
دنیای وب برای مجموعه بندی وبسایت ها از دامنه سطح بالا (Top-Level domain) استفاده می کند. از جمله gov. برای تارنما های دولتی به فعالیت می رود. تارنما های آموزشی از edu. در تارنما های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. TLDهایی همچون com. و ir. (منحصر به فرد سایت های ایران) نیز وب سایت های عمومی را گروه بندی می کنند. همانطور که می‌بینید آدرس مورد نظر ما در حوزه وب سایت های عمومی با .com قرار می گیرد.

URL قادر است بخش های فرعی دیگری داشته باشد که برای آدرس دهی فایل ها و منابع متفاوت درون سرور مورد استفاده قرار می‌گیرند. Subdomain یکی این بخش ها است. بعضی تارنما بخش های مختلفی دارا‌هستند که آن‌ها‌را به کمک subdomain از یکدیگر جدا می‌سازند. در آدرس en.example.com عبارت en علامت از ساب دامین داشتن سایت می باشد و زیر مجموعه دامنه اصلی قرار می گیرد.

در مثال ما انتهای نام آدرس وب عبارت /مقاله‌ها قرار گرفته می باشد که به آن آدرس داخلی می گویند. آدرس های داخلی همانطور که از نامشان پیداست نشانه از وجود صفحه های و فایل های درونی یک وبسایت دارند و کاربر را به سوی آن ها هدایت می کنند.

پارامترها نیز می توانند مخاطب را برای فیلتر کردن درخواست هایش یاری نمایند و پس از نشانه سوال ؟ قرار می‌گیرند. پارامترها اکثر اوقات به جهت نمایش محتوای پویا و داینامیک سایت به کار گرفته می شوند. از آن‌ها می اقتدار برای فیلتر لیست های مرتب شده و یا برگه بندی محتوا (به عنوان مثالً ?page=1) به کار گرفت. بدین آدرس دقت فرمائید:

https://www.example.com/shirts/t-shirts?color=red&size=medium

پارامترهای موجود در URL فوق دربرگیرنده color=red و size=medium هست. این پارامترها آرم می دهد برگه مورد نظر که احتمالا دارای محصولی همچون تیشرت هست، بر اساس رنگ قرمز رنگ و سایز معدل فیلتر شد‌ه‌است.

برخی از URLها ممکن می‌باشد دارای هشتگ باشند که پیرو آنها نوشته‌ای می‌آید و به یک تکه از صفحه اشاره می‌کنند. هشتگ ها در URL به‌این قابلیت را میدهند تا به قسمت‌های مختلف یک برگه، به عنوان مثالً محتوای داخل یک جدول، لینک دهی کنیم. وب سایت ویکی پدیا اغلب از این ویژگی در صفحاتش استفاده می کند.

https://en.wikipedia.org/wiki/URL#History



URL چه طور بر روی seo تأثیر می‌گذارد؟
گوگل برای رتبه دهی به تارنما ها از سیگنال ها و معیارهای متعددی منفعت می‌گیرد. شاید برایتان جذاب باشد که برخی از این معیارها مرتبط با URL شماست. از این جهت آدرس وب سایت می تواند به صورت بی واسطه بر سئو آن تاثیرگذار باشد. البته ممکن است عواملی همچون تجارب کاربری نیز seo وب سایت را به صورت غیرمستقیم ذیل تاثیر قرار دهد.

1. وجود HTTPS درون URL
وجود پروتکل HTTPS در ساختار یک URL نقش مهمی در بهبود رتبه آن برگزار می کند. از سال 2014 گوگل تمهیداتی اندیشیده تا تارنما های دارای HTTPS از امتیازات ویژه ای منتفع گردند. به عبارتی موتور جستجوی گوگل سایت های فارغ از این پروتکل را ناامن تشخیص می دهد.

ولی با وجود امتیازاتی که گوگل بدین سایت ها میدهد و آن‌ها‌را امن می داند، مطالعه های تارنما WooRank حاکی از آن هست که تنها 29% این تارنما ها امن هستند.

2. استعمال از کلیدواژه های مرتبط درون آدرس سایت
در سال های گذشته الگوریتم های گوگل اهمیت بسیاری به استفاده از کلمات کلیدی درون URL می دادند البته تحقیقات اخیر نشانه داده عنایت این امر کاسته شده و حتی در بعضی مفاد موجب دریافت نمره منفی برای وبسایت شود. ولی مهم ترین نکته ای که باید بدانید بهبود تجربیات کاربری می باشد. هنگام تشکیل داد URL توجه داشته باشید که کاربران از ایده شما استقبال کنند. به عبارتی از دید مخاطب به آدرس URL بنگرید و از خود بپرسید این کار موجب ادراک خوب کاربر میشود یا نه؟ در صورتیکه پاسخ مثبت بود به همین روال ادامه دهید ولی چنانچه که شک کردید، راهکاری جدید برای استعمال از لغات کلیدی در نشانی وب بیابید.

3. محتوای صفحه را به استحضار مخاطب برسانید!
قطعا با خود می‌گویید تا زمانیکه کاربر وارد صفحه نشده چطور می قدرت محتوا را به او نماد داد و تشویقش نمود تا به روی لینک ما کلیک نماید. راه‌حل بسیار ساده می باشد! برای این کار باید URL شما برای مخاطب قابل ادراک باشد. هر چه آدرس تارنما ساده تر و مبرهن تری انتخاب فرمائید احتمال اینکه کاربران به روی آن کلیک کنند بیشتر خواهد بود. در واقع استفاده کننده باید پیش از ورود به یک شیت دریابد پاسخ سوالش را در آن یافت می کند. مطمئن شوید URL شما پس از قرار خریداری نمودن در شیت نتایج جستجو، ارتباط مورد نیاز را با کاربر برقرار می کند. URLهایی که در نگاه نخستین محتوای درون خود را به نمایش می گذارند، اصطلاحا URL منزه نامیده می‌گردد و از حیث گوگل جایگاه بهتری کسب می کنند.

4. پیوند های تمیز در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!
برخی افراد هنگام لینک و پیوند دادن در شبکه‌های‌اجتماعی و یا هر کاغذ دیگری از وب فقط آدرس URL را نسخه برداری می کنند و از متن لینک Anchor Text برای آن استفاده نمیکنند. در چنین شرایطی صرفا پیوند های تمیز میتوانند نظر دیگر کاربران را جلب نموده و آنان را تشویق به کلیک نمودن نمایند. بنابراین کارایی کنید همیشه URL منزه برای وبسایتتان ایجاد فرمائید. منظور استعمال از کلمات کلیدی کاربردی در آدرس وب و همینطور بهره بردن از خط تیره به جای آندرلاین در میان کلمات می باشد.







تاثیر URLهای دانامیک و استاتیک در سئو چیست؟
خواسته از URL داینامیک، آدرس هایی می باشد که باطن یک پایگاه داده (سرور و یا CMS سایت) ذخیره میگردند و زمانی که استفاده کننده به جستجوی مطلبی می پردازد، براساس نیاز مخاطب ساخته می گردند. این URLها امروزه توسط گوگل به راحتی شناسایی می‌شوند و مشکلات پیشین را ندارند. اما نکته حائض اهمیت توجه به عدم تکرار بودن آنان در حجم بالای صفحات سایت هست. تصور کنید یک تارنما خبری از URLهای داینامیک به کارگیری می کند و ممکن می باشد بیش از هزار کاغذ خبر داشته باشد. ممکن می باشد برخی از این URLها تکرار و یا بسیار مشابه به هم ساخت‌و‌ساز شوند. در چنین مواردی به کارگیری از آدرس وب های داینامیک به سئو سایت لطمه وارد می کند و پیشنهاد میشود از آدرس های استاتیک استفاده گردد.

بهتر است برای اینکه URLهای داینامیک ظاهری بهتر پیدا کنند و به صفحاتی سازگار با بهینه سازی و خلق و خوی کاربر تبدیل شوند از یک موتور ویرایش (Rewrite Engine) منفعت ببرید.

برای انتخاب نام دامنه به چه نکاتی توجه کنیم؟


برای انتخاب نام دامنه ای خاص و به یاد ماندنی، پیشنهاد ما کمک تصاحب کردن از دامنه های سطح بالا است تا دامنه ای خلاقانه و هیجان انگیز برای وب سایتتان ساخت نمایید. با ما یاروهمدم باشید و از مزایا و معایب این‌راه حل اطلاع یابید!

طراحی سایت در مشهد

رایا پارس

ahrefs

طراحی سایت



گزینش نام دامنه خلاقانه چه مزایا و معایبی در ادامه داراست؟
برخی افراد عبارت زمانبر برای نام دامنه گزینش می کنند و یا بعضا از حروف را به صورت تصادفی کنار هم قرار داده و دامنه ای عجیب و غریب می سازند. خواسته ما از گزینش نام دامنه خلاقانه به هیچ وجه چنین گزینه هایی نیست. کسانی دیگر از افراد تصور می کنند تنها .com مورد مناسبی برای ساختن یک دامنه می باشد، اما بایستی بدانید TLD های مختلفی وجود دارا‌هستند که شما میتوانید در ساخت نام وب سایتتان از آنها سود بگیرید. دامنه خلاق قادر است دربرگیرنده بخشی از نام تجاری شرکت شما باشد که با دامنه های سطح بالا در هم آمیخته و عبارتی کوتاه و جذاب ایجاد می کند. عالی می‌باشد بدانید یک شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های واگذار شده به نام ICANN وجود دارد که مرتبا TLDهای تازه را تایید می کند. استعمال از این TLDهای جایگزین مزایای متعددی برای شرکت شما در ادامه دارااست که برخی از آنها عبارتند از:

- کاهش هزینه های ثبت و تمدید مجدد دامنه

- معرفی مقصود و نوع فعالیت تارنما به بازدیدکنندگان: در این حالت‌ هر مخاطب پیش از ورود به تارنما میداند با چه محتوایی رو به رو شود و موجب کاهش نرخ رخنه‌ وبسایت شود.

- آسانتر شدن به خاطرسپاری نام دامنه توسط کاربران: به کارگیری TLDها در نام دامنه، روشی نو و خلاقانه است که یک ادله نوین برای وب سایتتان فراهم آورده و به خیال آوردن آن را ساده تر می کند.

باید توجه داشته باشید استفاده از TLD در ساخت نام دامنه در کنار مزیت های فراوانی که دارد، ممکن هست بعضی مشکلات جزئی به هم پا داشته باشد. مثلا این قابلیت و امکان وجود دارد افراد فراموش کنند دامنه شما با .org ساخته شده و کوشش کنند با به کارگیری از .com وارد وب سایتتان شوند.







برای داشتن دامنه خلاقانه به چه نکاتی باید دقت نمود؟
درین بخش شما‌را با سه نکته مهم برای گزینش دامنه ای خاص با استفاده از TLD آشنا می‌سازیم که مورد نیاز می‌باشد فرصت تشکیل داد دامنه ای خلاقانه آنها‌را در نظر بگرید:

1. نام تجاری شرکت خود را با TLD ترکیب نمائید!
برندسازی یکی کاربردی ترین راهکارهای رسیدن به موفقیت و بهره بیشتر است. شما میتوانید با کمی اعتنا نامی به یاد ماندنی و جالب اعتنا برای کسب و کارتان بسازید تا مشتریانتان در هر شرایطی آن را از خیال نبرند. مخلوط نام دامنه با TLD قادر است گزینش مناسبی برای نماد تجاری شما باشد. ساده ترین ترفند برای تشکیل داد آرم تجاری با این شیوه این می‌باشد که TLD موردنظرتان را به عنوان بخشی از نام سایتتان معرفی نمایید. تارنما driflaway.coffee از همین طریق استفاده نموده و به جای آن که تنها­ از Driflaway به عنوان علامت تجاری خود استعمال نماید، آحاد عبارت driflaway.coffee را عنوان برندش معرفی نموده است. بدین ترتیب کاربران ضمن اینکه نام خاص آن را از خیال و خاطر نخواهند برد، میتوانند به‌سرعت وارد وبسایت آن هم شده و با این بیزنس بیشتر آشنا شوند. استدلال نوین هم در اینجا اثر گذار خواهد بود؛ به این دلیل که بخش اعظمی از افراد نمی دانند دامنه های .coffee هم وجود داشته داراست. بدین ترتیب چنین انتخابی سبب ساز میشود که وب سایت شما به یاد ماندنی و دیدنی شود. علاوه بر این، شما اغلب میتوانید این نوع TLD را به قیمت ارزان، همانطور که قبلا ذکر کردیم، ساخت و ساز فرمایید.

برای موفقیت بیشتر در به کارگیری از این نوع دامنه ها، باید آدرس های TLD را برگزینید که با موقعیت و نوع کار تارنما شما همخوانی داشته باشد و به‌دنبال ساختن ادغام های غیرطبیعی و دشوار نباشید. هر چه انتخابی بی آلایش تر داشته باشید احتمال به خاطرسپاری آن بیشتر خواهد بود.

2. از کلمات و لغات معمولی استعمال کنید!
دامنه های کوتاه به خوبی در خیال ثبت میگردند و می قدرت آنها‌را به راحتی در نام تجاری شرکت نیز ادغام نمود. هر چه نام دامنه کوتاه تر باشد، بیشتر به یاد می ماند. همچنین تایپ کردن آن در مرورگر به سادگی رخ می دهند و رضایت بیشتری از کاربران به دست خواهید آورد. نام آمازون را در نظر بگیرد. در‌صورتی‌که مغازه آمازون نامی زمانبر و سخت انتخاب می کرد احتمال به خیال و خاطر آوردن و سریع تایپ کردن آن چقدر بود؟

براین اساس دقت فرمایید دامنه ای آسوده و با کمترین حروف ممکن انتخاب نمائید، زیرا یک نام کوتاه برای دامنه همگی چیز را مخصوصا در زمینه بازاریابی و برندسازی ساده تر می کند.

برای انتخاب نام دامنه کوتاه خوب هست مورد ها تحت را در نظر داشته باشید تا گزینشی مطمئن و درست داشته باشید:

- نام های مختلفی در لحاظ بگیرید، سپس آن هایی که دوست ندارید و یا در دسترس نیستند را از لیست حذف فرمایید. حالا می توانید با تفحص هر مورد از نام های ما‌نده، بهترین مورد ممکن را انتخاب نمایید.

- نام هایی را تعیین نمایید که هجی کردنشان ساده می‌باشد و احتمال تایپ خطا آن کمتر میباشد. به عبارت دیگر تا جای ممکن تمامی چیز را ساده کنید تا کاربران را از سردرگمی رها سازید.

- با مخلوط نمودن TLD و نام دامنه می‌توانید برند خود را به کاربرانتان معرفی نموده و آن را به یاد ماندنی فرمایید.

با پیش گویی موردها بالا می توانید نامی مناسب و کاربردی برای دامنه وب سایت خود انتخاب نمائید، ولی بدانید لزومی ندارد همه نام های دامنه از یک متد به خصوص تبعیت کنند. در صورتی اسمی را پیدا کردید که حس می کنید مناسب است، به حس درونی خود اعتنا نموده و آن را برگزینید. البته چنانچه که این اسم طولانی و خسته کننده نباشد.







3. نام های مشابه با انتخاب نهایی خود را ذیل مالکیت در آورید!
شاید این پیشنهاد برایتان تعجب آور باشد اما خوب هست بدانید این طرز مانع از سوء به کارگیری، افراد سودجو می‌گردد. مجددا تارنما فروشگاهی آمازون را در نظر بگیرید. این مغازه دامنه .com را در مشت داراست اما یکسری شکل دیگر این نام را همچون Amazon.shop ذیل مالکیت خود آورده تا مانع از ساخت و ساز وبسایت هایی با هدف سودجویی از برند آمازون گردد. از این رو هویت آمازون امنیت بیشتری به دست آورده و کاربرانی را که دامنه نخستین آنها‌را اشتباه می نویسند، به سوی تارنما مهم هدایت می کند.

گوگل نیز از این راه استفاده نموده و دامنه های مشابه با نام اساسی خود را ثبت می کند تا نمونه های خطا درج شده را جذب نموده و مانع از سردرگمی کاربران می‌گردد.

اکثری از افراد دامنه هایی را ثبت می کنند تا آنان‌را بعدا به شما بفروشند؛ به این ترتیب منطقی می باشد مورد های دیگری را هم که تصور می کنید ممکن است برایتان اثرگذار باشد، پیش از آن که سایرین ثبتش کنند مسلما به ثبت برسانید. تنها عیب این راهکار این می باشد که شما بایستی هزینه مالکیت و تغییر مسیر TLD دیگر را هم بپردازید؛ اما این مبلغ معمولا نادر می باشد.

سخن پایانی
به کار گیری از .com در نام دامنه انتخابی ساده می باشد و اغلب افراد آن را فقط گزینه صحیح می دانند. اما این اعتقاد درست نبوده و TLDهای متعدد و جدیدی برای ساختن نام دامنه خلاقانه وجود دارند. از این رو خوب است هنگام راه اندازی وبسایت خود، گزینه های متفاوت پیش رو را کنار هم گذارده و بهترینشان را برگزینید. ضمن اینکه برای داشتن نام دامنه ای خاص خوب است ترکیبی از نام دامنه را با TLD در نظر بگیرید و نامی بی آلایش انتخاب فرمایید. همچنین برای هجران از مسائل امنیتی خوب می باشد اشکال متفاوت یک نام دامنه را با TLDهای متفاوت تحت مالکیت خود در آورید.

داشتن سایت چه مزایایی دارد؟


در نقطه پایان سال ۲۰۱۱، حدود ۲۴۵ میلیون نفر (۸۰ درصد از جمعیت) در آمریکا بصورت آنلاین و حدود ۱۰٪ از آحاد دسترسی به تارنما‌ها از روش دستگاه های گوشی انجام می‌شدند. در دنیایی بهم پیوسته‌ی وب، داشتن اینترنت سایتی خوب از مدام اصلی‌خیس می باشد.
چرا می بایست یک تارنما درجه۱ داشته باشید؟ بیایید نگاهی بیاندازیم به ۱۰ استدلال اساسی برای این پرسش.
آنچه در‌این نوشته خوا‌هیم داشت+

طراحی سایت در مشهد

رایا پارس

ahrefs

طراحی سایت


۱. حضور ساخت نمائید
۲. تبلیغات بیشتر برای پول کمتر
۳. کمپین تبلیغاتی فعلی خویش را تقویت نمایید
۴. با جواب به سوالات متداول آنلاین، بصورت آنلاین صرفه‌جویی نمائید
۵. به مشتریان خویش یادگرفتن دهید
۶. اخذ ارجاع
۷. یک مقر مشتری نو ایجاد کرد فرمائید
۸. اخذ آدرس اینترنتی
۹. با مشتری خویش ارتباط برقرار نمایید
۱۰. گردآوری داده ها تماس
سود‌گیری
تالیف کننده
مبینا منتظری
۱. حضور ساخت نمایید
در دنیای مدرن عموم بیشتر از هر مجال دیگری در ادامه سرویس ها و تولید ها آنلاین می باشند. عادات عموم در هم اکنون تغییر است. عموم به یک حوزه‌ جدید نقل جای می‌نمایند و خیلی وقت‌ها صرفا به وب متکی میباشند تا در باب حوزه‌ تازه، رسیدگی نمایند و بدانند که برای چه چیزی می بایست به چه کسی مراجعه نمایند. اکثری از اشخاص از روش وب در موقتا پژوهش و یافتن منزل و عمل خویش می باشند. بیشتر عموم انتظار دارا‌هستند که هر بیزنس حرفه‌ای دارنده یک وبسایت باشد. با یک سایت پیاده سازی گردیده‌ی خوب، تجارت خرد شما به یک بازیکن حقیقی و واقعی در وب و خارج از کانال تبدیل میگردد.
نشانی اینترنت خویش را به تبلیغات اثبات، کارت ویزیت و بقیه تبلیغات خویش بیفزایید، درین‌شرایط‌ بازدیدکنندگان این امکان را دارا‌هستند که دقیقاً بدانند کجا می‌توانند برای جواب به سؤالات خویش مراجعه نمایند و دوستان خویش را برای داشتن سرویس ها خوب به کجا معرفی نمایند. هرچه عموم درباره شما و کمپانی شما بیشتر بدانند شانس شما برای جذب مشتری تازه بیشتر میباشد.
۲. تبلیغات بیشتر برای پول کمتر
با یک تارنما می توانید صفحات تبلیغات کاملاً رنگی داشته باشید که 24 ساعت شبانه روز، 7 روز در هفته اکران داده میگردد! شما با استفاده از اکثری از صفحه های توصیفی، تصاویر، موادتشکیل دهنده تعاملی و غیره می توانید خویش و سرویس ها خویش را به مشتریان خویش ارائه دهید و این منجر می‌شود پشت گرمی عموم جلب شود و به نوبه‌ی خویش سبب می شود که آنها تولید ها و سرویس ها شما‌را بیشتر خریداری نمایند.
۳. کمپین تبلیغاتی فعلی خویش را تقویت نمایید
نشانی اینترنت خویش را در کمپین تبلیغاتی فعلی خویش قرار دهید. اشخاص برای داده ها بیشتر به وبسایت شما مراجعه می‌نمایند. جمع داده ها بیشتر، اکثر وقت ها اولی جواب برای یک کمپین تبلیغاتی عالی هست. با نشانی سایت که در اطلاع رسانی شما ذکر شده است، به کسانی خواهید رسید که می توانند آن داده ها و سرویس ها شمارا اخذ نمایند. جبران هزینه‌های تبلیغاتتان میتواند یک ادله اصلی دیگر برای افزودن یک اینترنت‌وبسایت به ابزار و امکانات مارکتینگتان باشد.
۴. با جواب به سوال های متداول آنلاین، بصورت آنلاین صرفه‌جویی کنید
آیا وقت خویش را برای پاسخگویی به اشکال شبیه سوالهای برای هرمورد از مشتری های خویش می‌گذرانید؟ خب شاید این فرایند هیچ‌گاه متوقف نشود اما می گردد آرزو داشت! با داشتن یک وبسایت میتوانید جواب این سؤالات متداول را بصورت آنلاین قرار دهید و مشتریان خویش را برای بازدید از این صفحات ارشادوراهنمایی کنید. حتی میتوانید از روش پیوند این صفحه ها به آن‌ها آدرس اینترنتی ارسال نمایید. مشتریان شما از دانشی که به آن‌ها ارائه می‌دهید تشکر می‌نمایند، ارسال پست الکترونیک یا این که پیشنهاد به تلاوت برگه سوالهای متداول شما، به مجال مازاد بیشتری نیاز نخواهد داشت.
۵. به مشتریان خویش فراگیری دهید
او‌لین گام برای هر نوع فروش، آشنا کردن مشتری با آنچه می‌فروشید میباشد. امروزه اشخاص بیشتر پیرو وب می‌شوند تا داده ها مایحتاج را برای تصمیم‌گیری راجع به خرید حصول نمایند.
مفاد مورد علاقه خودتان را در زمینه ی سرویس ها ویژه به مشتریان بالقوه خویش بگویید. زمانی آن‌ها با شما تماس می گیرند تا راجع به خدماتتان پرس‌جو نمایند، عملا نیمی از فروش شما انجام یافته می‌باشد. شما تا قبل از این شم احتیاج به محصولتان را برای مشتری ساخت‌و‌ساز کرده‌اید و حتی‌د‌ر وقت و هزینه نیز صرفه‌جویی میکنید ، چون کسانی که تماس می گیرند عشق و علاقه‌مند هستند، خیر تنها اشخاصی که برای گردآوری‌آوری داده ها تماس میگیرند.
تارنما شما می تواند راه و روش خیر برای راهنمایی مخاطبان، دوراندیشی بخشی به جامعه و همینطور حصول درامد باشد.
این مراحل مطلقا به طور خودکار حادثه نمی‌افتد و بازدید کنندگان با رعایت نکات و به کارگیری از یکسری استراتژی‌های مشخص و معلوم تبدیل به مشتری خواهند شد.
راهکارهایی که در مقاله ۹ تکنیک اثر گذار در ساخت وب سایت برای جذب مشتری بیان شده میباشد راهنمای خیر برای برطرف کردن ایرادهای سایتتان و یا این که ایده گرفتن برای پیاده سازی آن به شمار رود.
۶. اخذ ارجاع
مراجعه‌ها یک کدام از شایسته ترین رویه‌ها برای مشاغل خرد برای جذب مشتری تازه میباشد. در تارنما خویش میتوانید لینک و پیوند “معرفی به دوست” را اضافه فرمائید که در آن مشتری‌های فعلی شما (یا این که صرفا بازدید کنندگان) بتوانند پیوند وب سایت شمارا را به یک دوست که ممکن میباشد عشق و علاقه‌مند به سرویس ها شما باشد ارسال نمایند. با این شغل تعداد بازدید وب سایت شما ارتقا می‌یابد و مراجعه اشخاص به شما سهل میگردد.
۷. یک مقر مشتری جدید ایجاد کرد فرمائید
آیا تا به امروز اعتنا کرده‌اید بخش اعظمی از افرادی که از وب به کارگیری می‌نمایند به مکان مکتب‌های قدیمی، نحوه های سنتی (خبرنامه ها، صفحه های زرد و غیره) این فعالیت را جاری ساختن می‌دهند؟
با یک سایت شما قدرتمند خواهید بود به یک قسمت به طور کاملً جدید از مشتریان بالقوه که ممکن است کمپین تبلیغاتی فعلی شما را از دست داده ‌ند برسید. یک وبسایت بهتر و آموزنده قادر است اشخاص متعددی را جذب نماید، کسانی که تا قبل از این حتی اسم شمارو نشنیده باشند.
۸. اخذ آدرس اینترنتی
با سایت، همینطور نشانی ایمیل‌هایی را بدست میاورید که برای بیزینس شما کارآمد خواهد بود. در تارنما شما لینکی وجود خواهد داشت که در آن اشخاص می توانند برای استحصال داده ها بیشتر به شما نشانی اینترنتی بزنند. این یک صورت سریع و مؤثر ارتباطی میباشد که به شما قابلیت می دهد رابطه بسیار کارآمد با مشتریان بالقوه برقرار نمائید. زمان برای یک بیزنس خرد مانند پول میباشد. با ایمیل در هر دو مورد صرفه‌جویی شود.
۹. با مشتری خویش ارتباط برقرار فرمائید
معمولاً عموم ترجیح می‌دهند با عده ای که “میشناسند” بیزنس نمایند. در وب سایت خویش به اشخاص مجال می‌دهید تا با تجارت شما (و شاید خویش شما) آشنا شوند و حس راحتی بیشتری نسبت به شما داشته باشند. بعد از برقراری این فرمان، آنها احتمالاً می خواهند شرکتی شبیه را با شما مقایسه نمایند، در حالی که از آن کمپانی دیگر هیچ چیز نمی‌دانند، در‌این‌صورت‌ شناخت مشتری سبب برتری شما در مقایسه میگردد.
یک تصویر یا این که نمایه‌ای از شما یا این که همکارانتان باعث می‌گردد شما مشتری حقیقی و واقعی‌تری داشته باشید و شانس بیشتری داشته باشید تا مشتری با شما تماس بگیرد و رابطه برقرار نماید. در سایتتان فیلم‌های آموزنده لود فرمائید و در کانال‌های اجتماعی فعال گردید. با اینکار مضمون‌ رابطه با مشتری را به یک سطح تماماً جدید منتقل می‌کنید.
۱۰. توده داده ها تماس
یک خبرنامه چاپی سنتی می‌تواند یک مبادرت تبلیغاتی گران و وقت‌گیر باشد. با چاپ، هزینه پستی و فرصت صرف گردیده، هزینه‌ها می توانند با گاز اضافه شوند. با داشتن یک تارنما می‌توانید عده ای که می خواهند خبر نامه شما را اخذ نمایند، نشانی آدرس اینترنتی خویش را برای شما ارسال نمایند. بعد از آن میتوانید خبرنامه خویش را به طور اتوماتیک به کلیه اشخاص مقر داده خویش ارسال فرمایید! نیازی وجود ندارد برای چاپ این روزنامه‌ها هزینه چاپ یا این که پستی را بپردازید. رابطه مداوم با کارفرما یک تاکتیک اثبات‌شد‌ه‌است که مستقیما باعث به پرس‌وجو‌های بیشتر و فروش بیشتر میشود.

کدام سایت‌ها، وبلاگ‌ها و طراح‌‌های وب را دنبال می‌کنید؟


سوال ها کلیدی در رای زنی ساخت وب سایت
قبل از پرداختن بدین ۱۰ سوال، به ۲ سوال مهم دیگر باید جواب بخشید: اولا، طراح وب چه وظایفی دارااست؟ دوما٬ کارفرمایان احتمالی طراح وب چه افرادی می‌باشند؟ درپاسخ به سوال اول می بایست ذکر کرد که طراح وب‌تارنما و اپ‌نویس دو عنوان شغلی متفاوت میباشند. شاید کارها و وظایف مشترکی داشته باشند، اما این دو کار مهارت‌های مختلفی نیاز دارند. خیلی خلاصه میشود اظهار‌کرد که طراح وبسایت کسی می‌باشد که یک تارنما یا شیت را طراحی می‌کند و می‌سازد. مهم‌ترین نکته درخصوص طراحی سایت این میباشد که طراح عضوی از یک مجموعه تبارک‌تر هست و می بایست درتعامل نزدیک با سایر افراد مجموعه پروژه‌ی طراحی سایت را پیش پیروز شود.

طراحی سایت در مشهد

رایا پارس

ahrefs

طراحی سایت


درپاسخ به سوال دوم بایستی اعلام کرد که طراحان وب هم می توانند به‌صورت Freelance پروژه بگیرند و هم ممکن میباشد در شرکت‌های بزرگ طراحی سایت، شرکت‌های آفریننده‌ی نرم‌افزارها، شرکت‌های مشاور فناوری اطلاعات و درکل هر استحصال‌وکاری که با دنیای مجازی و دیجیتال سروکار دارد مشغول به‌شغل شوند. در هر دوصورت، طراح وبسایت یک کارفرمایی دارد که بایستی برایش تارنما طراحی کند.
این یعنی طراح وب می بایست نظر کارفرماهای گوناگون را جلب کند تا کار را بگیرد. حیث صاحب کار چطور جلب می گردد؟ در مصاحبه‌ی استخدامی ساخت سایت. از سوال های عمومی‌تر استارت می‌کنیم و به تخصصی‌ها می‌رسیم.

۱. چرا طراحی وب؟ از کجا و چطور ساخت وب سایت را استارت کردید؟
ولی این سوالی است که در شرایطی‌که طراح تارنما نبودید و برای شغل دیگری هم مصاحبه می‌کردید، معمولا پرسیده می گردد. اهمیت پاسخی که به این سوال می‌دهید برای همکاری با شرکت‌های گرانقدر و معتبر ، که احتمالا بلندمدت خواهد بود و نه پروژه‌ای، خیلی بیشتر هست. اساسی هست که غرض شما از ورود بدین رشته چه بوده، آیا تحصیلات آکادمیک دارید یا نه فرصت‌ی معتبری را گذرانده‌اید، چه فرصت می‌باشد که کار می‌‌نمائید؟ همگی‌ی این‌ها عشق و علاقه و جدیت شما را نشانه می دهد.









۲. کدام وبسایت‌ها، بلاگ‌ها و طراح‌‌های وب را دنبال می کنید؟
درواقع هر که‌این سوال‌ را از شما میپرسد می خواهد بداند خودآموزی و به‌روزبودن برای شما اصلی می باشد یا نه. مسلما می دانید که شما در دنیایی کار می‌کنید که هرلحظه تحولات مختلفی را تجارب می‌کند و در‌صورتی‌که بخواهید برنده شوید بایستی از این تحولات آگاه باشید. به این ترتیب، در شرایطی‌که تا الان با وب سایت‌ها، وبلاگ‌ها، طراحان وبِ تاثیرگذار (در ایران و فقیه) و کتاب‌های مرجع در منطقهی طراحی وب سایت آشنایی نداشتید؛ همین الان بروید و بازرسی را آغاز فرمایید.



۳. چه گونه مجال خود را در پروژه‌های طراحی وب مدیریت می‌کنید؟
این سوال خیلی غیرمستقیم قدرت شما برای جاری ساختن‌دادن یک سری کار، تحمل فشار و استرس کاری را مقصود گرفته می‌باشد. قطعا می دانید که طراحان وب بایستی در دوران زمان معینی پروژه‌هایشان را تحویل دهند و غالبا هم روی بیشتراز یک پروژه فعالیت می‌کنند. به‌همین استدلال، منظم‌یودن و بضاعت حق اولویت‌بندی‌کردن کارها و مراحلی که می بایست صورت پذیرد برای طراحان وب حیاتی هست. مدیریت مجال و قدرت تحمل‌کردن فشار کاری دو ویژگی‌ای هست که طراحان وب می بایست داشته باشند.



۴. در شرایطی‌که کارفرما از طرح شما خوشش نیاید یا از شما بخواهد تغییراتی در آن بدهید که به‌نظرتان ضروری نیست، عکس‌العمل شما چه خواهد بود؟
ممکن میباشد دقیقا همین سوال از شما پرسیده نشود ولی مطمئن باشید چیزی مشابه این سوال را از شما خواهند پرسید. برای مثال این سوال که چگونه با اختلاف‌نظرها با سایر اعضای تیم کنار می‌آیید؟ چرا این سوال اصلی می‌باشد و به طبع به‌نوعی پرسیده میشود؟ چون قدرت شما در برقراری ارتباط موءثر با صاحب کار یا پروژه از یک طرف و سایر اعضای مجموعه از طرف دیگر تاثیر مستقیمی بر موفقیت هر پروژه‌‌ای داراست.

اختلاف‌نظر در هر مرحله از پروژه و شغل تیمی پیش می آید. این مهم می باشد که شما بتوانید هم از فعالیت خود دفاع فرمایید و هم نیازها و اظهار نظر صاحب پروژه را هواخواهی نمایید و هم مانعی برای کار گروه نباشید.









۵. با ترندهای همین سال ساخت وب سایت آشنا می باشید؟ به‌نظرتان کدام برای وب سایت ما مناسب‌تر می باشد؟
از اینجا به آن گاه می‌باشد که سوال‌های تخصصی شروع میشود. این سوال اصولا حیث تخصصی شمارا جویا می گردد. برای جواب‌دادن بدین سوال بایستی از پیشین تحقیق کرده باشید. می بایست یکسری پاسخ احتمالی را مهیا کرده باشید، صدالبته با استدلال. بایستی با ادله بگویید چرا این چندین ترند ساخت سایت در سال ۲۰۲۱ برای این پروژه‌ی خاص یا این وبسایت خاص از همه مناسب‌تر‌ می باشند. باید با پاسختان دانش و احاطه خود را علامت دهید.



۶. اگر بخواهید از اول وبسایت ما را طراحی فرمائید، چه می‌کنید؟
سوال ۵ و ۶ به هم شبیه می باشند. شما شاید برای پروژه‌ای وظیفه داشته باشید تا وب‌سایتی را از اول بسازید یا روی وب‌سایتی شغل نمایید که دیگری پیش از این طراحی کرده است. چه‌بسا طراح اول کلی هم خرابکاری نموده باشد و شما ناچار شوید آن خرابکاری‌ها را اصلاح کنید. فرض سوال ۶ دقیقا همین می باشد. کارفرمای شما می‌خواهید با ذهنیت و نگاه شما آشنا خواهد شد. پاسخ شما به‌این سوال تا حد زیادی اقتدار شما را در شناسایی مشکلها و حل‌کردن آنها نماد می دهد. پس چنانچه وب‌سایتی وجود داراست و ازقبل طراحی شده، دقیق آن را پژوهش نمایید و با اپلیکیشن‌ای برای رفع‌کردن مشکلها در گفتگو حاضر شوید.



۷. با UX در ساخت وب سایت آشنایی دارید؟
مطلقا میدانید که UX در ساخت وب سایت‌وب سایت‌ها خیلی خیلی مهم هست. شما در موضع طراح وب سایت مجبورید با طراح UX در تعامل و تبادل لحاظ باشید. به‌همین استدلال عالی میباشد با اصول UX آشنا باشید و در شرایطی که خودتان این مهارت را دارید که چه خوب. تنها مطمئن باشید نمونه‌شغل نه برای آرم‌دادن توانایی‌های طراحی UX خود مهیا دارید.



۸. به کدام گویش‌های برنامه‌نویسی مسلط می باشید؟
شما خوب می‌دانید که باید بر دو لهجه HTML و CSS مسلط باشید. اساس‌ی طراحی سایت‌تارنما‌ها با گویش HTML می‌باشد. به‌همین دلیل بخشی از سوال های تخصصی در گفت‌و‌گو طراحی سایت در زمینه ی کدنویسی به این گویش می‌باشد. در شرایطی که بر سایر زبا‌ن‌ها مثل JavaScript و PHP هم مسلط باشید که چه بهتر. برای پاسخ‌دادن بدین سوال‌های تخصصی می بایست خیلی خوب خود را مهیا کرده باشید. این سوالات تخصصی را نمیشود فهرست کرد چون متنوع و فراوان‌اند. به عنوان مثال شاید از شما پرسیده شود چطور می گردد عکسی را به‌عنوان بک‌گراند یک برگه‌ی وب قرار دهید یا اینکه چطور میگردد طراحی سایت عکس العمل‌گرا (Responsive design) داشت؟






۹. بهترین سایتی که تا الان طراحی کردید و به آن افتخار می‌کنید کدام می باشد، چرا؟
درصورتی که طراح تازه‌فعالیت نباشید،‌ مسلما از شما منظور میشود تا در زمینه‌ی پروژه‌های قبل خود و چالش‌هایی که در آنان تجربیات کردید حرف بزنید. در پاسخ به همین سوال ها می‌باشد که تسلط شما بر فرایند‌ی طراحی وب سایت و مهارت‌های متعدد خودش را نشان می‌دهد. وقتی رزومه‌ی خود را مهیا می کنید برای این نصیب خیلی مجال بگذارید. بهترین طراحی‌هایتان را پر رنگ نمایید. خود را فراهم نمایید تا در خصوص آن بهترین طراحی و سختی‌هایش و معضل‌هایی که برای شما داشته حرف بزنید.

در شرایطی که هم نو‌عمل هستید، اصلا نگران نباشید. هنوز مانده تا بهترین طراحی‌هایتان را ایفا دهید. شما جدید‌کارها به نکات و توصیه‌هایی که در نصیب توده‌بندی این نوشته ی علمی درج شده خیلی بهتر توجه نمایید.