بهترین زمان نمایش لایت باکس چه وقتی است؟

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

بهترین زمان نمایش لایت باکس چه وقتی است؟


مطمئنا برای شما هم یش آمده است که در هنگام جستجو و بازدید یک وب سایت، ناگهان یک پنجره برای تان باز میگردد که حاوی تصویر دیدنی و یا یک پیام تبلیغاتی می باشد و به شما در قبال ورود پست الکترونیک تان، تخفیف وسوسه انگیزی پیشنهاد می دهد. این پنجره همان Light Box هست. در حقیقت لایت Light Box تکنیک و ترفندی می‌باشد که بخش اعظمی از طراحان وب از آن به کار گیری می کنند و به گونه های مختلفی می توان آن را به فعالیت توفیق. ممکن میباشد یک قاب متنی بی آلایش باشد یا اینکه تمام عرض صفحه شما‌را بپوشاند. لایت باکس ها التفات زیادی دارا‌هستند البته نمی توان همیشه از آنان بهره برد. در‌این مقاله قصد داریم به معرفی Light Box، تاثیرگذاری آن، بهترین زمان استفاده و کاربردهایش اشاره کنیم. با ما هم پا باشید.

طراحی سایت در مشهد

ahrefs

طراحی سایت



ثبت سفارش و مشورت کردن

لایت باکس چیست؟
Light Box نوعی پاپ آپ میباشد که در هنگام ارائه و نمایش تخفیف ها، موعظه به کاربران نو وارد، مقررات کوکی و پیشنهادات مربوط به محصولات به کاربران، در وبسایت ظاهر می‌گردد. این تکنیک دربرگیرنده محتوایی است که می تواند در قالب یک پاپ آپ نمایش داده شود و یا آن را به صورت آحاد برگه نمایش میدهد. لازم به یاد آوری می‌باشد که در‌حالتی که این پاپ آپ ها بیشتراز حد و یا در طی نادرستی نمایش داده شوند، فایده معکوس داشته و برای استفاده کننده مزاحمت ساخت می کنند. در صورتی‌که پاپ آپ ها برای بازدید کنندگان باارزش باشند نرخ تبدیل را به شدت افزایش میدهند.

آیا لایت باکس تاثیرگذار هست؟
پاسخ این سوال بی‌شک بله می باشد! به چند ادله پنجره پاپ آپ یا Light Box موءثر است. نخستین اینکه پنجره ای که باز میگردد سبب میشود تمرکز کاربر فقط بر روی محتوای همان پاپ آپ معطوف خواهد شد زیرا سایر محتوای سایت کم فروغ و روشنایی و محو می گردد. یا حتی در صورتی پاپ آپ به صورت یک نوار هم باشد، منجر جلب توجه کاربر به همان سو می‌گردد. همچنین بستن آن ها بسیار ساده میباشد کافی می باشد کاربر جایی از خارج از قاب پاپ آپ کلیک کند تا Light Box بسته شود. در برخی مفاد با حرکت دادن موس یک آرم ضربدر بر روی پنجره پاپ آپ ظاهر میگردد که کاربر به راحتی میتواند آن را ببندد. بدین ترتیب سوای کمترین آزار و یا مزاحمت برای کاربر می اقتدار آن را نادیده گرفت. این دلایل باعث می شود Light Box تاثیرگذاری زیادی داشته باشد.

لایت باکس چه کاربردی داراست؟
محتوای لایت باکس باید برای مخاطب جذاب و گرانبها باشد. هنگام طراحی آن می بایست به توجه در باب محتوایی که قرار می باشد به کاربر منتقل کند، فکر کنید. پاپ آپ هایی که حاوی پیام ثبت نام در یک خبر نامه، پیشنهاد تخفیف یا سایر اطلاعات گران بها به کاربر باشند، آزار دهنده نیستند. ولی بیایید ببینیم لایت باکس چه کاربردی دارااست:

اعلام تخفیف ها:

در شرایطی که تخفیفی برای محصولات یا خدمات تارنما خود دارید و می خواهید به صورت محدود ارائه فرمایید، Light Box بهترین گزینه است. با تمرکز به معیار انعطاف پذیری وب سایت و سیستم شما، می توانید از لایت باکس را به کاربرانی که جدید وارد هستند و یا بیشتر از ۳۰ ثانیه در وب شما بوده اند نمایش دهید. و اجازه دهید در صورت رغبت از تخفیف های شما استفاده کنند.

معرفی متاع جدید:

چنانچه فرآورده جدیدی لانچ کرده اید و میخواهید کاربران حتما آن را ببینند و استحضار یابند میتوانید از light box به کارگیری نمایید. این یک ترفند بسیار عالی و کاربردی برای محصولات تازه شماست. حتی برای جلب دقت بیشتر میتوانید به آن محدودیت فرصت را نیز اضافه فرمائید تا کاربر زودتر تصمیم بگیرد ان محصول را مشاهده کند.

راهنمای اطلاعاتی:

یک طریق برای آرم دادن و معرفی تخصص شما و یا سازمان تان این است که راهنمای اطلاعاتی خود را به کاربر ارائه فرمایید، مثلا یک اینفوگرافیک خوشگل و مفهومی از اطلاعات خود در اختیار کاربر قرار دهید. برای نشانه دادن این راهنما می‌توانید از پاپ آپ به کارگیری کنید که به طبع آیتم بسیار جذابی میباشد. از جمله فرض نمائید شما یک شرکت طراحی وب می‌باشید، یک در تارنما خود یک راهنما با عنوان ۵ مرحله مهم طراحی یک وبسایت پیروز تولید کرده و آن را با لایت باکس به کاربر نشان می دهید. هر بار که مخاطب کاغذ را رفرش کند می‌تواند این راهنما را ببیند.

سیاست و خطی مشی کوکی ها در وبسایت شما:

اکثر سایت هایی که باز می کنید از شما می خواهند کوکی های وب سایت را قبول کنید. شغل شما در وبسایت در قالب کوکی ذخیره می گردد تا در مراجعات آینده دسترسی ساده تری به نصیب هایی که علاقمند می‌باشید داشته باشید، مثلا ادرس و رمز عبور نشانی اینترنتی خود را ذخیره می کنید تا در دفعات آینده که وارد وب سایت می‌شوید نیازی به ورود مجدد اطلاعات نباشد. برای اعلام این خطی متد کوکی ها به کاربر میتوانید از یک Light box به کارگیری فرمایید تا مخاطب آنان‌را بپذیرد.

بازگرداندن مخاطب:

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده میباشد هنگامی که وارد یک تارنما میگردد و خیلی زود میخواهید آن وبسایت را بسته و خارج شوید، یک پنجره باز شده و از شما می‌پرسد «چرا می‌خواهید سایت را سوراخ نمائید». شما می‌توانید با استعمال از یک (Light box Pop Up) از کاربر بخواهید فرصت بیشتری در وبسایت شما بماند و یا با یک نظرسنجی بسیار کوتاه و مختصر استدلال وی برای شکاف تارنما را بپرسید.

برخی اوقات ممکن هست مخاطب در طی خرید از سایت شما منصرف شده و به دنبال یافتن ارزش های ذیل تر در وب سایت های دیگر باشد، در این مواقع می توانید با استفاده از یک Light Box تخفیف هایی را به استفاده کننده پیشنهاد دهید و اورا به ادامه روند خرید تشویق نمائید.

یاد آوری یک عمل:

بعضی اوقات کاربر وارد وب سایت شما میشود و در ان به جستجو می پردازد اما هیچ عمل خاصی انجام نمی دهد یا ممکن می‌باشد گردش در تارنما سبب ساز حواس پرتی اش شده باشد. با به کار گیری از یک لایت باکس میتوانید محتوا یا محصولی که برایتان اصلی است را به کاربر یاداوری کنید. در واقع به استفاده کننده هشدار داده و توجه اش را به سوی یک فعالیت خاص در وب سایت جلب می‌کنید. به عنوان مثال به کاربری که در حال پیمایش در وب سایت شماست، با یک پاپ آپ تخفیف ها را توصیه دهید تا وارد برگه تولید ها شده و از وب سایت شما خرید کند.

بهترین فرصت نمایش لایت باکس چه وقتی می‌باشد؟
در حالتی‌که قصد دارید از اهمیت و تاثیرگذاری این تکنیک فوق العاده نهایت به کار گیری را ببرید، هیچ وقت در طی ورود مخاطب به او Light Box را نمایش دهید! این کار سبب می‌گردد استفاده کننده نو وارد فارغ از توجه به محتوای باکس و درخواست شما، آن را ببندد و نادیده بگیرد. زیرا هنوز شناخت صحت از شما و وبسایت تان ندارد و نمی تواند برای خرید از شما تصمیم بگیرد. خوب هست یک سری ثانیه بعد از ورود کاربر، که مجال نسبتا کافی برای پیمایش در وبسایت شمارا داشته است و شناخت نسبی از شما و تولید ها و خدمات سایت تان پیدا کرده است، به او لایت باکس را نشان دهید. همچنین خوب می باشد زمانی که استفاده کننده در درحال حاضر اعمال یک فعالیت می‌باشد، پاپ اپی به او علامت ندهید. مثلا اگر در درحال حاضر مالامال کردن یک فرم در وبسایت شماست، به او یک Light Box نماد ندهید تا هم تمرکزش را به هم نریزید و هم مانع ادامه فعالیتش نشوید.

مهمترین نکات در طراحی یک لایت باکس حرفه‌ای
همچون طراحی سایر بخش های یک وب سایت، طراحی Light Box نیز از اصول نخستین طراحی تقلید می کند. در گزینش رنگ برای این باکس از رنگ هایی به کارگیری نمائید که منجر جلب توجه مخاطب میگردد، برای مثال رنگ قرمز یا فونت و یا نوشته سفید. فونتی که تعیین می کنید باید بی آلایش، خوانا و درشت باشد تا به راحتی دیده خواهد شد. طراحی این پاپ آپ می بایست تا حد ممکن ساده اما جذاب باشد تا در همان نگاه نخستین کاربر پیام شما‌را دریافت کند. از تصاویر هویدا و با کیفیت استفاده نمائید و دکمه CTA ای که گزینش کرده اید بایستی یک متن اشکار و مشخص داشته باشد تا مخاطب را ترغیب کند به اعمال همان کاری که میخواهید، از جمله «عضویت»، «ثبت نام» و ... .

نکته پایانی

پاپ آپ ها که لایت باکس ها هم یکی‌از انواع آن می باشند و درین نوشته‌ی علمی از رایا پارس به طور کامل در امر آن کلام شد، مناسب تک تک صفحه های وب سایت نیست. می بایست به تعداد کم و در صفحات مرتبط از آن‌ها به کار گیری نمایید تا به هدف گزینه نظرتان دست پیدا کنید. در صورتی Light Box را حرفه‌ای طراحی نمائید و تک تک نکات مهمی که ذکر شد را در آن رعایت نمائید، این پنجره کوچک تاثیر شگرفی بر ترازو نرخ تبدیل تارنما شما خواهد داشت.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.