آرشیو دی ماه 1401

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

چه طور برند شخصی خود را در ساخت وب سایت نشان دهیم؟

با پیچیده شدن طراحی وب سایت ها در دنیای دیجیتالی امروز اجرا ساخت وب سایت هر روز نسبت به قبلی دشوار و سخت تر می‌گردد، یک تارنما مسئله آشنایی آنها را با شرکت و برند شخصی شما مهیا می کند. به همین استدلال ساخت سایت از اهمیت بیشتری منتفع میشود، به هر هم اکنون در یک طراحی سایت برنده بایستی به موردها زیادی اعتنا کرد که در پایان کار هماهنگی بین صفحات یک تارنما و منسجم بودن بخش های متفاوت آن را سود خواهد شد.

انتخاب نام شرکت
زمانی که می‌خواهید اقدام به گزینش نام شرکت یا برندتان کنید، در لحاظ داشته باشید که دارید در پشت آن مفهومی را به مخاطب خود می فهمانید. به همین دلیل در تعیین نام شرکت می بایست دقت بیشتری به فعالیت آید تا نام انتخاب شده بیانگر تمامی نقطه نظرهای آن شرکت یا برند باشد و در عین حال بروز و مبتنی بر با معیارهای فرصت طراحی شده باشد.

پس دقت داشته باشید که نامی قشنگ و ولی قانونی برای برند خود انتخاب کنید تا در آتی با دانستن آن که برند شما جزء نام های انتخابی از سوی موسسات دیگر بوده، مجبور به عوض کرد آن واز دست دادن مشتریان خود نشوید. برند شما نامی است که مخاطبان با شنیدن آن یاد محصول ها شرکت تان می‌افتند و قادر است القا کننده مفاهیم خاصی باشد.
در انتخاب نام برند همان قدر که آپ دیت بودن آن مداقه دارااست، متوجه این قضیه نیز باشید که می‌خواهید از این نام به دوران طولانی بهره ببرید؛ پس درگیر مد و مدگرایی نشوید.
اعتنا به تعیین نامی آسان و جذاب که در خاطره ها بماند و اصلی تر از آن، طراحی سایت در مشهد بالا بودن کیفیت محصولات معرفی شده از سوی برند شما، مطمئناً خود بهترین شیوه برای موفقیت بر رقیبان تان می باشد.

برندسازی؛ راهکاری برای فعال‌سازی کسب و کار
به هر هم اکنون طرز برند و برندسازی یک راهکار برای فعال سازی حصول وکارها، چه نوباوه باشد چه دارای پیشینه زمان بر، به حساب میآید. نمی اقتدار تصور کرد که تعریف یک برند در فضای اینترنتی چقدر به پیشرفت وتوسعه آن شرکت یاری می کند.
برای اینکه برند شما در فضای دیجیتال از توسعه و گسترش ahrefs نه برخوردار گردد، در نخستینِ فعالیت باید به نام‌و‌نشان سازی برای آن بپردازید. برند شما قادر است زیر بنای تجارت شما قرار گیرد. نیم نگاهی به رقبا و آنگاه اعتنا به نقاط ضعف و قوت سازمان تان مکان کنونی شما‌را در بازار رقابت معین می کند.

دقت به برندهای مطرح و رزومه کاری آن ها میتواند شمارا در خلق راه های نو و خلاقانه کمک رساند و ساخت و ساز راهبردی معلوم و هدفمند شما و برندتان را در مسیری همواره با موفقت قرار دهد. برند همان نام‌و‌نشان شرکت شما می باشد و بیان کننده نوع کسب وکارتان میباشد و توسط آن به مخاطبان معرفی میشوید.
به هر حال نام و نشان شما به یاور مسیری که برای استحصال رایا پارس وکارتان تعیین می کنید، در کنار یکدیگر میتوانند کامل کننده هم بوده و وقتی که با تمرکز به نیاز مشتریان یار شوند، بیزنس شما را رونق می‌بخشند. صاحبان برندهای پر اسم و رسم با وبسایت های زبانزد هریک یک نحوه و طریق خاص و منحصربه‌فرد برای خود تعیین نموده اند که ولی در کنارآن، نسبت به رقیبان شان به انتظار مشتریان خود توجه بیشتری کرده و در استخراج رضایت آن ها کوشاو سخت کوش ترند.

طراحی سایت برای مهدهای کودک


در دنیای امروز ما که تکنولوژی و فناوری کلام اول را در تمامی مفاد میزند، جای تعجب نیست در‌صورتی‌که بگوییم که یک مهد نوباوه نیز به تارنما نیاز دارااست. وب سایتی که علاوه بر تولید و افزایش اعتبار برند شما، باعث جذب مشتری نیز میشود.

با توسعه شهرنشینی و افزایش کار و کسب و کارها، نیاز به مهدهای نوباوه بسیار بیشتر از قبلی شد‌ه‌است. شاغل بودن هم پدر و هم مادر، این نیاز را به وجود آوررده می باشد تا دانش آموختگان حوزه تربیت و فراگیری کودکان، اقدام به تاسیس مهدهای نوپا متعددی در شهرهای کوچک و والا کنند. از این رو، شاهد پرورش چشمگیر و محسوس مهدهای کودک و طراحی سایت برای آن ها هستیم.

عاملی که باعث سردرگمی والدین کودکان در انتخاب مهد کودک برای فرزندان خود می گردد، زیرا که قرار می‌باشد طفل یا کودکانشان، وقتی از روز را درین مهد های بچه بگذرانند. همچنین این خیل عظیم مهدهای طفل، منجر به وجود وارد شدن نوعی رقابت هم شد‌ه‌است.

تمامی این مسائل باعث می گردد که مهدهای نوپا هم نگاه ویژه ای به طراحی سایت در مشهد تبلیغات و بازاریابی داشته باشند تا بتوانند با نمایش توانمندی ها و کارهای آموزشی و تفریحی خود، خلال جلب اعتماد و اعتقادوباور والدین کودکان، سبب جذب آن ها نیز بشوند. یک کدام از راه های بازاریابی و تبلیغات اثر گذار و درست، بازاریابی دیجیتال و بخصوص طراحی یک وب سایت و انتشار محتواهای بازاریابی هست.

اما قطعا طراحی یک وب سایت مهد نوپا و فعالیت همیشگی در آن، در حوزه تخصصی مسئولان مهد نوپا نیست. بدین ترتیب برای اینکه این راه از تبلیغات سالم و بازاریابی مطمئن آنها به نتیجه مطلوب برسد، استعمال از دانش و تجربیات متخصصان طراحی وب سایت و ساخت محتواست.

برنامه نویسان وب و کارشناسان سئوی سایت با تکیه بر دانش روز و تجربه درخشان خود، این نوید را میدهند که مهیا همکاری با مهدهای بچه برای طراحی سایت آن ها هستند.

ما درین نوشته‌ی‌علمی قصد داریم تا لزوم طراحی وب برای یک مهد نوپا ahrefs را تفحص کنیم و همچنین بخش های خلاقانه و متفاوت یک وب سایت مهد بچه را بیشتر بشناسیم.

چرا یک مهد کودک به یک وب سایت نیاز دارد؟
گفته شد که پیشرفت شهرنشینی و شاغل بودن هم پدر و هم مادر در کلان شهرها باعث افزایش تعداد مهدهای بچه گردیده‌است. براین اساس مهدهای کودک باید هویت خود را معرفی و تبلیغ کنند تا بتوانند درین فی مابین، به کار خود ادامه دهند.

ولی ساخت وب سایت برای یک مهد کودک دلایل دیگری هم دارد. برای مثال، گسترش بی وقفه اینترنت و استفاده مردم از آن که باعث شده است، داشتن یک تارنما برای هر کسب و کار و برندی، به منزله معتبر بودن آن برند باشد. این رایا پارس مسئله برای مهدهای نوباوه نیز صدق می کند. والدینی را در نظر بگیرید که به دنبال مهد کودکی در اطراف محل زندگی یا محل کار خود می باشند. آن‌ها بدون شک در بالا در موتورهای جستجو به‌دنبال مهدهای نوپا میشوند. پس در حالتی که مهد نوباوه شما دارای یک وب سایت عالی و استاندارد باشد (به طوری که محتواهای بازاریابی جانور در آن باعث سئو تارنما شود)، قطعا لحاظ والدین را جلب خواهد کرد.

مزایای طراحی سایت برای پزشکان

بسط محبوبیت به کار گیری از اینترنت و طراحی سایت موجب شده تا برای هر کسب و کار و برند یا شغلی، ایجاد یک راه و روش ارتباطی در‌این بستر به امری غیر قابل اجتناب بدل گردد. طراحی سایت پزشکان یا ساخت سایت پزشکی نیز از این قاعده مستثنا نیست. بسط روزافزون اینترنت، منجر گردیده است که کلیه ما بخش اعظمی از کارهای خود را از این طرز اعمال دهیم تا در صرف فرصت و هزینه صرفه جویی کنیم و برای اجرا بسیاری از کارها بدون چاره نباشیم که از خانه بیرون بزنیم، در ترافیک بمانیم و سرازیر خود را غمگین کنیم. فضای اینترنت بستری را فراهم نموده است که کلیه دستیابی و کارها و برندها، شرکت های و کارخانه جات و حتی همه اشخاص حقیقی و حقوقی بتوانند فعالیت خود را به مخاطبان بازار غرض خود معرفی کنند.

البته یک دکتر یا مهندس یا هر شخص دیگر، چه گونه میتواند در حوزه بازاریابی دیجیتال فعالیت مفیدی داشته باشد به نحوی که بتواند خود را به خیر و خوبی نام گذاری کند تا سبب ساز رونق هرچه بیشتر بیزنس و درآمد خود بشود؟ این مهم دست یافتنی نیست مگر با طراحی سایت در مشهد استعمال از رهنمودهای متخصصان حوزه برندینگ و بازاریابی دیجیتال. ما در این نوشته‌ی علمی قصد داریم تا به صورت جزئی تر از لزوم وب سایت پزشکان و طرح مسائلی در زمینه ی طراحی وب سایت پزشکی سخن بگوییم.

چرا یک دکتر به وبسایت نیاز داراست؟
امروزه با گسترش دانش پزشکی و لزوم ثبت اطلاعات دارویی و درمانی، طراحی وب پزشکی به یک دستور اجتنتاب ناپذیر بدل گشته می باشد. رشد شاخه های گوناگون پزشکی و به وجود آمدن دستاوردهای متعدد پزشکی، سبب شد‌ه‌است که دیگر همانند گذشته طرق سنتی میسر واقع نگردد. همچنین پیدایش تکنولوژی های نوین و تجهیزات پیشرفته در عرصه پزشکی از یکسو و نیز ارتقاء تعداد بیماران به دلایل مختلف اعم از پیشرفت شهرنشینی، تغذیه نامناسب و... از سوی دیگر موجب گردیده است تا فرایند مطالعه به بیماران شتاب بیشتری بگیرد و لازمه شکوفایی در‌این حوزه ahrefs همانند سایر حوزه ها بازاریابی دیجیتال و روی هم رفته طرق نوین بازاریابی است از جمله، روش های جدید تحت وب و استعمال فضای مجازی و اینترنتی که با طراحی وب پزشکی می قدرت این بستر را شکوفا کرد.

ساخت وب سایت پزشکی برای مرکزها درمانی
مرکز ها درمانی نظیر بیمار ستان ها، مطب ها و بیمارستان ها مطلقا نیاز به یک وب سایت پزشکی دارند. این مرکز ها بایستی آدرس، شماره تماس، روز ها و ساعتها خدمات رسانی، لیست پزشکان و تخصص ها و در برخی مفاد مقاله‌ها و مطالعات پزشکی را در دست بیماران قرار رایا پارس دهند.مراجعات حضوری بیماران به درمان گاه ها یا مطب پزشکان نه فقط موجب اتلاف زمان و انرژی و هزینه بیمار میشود بلکه پیامدهای دیگری همچون ارتقا ترافیک شهری، بروز اثرات منفی روحی و کم عقل بیمار در اثر درانتظار شدن در اتاق انتظار و... نیز در پی خواهد داشت. اکثر اوقات مورد ها فوق با دسترسی سهل وآسان و سریع به یک تارنما پزشکی از در میان خواهد رفت. تشکیل پرونده پزشکی الکترونیکی، نوبت دهی آنلاین و... مثلا خدمات و سرویس های مختلف طراحی سایت پزشکی هست که منجر آسودگی خیال و خاطر بیماران و حتی پزشکان و مسئولین مرکزها درمانی می گردد.

گونه ها و روش های طراحی وب سایت

پس از گزینش نوع تارنما و ارائه اطلاعات ما یحتاج در امر نیازمندی‌هایتان، دفعه به انتخاب طریق طراحی وب سایت می‌رسد که عاملی تاثیرگذار در برآورد هزینه طراحی وب سایت می باشد. ممکن هست با شیوه‌های طراحی سایت آشنایی نداشته باشید، اما بهتر می باشد تمامی راه و روش‌ها را تفحص نمائید. زیرا تعرفه طراحی سایت متناسب با نوع و مورد آن، کم و زیاد می‌شود.

کلاً تمام سایت‌های اینترنتی از دو نحوه تحت طراحی و راه‌اندازی میگردند:

استفاده از قالب‌های فراهم طراحی وب سایت

یکی از عباراتی که زیاد جستجو می شود، طراحی وب ارزان قیمت هست. بخش اعظمی از دستیابی و کارها یا افراد با دقت به دارایی خود دنبال طراحی وب با ارزش مناسب می باشند، اما به غلط تصور می‌کنند بایستی دنبال موردها ارزان و حتی بدون هزینه بروند. البته سیستم‌های مدیریت محتوا نظیر وردپرس، جوملا، پرستاشاپ یا اپن کارت می توانند برای مجال کوتاهی نیازهای شمارا برطرف کنند، اما به طبع به دلایل گوناگون و مهمی چون مشکلات بسط و مقیاس‌پذیری، نمی‌توانند در طولانی دوران پاسخگوی شما و کاربران‌تان باشند. با مجموع مزایایی طراحی سایت در مشهد که‌این‌راه دارد، ولی مشکلات دور از شوخی و متعددی دارد که باعث میگردد پاره ای در تصمیم خود بازنگری نمایید. نکته قابل توجه دیگر که نباید نادیده بگیرید این می باشد که بسیاری از هزینه‌ها به بدون چاره در ادامه به شما تحمیل می‌گردد. این اشتباهات اصلی مشتمل بر موردها زیر می گردد:

منحصر ‌نبودن رابط کاربری
نداشتن طراحی سفارشی موردنظر شما
امکانات محدود و وابسته به افزونه‌های متفاوت که باعث کندی وبسایت می‌شود
خطاها امنیتی و سرعت
تکراری بودن ظاهر و امکانات به دلیل انتخاب قالب‌های تکراری
بهینه نبودن برای موتورهای جستجو
امکان‌های شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی ضعیف
خطاها توسعه‌پذیری و مقیاس‌پذیری در کسب و کارهای بزرگ
خطاها در اجرای کدها
متناسب نبودن با مدل بیزنس شما
طراحی مخصوص وب سایت

امروزه داشتن تارنما حرفه‌ای یکی عواملی است که به رویش تجارت شما کمک می‌کند. طراحی حرفه ای وبسایت و به‌روزرسانی مطالب، عامل موثری در جذب مشتریان و علاقه‌مندکردن آن ها به ادامه و توسعه همکاری با شماست. شاید هزینه ساخت سایت اختصاصی در صدر برای شما توجیه‌پذیر نباشد، اما همان‌قدر که وب‌وبسایت حرفه‌ای می تواند اعتبار تجارت شما‌را بیشتر کند، وب‌سایت ضعیف یا نداشتن آن میتواند به شما آسیب بزند. تعرفه ساخت سایت ماهر به نسبت نحوه ساخت سایت ارزان بها بیشتر می‌باشد؛ زیرا پیاده‌سازی اولیه ahrefs وبسایت، فرصت زیادتری می‌برد و پیچیده‌تر هست. مزیت ساخت وب سایت به صورت اختصاصی این است که بعد از پرداخت هزینه اول، تغییرات بعدی سایت با هزینه کمتری صورت می‌گیرد. درعوض، تارنما‌های مخصوص بسیار انعطاف‌پذیر هستند، تغییرات دلخواه شما روی آنان خیلی سریع اعمال میشود و مهم‌تر از تمامی، با موتورهای جستجو گر سازگارترند.
اجرای کد مهم‌ترین مبحث اساسی و اولیه در طراحی وب می‌باشد که در تعرفه ساخت سایت تاثیر می‌گذارد؛ چراکه نیاز به زمان و تخصص بیشتری دارااست. در حالتی که که کدهای وبسایت شما بی‌کیفیت باشند، تارنما مبتلا خطاها زیادی می شود و سرعت وب سایت شما کند شده یا در بدترین شرایط تارنما شما از دسترس خارج می‌گردد. سپردن طراحی سایت به شرکت‌های خوش‌سابقه، امکان بروز چنین مشکلاتی را به صفر میرساند. شخصی‌سازی ساخت سایت منحصربه‌فرد، شاید وسوسه‌کننده‌ترین واحد سنجش رایا پارس برای انتخاب این روش ساخت وب سایت باشد. ممکن می‌باشد استارت توقع زیادی از سایتتان نداشته باشید، اما مطلقا بعد از مدتی تصمیم می گیرید تغییرات ویژه‌ای در سایتتان ایفا فرمایید و اینجاست که درصورتی که وب‌وبسایت شما به صورت منحصر طراحی شده باشد، می توانید به راحتی تغییرات دلخواهتان را ساخت‌و‌ساز فرمایید.

طراحی سایت وردپرس عالی می باشد یا CMS منحصر به فرد؟


به نترسی میتوان ذکر کرد یک کدام از بزرگترین سوال ها در ذهن مشتریان طراحی وب سایت انتخاب بین طراحی وب با CMS ‌منحصربه‌فرد یا استفاده از سیستم های مدیریت محتوای متن باز مانند وردپرس و جوملا هست. البته در این شک و تردید به آنها حق می دهیم زیرا هر شرکت طراحی سایت برای سبک کاری خود دلیل هایی بیان میکند که کلیه آنها می‌توانند درست باشند. در حقیقت باید بگوییم هردو راهکار درست هستند ولی بایستی استارت تعیین کنید که چطور سایتی مورد نظر شماست.
ساخت وب سایت با CMS منحصر چیست؟
CMS به معنی سیستم مدیر محتوا یا همان پنل رئیس یک تارنما هست. طی سالهای اخیر CMS های بسیاری معرفی شده اند که به صورت کاملا رایگان و متن باز در اختیار عموم قرار گرفته اند. شناخته شده ترین CMS های مجانی عبارتند از وردپرس، جوملا و دروپال. CMS منحصربه‌فرد یعنی این پنل مدیریت و معماری دیتابیس صرفا برای شما و متناسب با نیازهای وب سایت شما طراحی گردیده‌است.

مزایای CMS منحصر
به طور حتم استفاده از یک سیستم منحصر به فرد می تواند مزایای زیادی به هم پا داشته باشد که تلاش می کنیم مهمترین شان را با هم بازرسی کنیم.پسرعت بالاتر، انعطاف بیشتر
زمانیکه کلیه چیز از شروع به وسیله یک طراح وبسایت ماهر و متناسب با اهداف شما پیاده سازی می‌گردد یعنی از هر گونه کد اضافی در کاغذ و جدول بی استعمال در دیتابیس خودداری شده و دسترسی به اطلاعات در سریعترین طراحی سایت در مشهد زمان ممکن فیس میدهد. همچنین تسلط این فرد بر هسته ای که نوشته می‌باشد و ارتباطات داخلی کدها به او کمک میکند که در ارتباط ارتقای آن انعطاف پذیری بالایی داشته و امکانات متنوعی را به آن اضافه کند.

امنیت بالادر CMS مخصوص
یکی مهم ترین فاکتورهایی که در یک CMS مخصوص همواره آیتم دقت قرار میگیرد امنیت بالای آن هست. این امنیت ناشی از منحصر بودن کدها و عدم استحضار سایرین از پشت پرده وبسایت می باشد. تصور کنید که وبسایت شما به زبانی تازه که هیچ کس در عالم بلد نیست درج شده باشد، در بهره جاسوسی از آن بسیار سخت خواهد بود.معایب CMS اختصاصی در مقایسه با وردپرس ahrefs در کنار ویژگی هایی مانند امنیت و سرعت که در یک CMS منحصر به فرد مورد دقت می‌باشد فاکتورهای دیگری نیز باید در طراحی سایت در نظر گرفت که میتوانند بر انتخاب شما تاثیرگذار باشند. مهم ترین معایب یک سیستم مدیرت محتوای منحصر به گستردن زیر می‌باشد:

هزینه بالا و مجال طولانی برای ساخت وب سایت
تصور کنید که برای خرید یک دست کت و شلوار به بازار رجوع کنید یا به یک خیاط شخصی دوز، کدامیک هزینه بالاتری خواهند داشت؟ همین مثال در ساخت سایت نیز وجود داراست. زمانیکه شما از سیستم های رایا پارس مدیر محتوای رایگان استفاده میکنید بخش زیادی از هزینه های طراحی و پیشرفت پنل های مدیریتی را پیش رو نخواهید داشت.

نکاتی مهم در گزینش دامنه پیش از طراحی سایت


1) از لغات و کلمه ها رایج و یا این که خاطره‌انگیز به کارگیری فرمائید
در صورتیکه می خواهید به گسترش سریع‌خیس مارک خویش مجاورت گردید اسم تجاری خویش را به سیرتکامل‌ای گزینش نمایید که در یادها باقی بماند. داشتن یک سایت قدرتمند و بهتر وقتی که هیچکس اسم تجاری شما را به خاطر نمیاورد، به شما کمکی نخواهد کرد. البته در‌این در بین دعوا دوراندیشی از مارک هم مطرح شود که در مقالات غیروابسته‌ای کاملا به آن پرداخته گردیده‌است طراحی سایت که اینجانب پیشنهاد می کنم مسلما آن را استیناف بفرمایید.


2) از اسم‌های کوتاه به کار گیری نمایید
URLهای کوتاه آسان خیس تایپ گردیده و در ذهن ها باقی می مانند.
همینطور این قابلیت و امکان را می‌دهند که URL شما در نتایج گوگل عالی خود نمایی نماید، بر روی کارت‌های ویزیت عالی مکان میگیرند و در بقیه رسانه‌های آفلاین خوب به حیث خواهد رسید. پس به صورت غیرمستقیم بر روی فعالیت شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

3) پیش از تعیین نام از وجود آن دامنه با خبر گردید
در اکثر وقت ها آیتم ممکن است این نادرست سهواً اجرا گیرد و قادر است طراحی سایت در مشهد باعث از میان رفتن یک اسم دامنه خوب و یا این که یک کمپانی گرانقدر خواهد شد و بایستی مدام مطمئن گردید که اسم وب سایت شما حقوق و دستمزد نسخه برداری رایت یک کمپانی دیگر را نقض نکند.
شما پیش از خرید در کاوش در وبسایت copyright.gov از حقوق و دستمزد اسکن رایت آن آگاه گردید.


4) انتظارات را تشکیل داد و توقعات را برآورده کنید
انتظار دارید زمانی که یک فرد URL سایت شما را برای نخسین بار می‌شنود، تفکر نماید در چه حیطهای درگیر به فعالیت می‌باشید؟
اگر آن ها تخت گاز و به محض شنیدن آن متوجه حوزه و مسئله تجارت شما نشوند، ahrefs بدانید که با خلل مواجه میباشید. تارنما‌هایی مثل آمازون ، کارایی‌های متعددی در زمینه‌ی بازاریابی و بسط مارک اعمال داده‌اند که حال کمتر کسی را سراغ خواهید داشت که آن‌ها‌را نشناسد.

اسم‌های تجاری همانند NYtimes.com, Homes.com, Overstock.com تمامی به شما این قابلیت و امکان را میدهند که با شنیدن نامشان درباره حوزه بیزنس آنان در نظر گرفتن‌هایی بزنید.

5) برندینگ یک روش‌فعالیت مطلوب
در حالتی‌که در کشف کردن اسم تجاری (دامین تارنما) که تک تک نکات فوق در آن رعایت شده است به نقص‌ برخورده‌اید، اسم مارک خویش را به سیرتکامل‌ای گزینش و پیاده سازی کنید که وجه تمایز شما از دیگر رقبا باشد.
به کار گیری از یک اسم منحصر روش قابل قبولی برای بها دهی به کسب و کار شماست، اعتنا داشته باشید که در اینصورت زیرا شما نیاز به ساختن مارک خویش دارید. برای حصول بدین غرض و جلب دقت و کشش رایا پارس مشتریان به فرصت بیشتری در مقایسه با هنگامی که از یک نام معمولی و بدون واسطه برای بیزنس خویش استعمال کنید، نیاز خواهید داشت. پس مقداری صبر لازمه‌ی این‌راه شغل میباشد.

چرا از قالب های آماده برای طراحی وب استعمال نکنیم؟


امروزه در طراحی سایت، یا از قالب های آماده و از پیش مندرج توسط شرکت ها طراحی وب سایت استعمال میگردد یا اینکه طراح سایت، خودش یک وبسایت را از صفر می نویسد.

در مقاله‌ها قبل از ضرورت طراحی وب برای حصول و کارهای کودک و یا کهن سخن گفتیم، بعد از آن از طراحی سایت و نکات پیرامون این آیتم کلام زدیم و در آخر انواع تارنما را برای شما معرفی کردیم و ویژگی های هریک را توضیح دادیم.
گفته شد، وب سایت بیزنس و برند شما، ویترینی برای معرفی خدمات و محصولات ارائه شده توسط شماست. از این رو، این ویترین هرچه دیدنی تر و بدون نقص تر باشد، احتمال دیده شدن کسب و کار و برند شما بیشتر می‌باشد.
فرآیند ساخت یک سایت خوب، کار پیچیده و زمانگیری است. اولین قدم در فرآیند ایجاد یک وب سایت، طراحی آن است. طراحی سایت کلاً به مهارت و فرایند ایجاد کرد و راه اندازی صفحات وب گفته می شود. امروزه با رشد این تخصص و طلبه شدن استفاده از وبسایت بوسیله هر سازمان، ارگان، شرکت، برند، کسب و کار و... ، به کارگیری از متخصصان و طراحان سایت برای طراحی و ساخت یک وب سایت امری غیرقابل انکار بدل گردیده‌است.
ما در این نوشته‌ی علمی قصد داریم تا تفحص کنیم که آیا در طراحی سایت در مشهد ، به کار گیری از کدهای منحصربه‌فرد نرم افزار نویسی وب (CSS) به چه اندازه در اعتبار وب سایت مفید می‌باشد و استفاده از قالب های اماده که به صورت مجانی و پولی در اینترنت وجود دارا هستند، می‌توانند برای بیزنس شما راهگشا و راضی کننده باشند؟

قالب های مهیا سایت چیست؟
قالب های فراهم وبسایت (Templates) به دسته صفحات از پیش کدنویسی شده ای گفته میشود که در دست شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید که متن، عکس، ویدیو و کارهای گرافیکی آن را تغییر دهید و به اصطلاح آن را seo فرمایید. شما به کدهای این قالب های آماده دسترسی دارید و می‌توانید که اقداماتی نظیر اضافه کردن، حذف، بایگانی کردن و... را در مواردی که در این قالب ها تعبیه شده و برای هر وب سایت نیاز می باشد رایا پارس (مثل کدهای HTML , CSS و هر کدنویسی دیگر) ایفا دهید تا سایت خود را رمز و سامان بدهید.

مزایا و معایب قالب های مهیا وب سایت
قالب های آماده سایت یا همان تمپلیت ها مزایا و معایبی دارند که در پی به هر یک غیروابسته می‌پردازیم.
از مزایای این قالب های مهیا می توان به این موضوع اشاره کرد که اصلا این قالب های آماده وبسایت برای این به وجود آمدند که پروسه طراحی وب سایت برای کسانی که هیچ اطلاعات و دانشی از نرم‌افزار نویسی وب ندارند، ahrefs امکان پذیر باشد و این کار را تا حد زیادی وارفته تر ایفا دهند.
موضوع دیگر در استعمال از قالب های آماده، زمان بر نبودن به کارگیری از این قالب های فراهم ساخت سایت هست. بدین ترتیب در‌صورتی‌که زمان برای شما فاکتور مهمی هست و میخواهید که در کمترین زمان ممکن تارنما خود را طراحی و راه‌اندازی فرمائید، از قالب های مهیا برای ساخت وب سایت به کار گیری نمایید.

بزرگترین اشتباهات کدهای HTML


HTML‏ (‏‎ ‎اچ تی ام ال‎ ‎‏) اولی ، بی آلایش ترین ، پرکاربردترین و مهم ترین لهجه برای ساخت وب سایت ‏هست. صفحات اینترنتی مشمول اطلاعاتی می‌باشد که حاوی متن ، تصویر ، ویدیو ، صوت و… می ‏باشد . این محتوا بوسیله سه لایه به کاربر نشان داده میشود . لایه محتوا 

طراحی سایت در مشهد

همیشه وجود ‏دارااست و حاوی محتوایی است که طراح تارنما قصد داراست آن را به کاربر نمایش دهد . این ‏محتوا بصورت کدهای ‏HTML‏ مابین دو تگ <‏html> قرار می‌گیرد .‏
HTML‏ گویش اپ‌نویسی نیست، بلکه زبانی برای نشانه‌گذاری ابرمتن است 

طراحی سایت

و در اصلً برای ‏ساختار بندی اطلاعات و جدایش اجزای منطقی یک نوشتار ، نظیر عنا وین، تصاویر، فهرست‌ها، ‏بندها و جداول به فعالیت می‌رود. از سوی دیگر، کدهای ‏HTML‏ را نباید به عنوان زبانی برای ‏شیت ‌آرایی یا نقاشی صفحه ها وب سایت به عمل توفیق، این وظیفه موقتی بر دوش فناوری‌های ‏دیگری همچون ‏CSS‏ میباشد.‏




یادگیری اصول کدنویسی کار بسیار پیچیده ای نیست البته آشنایی و اشراف بر این قوانین و ‏رعایت اصول استاندارد و صحیح در کدنویسی نیاز به تجربیات و فعالیت فراوان دارد . در این مجموعه ‏به رسیدگی ده خطا گران قدر در نوشتن کدهای‎ HTML ‎می پردازیم که رعایت آنان قادر است در ‏استاندارد سازی کدهای‎ HTML ‎شما تاثیر بخش اعظمی داشته باشد و همچنین اثر مثبتی بر ‏سئوی سایت شما داشته باشد. ‏
تفاوت یک طراح تارنما و سئو فعالیت حرفه‌ای و آماتور در رعایت همین اصول و قوانین می باشد که ‏در ذیل به ده آیتم از آنها اشاره میشود.‏


استفاده نکردن از لیست ها ‏ul ‎، ‏ol ‎در جای مورد نیاز‎
تگ های ‏‎ ul،‎ ol ‎، ‏li‏ برای لیست کردن مطالب تشکیل شده اند و کار با آن ها بسیار ساده است ‏و اقتدار های بسیاری را برای کنترل لیست بوسیله‎ css ‎ایجاد کرد خواهد نمود . استعمال از تگ ‏های‎ p ‎، ‏br ‎‏ و هر نوع دیگر از کدهای‎ HTML ‎به غیر از تگ های تعریف شده لیست ها ، برای ‏شکل دهی یک لیست فعالیت اشتباهی میباشد که نباید اعمال دهید‎.‎


به کارگیری از تگهای‎ s ‎، ‏strike ‎‏ برای نمایش متن های حذف شده‎
در نسخه های تازه از تگهای‎ del – ‎برای علامت دادن متن حذف شده – و از تگ‎ ins – ‎برای ‏علامت دادن متن وارد شده به جای متن حذف شده – به یاروهمدم هم استفاده می شود. به این ترتیب ‏مبتلا اشتباه نشوید و از‎ strike ‎و‎ s ‎به کار گیری نکنید‎ .‎
در نسخه های سابق تری از‎ HTML ‎از این دو نوع تگ برای نماد دادن کلمه ها حذف شده‎ ( ‎Strikethrough ) – ‎‏ با ساخت یک خط بر روی آنها – استفاده می گردیده است‎ . ‎این نوع از تگ ها ‏با ورود نسخه های جدیدی از‎ HTML ‎دگرگون شده اند و تگ های ‏strike ‎‏ و‎ s ‎که تا قبل از این برای این ‏منظور استفاده می شده اند دیگر کاربردی نخواهند داشت و استعمال از آن‌ها غیر استاندارد ‏خواهد بود.‏




به کار گیری نکردن از تگهای ‎ Heading
مسلما از عنایت تگ های‎ heading – h1,h2,h3,h4,h5,h6 – ‎در طراحی وب سایت و سئوی تارنما ‏با خبر میباشید از این تگ ها برای مشخص و معلوم نمودن رمز فصل ها و عناوین برای مطالب منتشر ‏شده در تارنما با تمرکز به درجه التفات آنها استعمال می‌گردد.‏
رمز فصل هایی که با تگهایی غیر از تگهای‎ Heading ‎تشکیل داد شده اند در مرورگرهای متنی قابل ‏تشخیص نخواهند بود و همچنین از نگاه موتورهای جستجو اهمیتی نخواهند داشت‎.
استفاده از اشکال تگ های دیگر و استفاده از‎ CSS ‎برای تغییر و تحول ظاهری عناصری غیر از تگهای‎ ‎heading ‎‏ ، برای ایجاد کرد سر فصل غلط بزرگی خواهد بود.




اضافه نکردن خصوصیت‎ alt ‎به تصاویر‎
استعمال از‎ alt ‎برای تصاویر به بازدیدکنندگان صفحه ها تارنما شما و همچنین موتورهای ‏جستجو یاری میکند تا آیتم تصویر منتشر شده در سایت شما را تشخیص دهند.‏
موتورهای جستجو به توضیحات یا همان ‏alt‏ تصاویر خیلی دقت می کنند و این ‏alt‏ ها روی seo ‏اثر بسیار مثبتی دارد. به کار گیری از خصوصیت‎ alt ‎برای تصاویر یک قانون هست .برای استاندارد ‏بودن کدهای‎ HTML ‎خود مسلما این نکته را رعایت فرمائید . این نکته زمانی برجسته تر و اساسی تر ‏میشود که مخاطبان شما از سرعت اینترنت ذیل و یا مرورگرهای متنی ( مانند موتورهای ‏جستجو ) استفاده میکنند و یا به هر دلیلی این تصویر در مرورگر بازدیدکننده وب سایت شما ‏نمایش داده نشده است .‏
از این خصوصیت حتی‌د‌ر زمانی که توضیحی برای تصویر خود ندارید نیز به کار گیری فرمائید و ‏مقدار آن را خالی بگذارید‎ . ‎

استعمال از تگهای ‏b‏ ،I ‎‏ ،strong ‎‏ ،em ‎‏ برای‎ bold ‎و‎ italic ‎کردن متن سوای در لحاظ ‏تهیه کردن موتورهای جستجو
از ‏b ‎و‎ i ‎در زمانی که نیازی به لبریز التفات کردن متن باطن این تگ ها نیست و صرفا میخواهید ‏شکل ظاهری را تغییر تحول دهید و از‎ strong ‎و‎ em ‎در مواردی که خلال شکل ظاهری می ‏خواهید سکو اهمیت متن داخل آن را نیز نسبت به سایر عبارات ارتقاء دهید استفاده نمائید‎.
درصورتی که شما به بهینه سازی و سئوی تارنما خود برای موتورهای جستجو عنایت می دهید بهتر ‏میباشد از تگ های‎ strong ‎و‎ em ‎به صورت مستقیم در کد‎ HTML ‎به جای تگهای‎ b ‎و‎ i ‎و همچنین‎ ‎style ‎‏ ها به کارگیری فرمائید . به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که تگ های‎ b ‎و‎ i ‎تگهای نمایشی می باشند و تگهای‎ strong ‎و‎ em ‎تگ های مفهومی و نمایشی می‌باشند‎ . ‎مضمون‌ ‏این گزاره این خواهد بود که متن ها به وسیله‎ b ‎و‎ i ‎فقط یک تغییر‌و تحول وضعیت ظاهری پیدا کرده اند ‏و به همین ادله مورد دقت موتورهای جستجو قرار نخواهند گرفت . ولی با به کار گیری از تگهای‎ ‎strong ‎و‎ em ‎شما به یار و همدم تغییرات ظاهری یک شخصیت نیز به متن خود خواهید داد و ‏اعلام خواهید کرد که این متن در داخل این نوع از تگ ها از التفات بیشتری برخوردار خواهد ‏بود‎ . ‎بدین ترتیب همت فرمائید از این نوع از تگ ها در جای مناسب خود استعمال فرمایید .‏
تگهای‎ b ‎و‎ i ‎میتوانند یک متن و یا واژه و کلمه را به وضعیت‎ bold ‎و‎ Italic ‎تغییر تحول دهند . شاید با وجود‎ ‎CSS ‎و توانائی های فوق العاده در کنترل متن‌ها به ذهن شما برسد که از این ابزار برای ‏راحتی عمل خود استفاده کنید . توانائی های ‏font-weight ‎‏ و‎ font-style ‎میتوانند جایگزین ‏نه برای‎ b ‎و‎ i ‎باشند ولی مشکلاتی را نیز خواهد داشت . در مواردی مخاطبان شما از ‏مرورگرهای متنی فارغ از استفاده از‎ style ‎ها استفاده خواهند کرد که در‌این‌صورت‌ تفاوتی ‏مابین لغات ‏bold ‎‏ و‎ italic ‎شده بوسیله‎ CSS ‎با سایر لغت ها نخواهند مشاهده کرد و این نقص‌ باعث ‏کاهش خوانایی مطالب شما می‌گردد و کلمات با درجه اهمیت بیشتر مورد دقت مخاطب قرار ‏نخواهد گرفت‎.




به کارگیری از تگهای‎ blink ‎و‎ marquee
این گونه از تگ ها بر خلاف تصور شما ممکن می‌باشد موجب عدم دقت به سایت شما شود.‏‎ ‎جدای از غیر استاندارد اعلام شدن این تگ ها بوسیله سازمان جهانی استانداردهای وب ‏‎ wc3‎‏ ‏، به کار گیری از این نوع از تگ ها در طراحی سایت می‌تواند فاجعه ساز شود.‏
برای تشکیل داد جلب توجه و نماد دادن التفات یک زمینه بهتر میباشد از روش های دیگری ‏به کارگیری نمایید . ‏


اضافه و حذف کردن‎ border ‎در تگ‎ HTML ‎
در استاندارد های امروزی استعمال از این نوع خصوصیت به صورت بی واسطه در تگ‎ ‎های‎ HTML ‎سفارش نمیشود و بهتر است به جای استفاده از این خصوصیت در تگهای‎ HTML ‎چشم پوشی ‏نمائید و تغییرات مورد نظر خود را با به کارگیری از خصوصیت‎ border ‎در‎ CSS ‎جاری ساختن دهید . شما با ‏استفاده از‎ CSS ‎قدرت بیشتری در در اختیار گرفتن این خصوصیت خواهید داشت‎ .
‎ Border ‎ها یکی‌از‌از سایر از خصوصیات تعدادی از موادتشکیل دهنده‎ HTML ‎می باشند که شما می توانید با ‏استعمال از این خصوصیت به صورت مستقیم در تعدادی از تگ‎ ‎های‎ HTML ‎آنها‌را حذف ، اضافه ‏و بازنویسی فرمایید‎ . ‎

قرار دادن تگ‎ ‎های‎ Block ‎فی مابین تگ های ‏‎ Inline
عنصرها‎ HTML ‎به دو تیم‎ inline ‎و‎ block ‎تقسیم بندی می شوند . هر تگ به صورت پیش فرض ‏دارای خصوصیت‎ inline ‎و یا ‏block‏ است . موادتشکیل دهنده‎ Inline ‎با دقت به نوع و خصوصیت شان می بایست در ‏درون موادسازنده‎ block ‎قرار بگیرند تا بتوانند با استفاده از این نوع از تگ ها در جریان صفحه قرار ‏بگیرند . موادسازنده‎ block ‎تگ هایی مانند‎ div ‎،p ‎‏ و مواردی دیگر را شامل می شوند که بیشتر در ‏تشکیل داد ساختار صفحات مورد به کارگیری قرار می‌گیرند . استفاده از عناصر‎ block ‎میان تگ های‎ ‎inline ‎کار نادرستی است که هیچوقت اعمال ندهید، ولی عنصرها‎ inline ‎به راحتی داخل ارکان‎ ‎block ‎قرار خواهند گرفت‎.


به کارگیری از‎ inline style
استفاده از‎ style ‎های‎ inline ‎یک کار غیر استاندارد نیست ولی دارای خطاها و معایبی میباشد ‏که می‎ ‎تواند ما را برای استفاده از این نوع از‎ style ‎منصرف کند،‎ ‎هر چند که از‎ style ‎ها می ‏قدرت به سه طرز مختلف استفاده کرد و یک کدام از این سه شیوه استفاده از‎ style ‎های‎ inline ‎در داخل هر تگ میباشد . ولی سفارش میشود که از‎ inline style ‎به کارگیری کمتری فرمائید‎. ‎
بازنویسی این نوع از‎ style ‎با تمرکز به خطی بودن آن‌ها بسیار نقص‌ میباشد و با ارتقاء تعداد ‏سندهای‎ HTML ‎گاهی به کار غیر ممکنی تبدیل می‌گردد‎ . ‎این نوع از‎ style ‎حجم صفحه ها را ‏به شدت افزایش میدهد و این نکته ای بسیار منفی در طراحس تارنما و سئوی وبسایت میباشد‎ ‎‎. ‎به کار گیری از‎ inline style ‎‏ کدها را نا مرتب و ناخوانا خواهند کرد و دستکاری کد ها را از لحاظ ‏خوانایی بسیار دشوار خواهد نمود‎.‎
گاهی کدهای‎ CSS ‎خارجی را در گیر نقص‌ می کنند، بایستی بدانید که کدهای‎ inline ‎بر کدهای‎ ‎CSS ‎‏ خارجی تقدم دارا‌هستند.‏‎ ‎با همه ی این خطاها در ارتباط ها بسیار خاصی استفاده از این تگ ها ‏میتواند ایرادات شمارا برطرف نماید‎ . ‎البته به صورت عمومی استفاده از‎ inline style ‎سفارش ‏نمیشود‎ .

به کار گیری بیشتراز حد از تگ ‏‎ br
استعمال از تگ‎ br ‎برای ایجاد کرد فاصله هایی بیشتر از یک خط در بین خطوط و یا موادتشکیل دهنده دیگر ‏اشتباه است . تگ‎ br ‎برای ایجاد کرد فاصله و باخت فقط یک خط در متن مورد به کارگیری قرار می ‏گیرد . برای ایجاد کرد فاصله بیشتر از یک خط در بین خطوط می توانید به راحتی از تگهای‎ p ‎و یا ‏خصویت‎ padding ‎‏ و‎ margin ‎و حتی ‏line-height ‎‏ استفاده فرمائید‎.‎



نکات نام برده چند خطا های اساسی در کدهای ‏HTML‏ می‌باشد که باید در طراحی وب سایت و ‏سئوی تارنما به آنها دقت شود، مجموعه طراحی وب سایت وب کو وب همیشه کوشش می کند با دقت ‏به آخرین استانداردهای جهانی کدنویسی و برنامه نویسی تارنما های خود را طراحی و seo ‏نماید، به جز نکات نام برده نکات بسیار مهم دیگری وجود داراست که یک طراح می بایست به آن توجه ‏نماید و همت می کنیم در مقالات دیگر به آن ها اشاره نماییم.‏

چگونه یک سایت را تست کنیم


بعد از طراحی یک تارنما و قبل از تحویل آن به مشتری می بایست عملکرد آن تست خواهد شد و از صدق ‏کارکرد قسمت های مختلف آن مطمئن شویم. در طراحی برخی از تارنما ها ممکن می‌باشد ‏طراحی سایت خیلی طول نکشد ولی تست آن وقتگیر و خسته کننده باشد و بیش از حد ‏انتظار انرژی شما‌را بگیرد.‏
این مسئله طراح وب سایت را خیلی خسته می کند و برای هر طراحی بارهای بار اتفاق افتاده ‏می‌باشد ، این مورد شما را مبتلا نا امیدی یا استهلاک و خستگی می کند و منجر میگردد که ‏هر چه زودتر پروژه را با باگ و ایرادات ببندید و تحویل مشتری دهید.‏
برای اعمال عملیات تست به صورت کاربردی و صحیح در این نوشته ی علمی به شرح ایرادات متداول در ‏حین اعمال تست پرداخته و پیشنهاداتی جهت بهبود هر چه بیشتر کارایی طراح سایت ارائه ‏میکنیم.‏

طراحی سایت در مشهد

ahrefs

طراحی سایت


چون تست یک وبسایت یکی از با التفات ترین پروسه فعالیت طراحی و نرم افزار نویسی وب ‏تارنما به حساب می‌آید و سود سعی نرم افزار نویس و طراح گرافیک تارنما را مطالعه و آن را ‏با تمرکز به ارتباط ها منطقی، به آنچه مشتری نیاز دارد تبدیل و تحویل می‌دهد‎.‎



می بایست و نباید ها در تست یک وبسایت
باید اپلیکیشن نوسیان و کد نویسان در طی کار، بخش های اپ نویسی شده را تست کنند‎.‎
نباید تا وقتی که تلاش و ارتباط ها منطقی بین اجزای عمل اصلاح نشده و وب سایت برای نمایش ‏نسخه آزمایشی آماده نیست، آن را آپلود و تحویل مشتری داد‎.
نباید همزمان به تست چندین پروژه بپردازید.این شغل منجر سردرگمی و گیجی شما می‌گردد و ‏تمرکز شما‌را روی کار کمتر می کند‎.‎
نبایدکار تست وبسایت را به عهده مشتریان بگذارید‎.




چه گونه یک تارنما را تست کنیم
مراحل تست وب سایت با تمرکز به نوع کار و دسته کاری متعدد است اما رایج ترین و بهترین ‏شیوه تست وب سایت به صورت ذیل و در چهار مرحله هست‎:‎و می توان ترتیب آنان‌را با ‏دقت به نیاز تغییر داد :‏


‎ ‎تست بعداز اتمام ظاهر کار‎
بعد از اتمام کد گذاری روی ظاهر وبسایت، طراح تارنما باید یک بار دیگر با درج اطلاعات در ‏همگی فیلد ها و قسمت های سایت، نمایش و عدم نمایش اطلاعات را آیتم تست و پژوهش ‏قرار دهد. با این شغل هم اطلاعات تستی وارد وبسایت می‌شود و ظاهر وب سایت را خوب نمایش ‏می‌دهد و هم ایرادات و اشتباهات وب سایت مشخص می گردد‎.‎

تست حین کار‎
در این نصیب وظایف تعیین شده یک به یک مطابق محاسبه اپلیکیشن نویس ایفا می‌گردد:‏
چنانچه که تست توسط شخص دیگری اعمال می‌شود، بعد از تست به وسیله نرم افزار نویس، ‏تست کننده بخش های به اتمام رسیده را تست می کند. در این مرحله تست کننده موظف ‏می باشد در صورت تضادومغایرت شغل با تحقیق اصلی و لحاظ مشتری مراتب را به اپلیکیشن نویس یا تحلیلگر ‏اعلام کند و علت تغییر تحول کارایی را از نرم افزار نویس جویا شود‎. ‎
در صورتی‌که که نرم افزار نویس خود تست را جاری ساختن می دهد قدم به قدم پس از اتمام هر ‏قسمت مورد نیاز هست روی آنها تست ایفا دهد.‏




تست ساخت و ساز روابط منطقی دربین اجزای وبسایت‎
پس از وارد کردن اطلاعات تستی و رفع خطاها ظاهری و کد نویسی در‌این مرحله موردنیاز هست ‏که تست کننده برای اعتقاد و باور از توان به کار گیری کاربران از بخشها و امکانات وب سایت، آن را ‏مرحله به مرحله تست کرده و اعتقاد نتایج کند که کاربر می تواند به راحتی به نوشته ی علمی مورد ‏نظر خود دسترسی پیدا کند و یا عملیاتی را در وبسایت جاری ساختن دهد‎. ‎
بهتر است در حین تست بخشهای ظاهری وب سایت، آن را هم گزینه رسیدگی قرار دهید تا در ‏صورت بروز مشکل در زمان فعالیت، ایرادات برطرف شود.‏





تست بعد از اتمام پنل مدیریت عمل‎
بعداز اتمام کامل کد نویسی پنل مدیریت، مایحتاج می‌باشد روی تلاش بخش های پنل، تست ‏انجام شود تا درستی همت بخش ها، حذف امکانات اضافه و باصرفه تر کردن بخش های پنل ‏صورت گیرد‎. ‎

محاسبه نامطلوب پروژه طراحی وب سایت
گاهی اوقات برنامه نویس ها، به دلیل عدم پژوهش درست پروژه یا به دلیل فهم و شعور اشتباه از ‏امکانات آن، یک بخش را بارها و بارها کد می‌زنند یا اصلاح می کنند.‏
درصورتی که که کد نویس به علت بیماری آلزایمر و در اثر اصلاح ناقص بخشهای مرتبط سبب از عمل ‏افتادن سعی بقیه مناطق گردد، منجر دشوارتر شدن فرایند تست سایت می‌شود. ‏چون موردنیاز هست برای هر بار تغییر و تحول ، تمام تارنما، تست گردد . در پروژه های کوچک شاید نیم ‏ساعت از وقت شما را بگیرد، ولی در پروژه های بزرگ تبدیل به مصیبتی عذاب آور خواهد شد.‏
بدترین شرایط زمانی هست که شما کد نویسی بخش را به پایان رساندید آنگاه به امداد تست ‏کنندها یا نقطه نظرات مشتری متوجه می‌شوید، این همان چیزی نیست که مد حیث مشتری ‏است‎. ‎‏ در این فرصت، در‌صورتی‌که که تلاش این قسمت با یک‌سری بخش گوناگون از تارنما درخصوص ‏باشد، ما یحتاج می باشد روی مجموع بخش های اصلی و بخش های مرتبط، اصلاح انجام دهید.‏
قبل از انجام پروژه فهم و شعور صدق از بخش ها و امکانات وبسایت داشته باشید. در شرایطی‌که که ‏خود، پژوهش گر پروژه می‌باشید و برنامه نویسی هم می‌کنید کارایی کنید شعور درستی از ‏امکانات و طرز اجرای آنها داشته باشید.‏
در‌حالتی که که شخص دیگری پروژه را برای شما تحقیق می کند سعی در فهم بخش ها و ‏امکانات کار داشته باشید. در حین کار سوال نمایید و در حالتی‌که که مطمئن نیستید قبل از انجام ‏کار با تحلیلگر راجع به اجرای کار سخن نمائید. صراحت دارد که این آیتم منجر طولانی تر ‏شدن زمان کد نویسی شما می‌شود اما در ازای احتمال دوباره کاری را بسیار کم تر می ‏کند‎.‎
در صورت نیاز بخشهایی که با هم مرتبط می‌باشند را روی صفحه یادداشت نمایید تا در صورت ‏بیماری آلزایمر برای بازبینی به یادداشت خود مراجعه کنید‎. ‎در‌صورتی‌که محدودیت برای برگزاری ‏جلسه های متعدد توجیهی دارید یا آن را زمانگیر و اتلاف وقت می‌دانید، از تلفن به کارگیری نمائید، ‏شما می توانید بارها و بارها به مشتری زنگ بزنید تا درک درستی از شغل بدست آورید ‏‏.مشتری تلفن های مکرر شمارا به حساب پیگیر بودن شما می گذارد پس از این زمینه و ‏قضاوت های آنها نترسید‎.




ایفا نشدن تست اولیه به وسیله برنامه نویس و طراح وبسایت
بعضی اوقات که برای تست به تارنما مراجعه می‌کنید متوجه می شوید که برخی از بخش ها ‏درست نرم افزار نویسی نشده یا با ایراد بسیار اپلیکیشن نویسی شد‌ه‌است‎. ‎عامل آن این هست ‏که نرم افزار نویس بعد از اتمام نرم افزار نویسی این نصیب، برای تست به آن مراجعه نکرده و به ‏خیال اینکه تست کننده بعدا بدین نصیب مراجعه می کند و در صورت بایستگی و وجود نقص‌، ‏اپ نویس را باخبر می کند، این کار را به فرصت دیگری موکول کرده است‎. ‎
در برنامه نویسی پس از تست اپلیکیشن نویس، بهتر می‌باشد برای تست آتی از فرد دیگری به ‏عنوان تست کننده به کار گیری کنید. کد نویس موظف می‌باشد در حین کد نویسی، بخش یا قسمت ‏برنامه نویسی شده را تست نماید و پس از این تست نخستین آن را در چنگ افراد دیگر یا تست ‏کننده ها قرار دهد. همیشه نفر دوم که مشاهده کرد فنی کمتری نسبت به شغل دارااست عالی می‌تواند ‏سایت را رسیدگی و ایرادات نرم افزاری و عملیاتی را در وب سایت پیدا کند‎.‎



به کارگیری نکردن از تجربه برنامه نویس و طراح در اجرای پروژه
گه گاه کار بسیار عالی پیش می رود و فعالیت کد نویسی وب سایت مبنی بر توضیحات، ‏نظارت گر به اتمام رسیده است. البته در هنگام تست متوجه می‌شوید که عملیات و یا منطق ‏مسیر گردش در صفحات یا کارایی یک بخش خاص، درست نیست. یا اینکه قدرت استعمال ‏کاربران از سایت یا یک بخش ، بسیار محدود و مشقت بار می‌باشد .‏
‏ معمولا درین‌وضعیت‌ کد نویس دیگر زمان آن را ندارد تا بخش هایی از وبسایت را مجدد ‏اپلیکیشن نویسی کند یا در صورت داشتن مجال، برای او از نظر مالی صرف نمی کند که برای مثال ۳ یا ۴ ‏روز دیگر از وقت خود را برای اصلاح آن قرار دهد. در بهره ترجیح می دهد که یا سیستم فعلی را ‏اصلاح نماید یا آن را با وجود نقص‌ تحویل مشتری دهد‎. ‎
در حین کد نویسی سایت در صورتی که به لحاظ خودتان فعالیت از لحاظ عملیاتی و منطقی ‏ایراد دارد عمل را ادامه ندهید و بلافاصله با نظارت گر یا با بقیه گروه در این رابطه حرف کنید. ‏درصورتی که که به صورت منفرد در اکنون کار می باشید با یکی‌از همکارانی که مسلط به اپلیکیشن ‏نویسی می باشد مشاوره نمایید‎.‎
قبل از اجرا هر کاری و بعداز شنیدن به حساب آوردن، با استناد بر تجربه خود، فرآیند اجرا پروژه را مرور ‏نمائید تا معایب فعالیت قبل از ایفا پروژه مشخص و معلوم شود. تجارب ثابت کرده است که در صورت تحلیل ‏پروژه، فقط ۷۰% از شغل انتخاب و مشخص می شود و ۳۰% ما‌نده در زمان کار و با تمرکز به ‏عامل نرم افزار نویس صورت می گیرد .بنا بر این تنها شنونده تحقیق امکانات وب سایت ‏نباشید و از توان رسیدگی و تجربیات خود به کار گیری کنید و برای بهتر شدن کار پیشنهادات خود را ‏قبل از اجرا با گروه در بین بگذارید. ‏
ممکن می‌باشد پیشنهاد شما بهتر از توضیحات بررسی گر باشد و ضمنا سرعت و کیفیت شغل را ‏به مراتب بیشتر و عالی کند‎. ‎



مجموعه طراحی وب قبل از طراحی هر سایتی نخستین نقشه ای از تارنما را ترسیم و ‏آن‌گاه آن را به نه تحلیل نموده و در هر مرحله با مشتری راجع‌به می‌باشد بعد از جاری ساختن ‏بررسی های لازم یک طرح برای ظاهر و گرافیک و کاربرپسندی سایت در حیث گرفته و طبق این ‏نکات مرحله به مرحله تارنما را نرم افزار نویسی و طراحی نموده و بعداز تست هر مرحله به ‏مرحله ی آجل مراجعه می نماید و در نقطه نهایی تست آخری توسط مجموعه و مشتری صورت می گیرد.‏
ممکن هست در این بین حیث مشتری در زمینه‌ی موضوعی تغییر تحول و یا اصلاح شود.‏

اهمیت طراحی سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو (RESPONSIVE)


ریسپانسیو در اصطلاح به معنای پاسخ گرا یا واکنشی هست. به این مفهوم که ساخت سایت به گونه‌ای می‌باشد که در صفحات گوناگون و ابزارهای مختلف سایت به صدق نشان داده می شود، به فرض مثال زمانی که شما از طریق تلفن همراه یا تبلت سایت را تماشا می کنید ساختار ظاهری تارنما به نحوی تغییر پیدا می کند که قابلیت و امکان پیمایش تارنما در این ابزارها به راحتی آماده گردد.

از طرفی در مانیتورهای با رزولوشن بالا نیز وبسایت به گونه‌ای مناسب نمایش داده میشود و به عبارت دیگر کاربران با هر ابزاری تارنما شما را تماشا می کنند از محتوا و ظاهر سایت شما کمال به کارگیری را خواهند توفیق. تفاوت سایت واکنشگرا و غیر واکنشگرا در چیست و چه گونه می توان آن را تشخیص اعطا کرد؟

برای تشخیص ریسپانسیو بودن یک تارنما و تفاوت سایتهای ریسپانسیو و غیر ریسپانسیو، وب سایت مورد نظرتان را در لپ تاپ یا کامپیوتر باز نمایید و عرض مرورگر را به آهستگی کم و زیاد فرمایید. چنانچه سایت واکنش گرا باشد مشاهده می کنید که اندازه و چیدمان اجزای آن مبتنی بر با تغییر عرض برگه عوض میشود به گونه ای که هیچ اسکرول افقی پدید نمی آید. البته در سایتهای غیر ریسپانسیو چنین تطابقی رخ نمی هد و اسکرول افقی لازم می باشد تا بتوان قسمتهای مخفی شده چپ و راست ورقه را مرور کرد

ریسپانسیو


اهمیت طراحی وب سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو (RESPONSIVE)
گوگل سایت های Responsive را دوست دارااست
چرا‌که گوگل و الگوریتم هایش به تجربیات کاربر از استعمال از یک سایت، بازه زمان سپری شده یک کاربر در آن و همچنین bounce rate آن مداقه می دهند. در صورتی‌که کاربران و مشتریانتان از سایت شما راضی باشند و برایشان تجارب کاربری مناسبی را به ارمغان آورید، گوگل هم وبسایت شما را در بالاترین نتایج نماد خواهد اعطا کرد.

گوگل سایت های Responsive را دوست دارد


سبقت از رقیبان
از آنجایی که ساخت سایت عکس العمل گرا هنوز در نخستینِ نحوه می‌باشد، احتمال اینکه رقیبان شما از این ویژگی بهرمند باشند کم می‌باشد. داشتن این ویژگی به بازدیدکنندگان شما می‌گوید شغل شما در کلیه مفاد حرفه ایست و همچنین بسیار جلوتر از رقیبان خود تکان میکنید. در لحاظ داشته باشید که شما سایتی در اختیار دارید که نه تنها در مجموع مانیتورها بلکه در کلیه ابزارهای جانور در بازار به زیبایی و بدون نقص‌ به نمایش درمی آید. همین مساله سبب ساز سبقت شما از رقیبان میشود.


صرفه جویی در هزینه
قبل از اینکه ویژگی واکنش گرا بودن (Responsive) به صورت وسیع مورد استعمال قرار گیرد (گرچه هنوز هم این واقعه نیفتاده)، شرکت ها در شرایطی‌که می خواستند نسخه تلفن همراه برای سایت خود طراحی کنند برای هر نوع ابزار یک قالب خاص طراحی می کردند. تصور کنید چنانچه می خواستید برای مثال برای ۳ ابزار کامپیوتر ، آی فون و آی پد های معمولی قالب طراحی خواهد شد چه هزینه ای می بایست پرداخت می کردید.

نکته دیدنی اینجاست که در حالتی‌که روزی وسیله نو به بازار معرفی و به سرعت شاگرد گردد، باز دوباره بایستی هزینه جدید صرف خواهد شد تا برای این ابزار تازه، قالب طراحی گردد. زیبایی قالب عکس العمل گرا آنجا خود را نماد میدهد که شما سایتتان برای هر ابزاری که در بازار وجود دارااست، خود را هماهنگ کرده و نیازی به طراحی دوباره قالب نیست. به زبان ساده وکلی میتوان اعلام‌کرد یک قالب برای تمام ابزارها.

صرفه جویی در هزینه


خودداری از ایجاد محتوای تکراری (Duplicate Content)
فرض فرمایید که دو نسخه وبسایت، یکی از هم برای گوشی و یک کدام از برای کامپیوترهای معمولی ، در مشت دارید. با دقت به اینکه این دو سایت، یک سایت می باشند ولی برای نقاط متفاوت مطالبشان هم یک کدام از است. روبات گوگل که هر چند وقت یک بار خصوصی به سایت شما می زند بعداز ایندکس کردن نسخه ابتدایی به سراغ نسخه موبایل می رود و مطالب نسخه دوم را به عنوان "تکراری" یا "Duplicate"می شناسد که در صورت رخداد افتادن این قضیه رنکینگ سایت شما بسیار نزول خواهد کرد. اما در صورتیکه که شما یک سایت عکس العمل گرا برای آحاد ابزارها در چنگ داشته باشید تمام مطالبتان در همین یک وب سایت قرار خواهد گرفت و از ساخت محتوای تکراری (Duplicate Content) خودداری خواهد شد. پس میبینید که داشتن قالب عکس العمل گرا شما را درخصوص seo نیز یاری خواهد کرد.


افزایش ترافیک وب سایت
حدودا ۱6 درصد از کاربران اینترنت، با موبایل خود به وب گردی می پردازند. شما تصور کنید درصورتی که سایتی در مشت نداشته باشید که در ابزارهای موبایل به خیر به نمایش در بیاید، تعداد زیادی از کاربرانی که می توانید داشته باشید را از دست می دهید. پس شما می توانید اکنون که قصد پیشنهاد یک وب سایت را دارید با یه خرده هزینه بیشتر، کاری کنید که مجموع عده ای (با هر ابزاری) که وارد دنیای نت می گردند وبسایت شما را نیز بتوانند به بهترین شکل ممکن مشاهده کنند.

افزایش ترافیک تارنما



صرفه جویی در زمان
با تمرکز به تجارب ای که در مورد ساخت سایت استخراج کرده ایم میدانیم که همیشه "وقت"یکی الویت های مشتریان است. زمانی که فقط با یک پروژه (در یک دفعه)، قالبی طراحی می‌گردد که کلاً ابزارها با سایزهای مختلف به خوبی نشان داده میشود، فرصت به شدت کاهش خواهد یافت.

صرفه جویی در حین



به طور خلاصه میتوان از مزایای طراحی سایت واکنش گرا به موارد تحت اشاره داشت
نیاز به راه‌اندازی نسخه موبایل غیروابسته برای سایت شما نیست و هزینه‌های بسط و نگهداری تارنما کاهش خواهد یافت. در طراحی وب یک نگاه واحد وجود داراست و دیگر شاهد یک‌سری پارگی نسخه های مختلف تارنما خود نیستید. تمامی صفحات شما یک آدرس (URL) دارند. تا به اکنون به این اندیشه کرده اید که در صورتی‌که نسخه موبایل غیروابسته‌ای برای یک تارنما داشته باشید و کاربری از طریق موبایل وارد وب سایت شده و لینکی را با دوست خود که با لپ‌تاپ عمل میکند به اشتراک بگذارد چه خواهد شد؟ با طراحی واکنش‌گرا دیگر نگران نوع دستگاه کاربر سایت خود نیستید. لپ‌تاپ؟ تبلت؟ تلفن همراه؟ یا حتی دستگاهی که هنوز وارد بازار نشده؟

اصلی نیست شما کلیه را جانبداری می‌کنید. طراحی وب عکس العمل گرا چقدر هزینه دارد ؟ در حالتی که وب سایت خود را یکسری سالی می باشد که بازطراحی نکردید، موردنیاز می باشد روند طراحی مجدد را کاملا از شروع جاری ساختن دهید و حتما در این حالت ساخت این نوع تغییرات یه خرده بیشتر هزینه درپی خواهد داشت، معمولا مقدار هزینه "بستگی به درخواست دارااست".

برای مثال در‌صورتی‌که شما یک فروشگاه دارید و یا با تارنما خود کار میکنید، شروع صرفا از طراحان بپرسید که آیا قابلیت ایجاد کرد تغییرات اصلی در وب سایت فعلی شما و تبدیل آن به یک طراحی برخورد گرا وجود دارد یا خیر، و در صورتی‌که امکان پذیر هست هزینه اش چقدر می‌باشد.

مزایای طراحی سایت واکنش گرا

طراحی سایت در مشهد

ahrefs

طراحی سایت




آجل ازآن ابزارهای موبایلی هست
حال که با وب سایت واکنش گرا آشنا شدید، من به موضوع حرف گذشته خود برمی‌گردم و دوباره می‌گویم سوای وبسایت واکنش گرا تجارت آنلاین و بعدی آن در معرض افول قرار می‌گیرد.

در صورتی‌که میلی به تنظیم چنین وب سایتی ندارید ممکن می باشد مشتریان شما به سراغ رقیبان شما که رفتن به تارنما آنان ریلکس تر هست بروند. همان طور که می بینیم آتی از آن ابزار های موبایلی هست و مردم به طور فزاینده ای به دستگاه های گوشی خود بیش از کامپیوترهاشون علاقه دارا‌هستند. نیلسن می گوید که بیش تر از ۶۰٪ از صاحبان تلفن همراه از گوشی های هوشمند خود برای مرور صفحات وب استفاده می‌کنند.

در یک رسیدگی اخیر بوسیله واکر سندز دیجیتال مشخص و معلوم شد که از سال ۲۰۱۱ ترافیک اساس‌ی گوشی مشتری ها ۱۷۱ درصد بیشتر شده است. Statistaمی گوید که تا سال ۲۰۱۷، ۵ میلیارد نفر از گوشی های همپا استفاده می‌کنند.

ساختن تارنما واکنش گرا هزینه یه خرده را برای شما خواهد داشت و با پرداخت آن میتوانید به راحتی به تمام این افراد دسترسی پیدا فرمایید آیا سایت عکس العمل گرا خود را تهیه کردید؟ متوجه سودهای نتایج از این تغییر شده اید؟ منفعت گیری : با توجه به به کارگیری کاربران از موبایل و تبلت طراحی وب سایت واکنشی امری ضروریست. طراحی سایت واکنشی یا Responsive باعث افزایش خشنودی کاربران و در منفعت رنکینگ وب سایت می شود.