برای انتخاب نام دامنه به چه نکاتی توجه کنیم؟

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

برای انتخاب نام دامنه به چه نکاتی توجه کنیم؟


برای انتخاب نام دامنه ای خاص و به یاد ماندنی، پیشنهاد ما کمک تصاحب کردن از دامنه های سطح بالا است تا دامنه ای خلاقانه و هیجان انگیز برای وب سایتتان ساخت نمایید. با ما یاروهمدم باشید و از مزایا و معایب این‌راه حل اطلاع یابید!

طراحی سایت در مشهد

رایا پارس

ahrefs

طراحی سایت



گزینش نام دامنه خلاقانه چه مزایا و معایبی در ادامه داراست؟
برخی افراد عبارت زمانبر برای نام دامنه گزینش می کنند و یا بعضا از حروف را به صورت تصادفی کنار هم قرار داده و دامنه ای عجیب و غریب می سازند. خواسته ما از گزینش نام دامنه خلاقانه به هیچ وجه چنین گزینه هایی نیست. کسانی دیگر از افراد تصور می کنند تنها .com مورد مناسبی برای ساختن یک دامنه می باشد، اما بایستی بدانید TLD های مختلفی وجود دارا‌هستند که شما میتوانید در ساخت نام وب سایتتان از آنها سود بگیرید. دامنه خلاق قادر است دربرگیرنده بخشی از نام تجاری شرکت شما باشد که با دامنه های سطح بالا در هم آمیخته و عبارتی کوتاه و جذاب ایجاد می کند. عالی می‌باشد بدانید یک شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های واگذار شده به نام ICANN وجود دارد که مرتبا TLDهای تازه را تایید می کند. استعمال از این TLDهای جایگزین مزایای متعددی برای شرکت شما در ادامه دارااست که برخی از آنها عبارتند از:

- کاهش هزینه های ثبت و تمدید مجدد دامنه

- معرفی مقصود و نوع فعالیت تارنما به بازدیدکنندگان: در این حالت‌ هر مخاطب پیش از ورود به تارنما میداند با چه محتوایی رو به رو شود و موجب کاهش نرخ رخنه‌ وبسایت شود.

- آسانتر شدن به خاطرسپاری نام دامنه توسط کاربران: به کارگیری TLDها در نام دامنه، روشی نو و خلاقانه است که یک ادله نوین برای وب سایتتان فراهم آورده و به خیال آوردن آن را ساده تر می کند.

باید توجه داشته باشید استفاده از TLD در ساخت نام دامنه در کنار مزیت های فراوانی که دارد، ممکن هست بعضی مشکلات جزئی به هم پا داشته باشد. مثلا این قابلیت و امکان وجود دارد افراد فراموش کنند دامنه شما با .org ساخته شده و کوشش کنند با به کارگیری از .com وارد وب سایتتان شوند.







برای داشتن دامنه خلاقانه به چه نکاتی باید دقت نمود؟
درین بخش شما‌را با سه نکته مهم برای گزینش دامنه ای خاص با استفاده از TLD آشنا می‌سازیم که مورد نیاز می‌باشد فرصت تشکیل داد دامنه ای خلاقانه آنها‌را در نظر بگرید:

1. نام تجاری شرکت خود را با TLD ترکیب نمائید!
برندسازی یکی کاربردی ترین راهکارهای رسیدن به موفقیت و بهره بیشتر است. شما میتوانید با کمی اعتنا نامی به یاد ماندنی و جالب اعتنا برای کسب و کارتان بسازید تا مشتریانتان در هر شرایطی آن را از خیال نبرند. مخلوط نام دامنه با TLD قادر است گزینش مناسبی برای نماد تجاری شما باشد. ساده ترین ترفند برای تشکیل داد آرم تجاری با این شیوه این می‌باشد که TLD موردنظرتان را به عنوان بخشی از نام سایتتان معرفی نمایید. تارنما driflaway.coffee از همین طریق استفاده نموده و به جای آن که تنها­ از Driflaway به عنوان علامت تجاری خود استعمال نماید، آحاد عبارت driflaway.coffee را عنوان برندش معرفی نموده است. بدین ترتیب کاربران ضمن اینکه نام خاص آن را از خیال و خاطر نخواهند برد، میتوانند به‌سرعت وارد وبسایت آن هم شده و با این بیزنس بیشتر آشنا شوند. استدلال نوین هم در اینجا اثر گذار خواهد بود؛ به این دلیل که بخش اعظمی از افراد نمی دانند دامنه های .coffee هم وجود داشته داراست. بدین ترتیب چنین انتخابی سبب ساز میشود که وب سایت شما به یاد ماندنی و دیدنی شود. علاوه بر این، شما اغلب میتوانید این نوع TLD را به قیمت ارزان، همانطور که قبلا ذکر کردیم، ساخت و ساز فرمایید.

برای موفقیت بیشتر در به کارگیری از این نوع دامنه ها، باید آدرس های TLD را برگزینید که با موقعیت و نوع کار تارنما شما همخوانی داشته باشد و به‌دنبال ساختن ادغام های غیرطبیعی و دشوار نباشید. هر چه انتخابی بی آلایش تر داشته باشید احتمال به خاطرسپاری آن بیشتر خواهد بود.

2. از کلمات و لغات معمولی استعمال کنید!
دامنه های کوتاه به خوبی در خیال ثبت میگردند و می قدرت آنها‌را به راحتی در نام تجاری شرکت نیز ادغام نمود. هر چه نام دامنه کوتاه تر باشد، بیشتر به یاد می ماند. همچنین تایپ کردن آن در مرورگر به سادگی رخ می دهند و رضایت بیشتری از کاربران به دست خواهید آورد. نام آمازون را در نظر بگیرد. در‌صورتی‌که مغازه آمازون نامی زمانبر و سخت انتخاب می کرد احتمال به خیال و خاطر آوردن و سریع تایپ کردن آن چقدر بود؟

براین اساس دقت فرمایید دامنه ای آسوده و با کمترین حروف ممکن انتخاب نمائید، زیرا یک نام کوتاه برای دامنه همگی چیز را مخصوصا در زمینه بازاریابی و برندسازی ساده تر می کند.

برای انتخاب نام دامنه کوتاه خوب هست مورد ها تحت را در نظر داشته باشید تا گزینشی مطمئن و درست داشته باشید:

- نام های مختلفی در لحاظ بگیرید، سپس آن هایی که دوست ندارید و یا در دسترس نیستند را از لیست حذف فرمایید. حالا می توانید با تفحص هر مورد از نام های ما‌نده، بهترین مورد ممکن را انتخاب نمایید.

- نام هایی را تعیین نمایید که هجی کردنشان ساده می‌باشد و احتمال تایپ خطا آن کمتر میباشد. به عبارت دیگر تا جای ممکن تمامی چیز را ساده کنید تا کاربران را از سردرگمی رها سازید.

- با مخلوط نمودن TLD و نام دامنه می‌توانید برند خود را به کاربرانتان معرفی نموده و آن را به یاد ماندنی فرمایید.

با پیش گویی موردها بالا می توانید نامی مناسب و کاربردی برای دامنه وب سایت خود انتخاب نمائید، ولی بدانید لزومی ندارد همه نام های دامنه از یک متد به خصوص تبعیت کنند. در صورتی اسمی را پیدا کردید که حس می کنید مناسب است، به حس درونی خود اعتنا نموده و آن را برگزینید. البته چنانچه که این اسم طولانی و خسته کننده نباشد.







3. نام های مشابه با انتخاب نهایی خود را ذیل مالکیت در آورید!
شاید این پیشنهاد برایتان تعجب آور باشد اما خوب هست بدانید این طرز مانع از سوء به کارگیری، افراد سودجو می‌گردد. مجددا تارنما فروشگاهی آمازون را در نظر بگیرید. این مغازه دامنه .com را در مشت داراست اما یکسری شکل دیگر این نام را همچون Amazon.shop ذیل مالکیت خود آورده تا مانع از ساخت و ساز وبسایت هایی با هدف سودجویی از برند آمازون گردد. از این رو هویت آمازون امنیت بیشتری به دست آورده و کاربرانی را که دامنه نخستین آنها‌را اشتباه می نویسند، به سوی تارنما مهم هدایت می کند.

گوگل نیز از این راه استفاده نموده و دامنه های مشابه با نام اساسی خود را ثبت می کند تا نمونه های خطا درج شده را جذب نموده و مانع از سردرگمی کاربران می‌گردد.

اکثری از افراد دامنه هایی را ثبت می کنند تا آنان‌را بعدا به شما بفروشند؛ به این ترتیب منطقی می باشد مورد های دیگری را هم که تصور می کنید ممکن است برایتان اثرگذار باشد، پیش از آن که سایرین ثبتش کنند مسلما به ثبت برسانید. تنها عیب این راهکار این می باشد که شما بایستی هزینه مالکیت و تغییر مسیر TLD دیگر را هم بپردازید؛ اما این مبلغ معمولا نادر می باشد.

سخن پایانی
به کار گیری از .com در نام دامنه انتخابی ساده می باشد و اغلب افراد آن را فقط گزینه صحیح می دانند. اما این اعتقاد درست نبوده و TLDهای متعدد و جدیدی برای ساختن نام دامنه خلاقانه وجود دارند. از این رو خوب است هنگام راه اندازی وبسایت خود، گزینه های متفاوت پیش رو را کنار هم گذارده و بهترینشان را برگزینید. ضمن اینکه برای داشتن نام دامنه ای خاص خوب است ترکیبی از نام دامنه را با TLD در نظر بگیرید و نامی بی آلایش انتخاب فرمایید. همچنین برای هجران از مسائل امنیتی خوب می باشد اشکال متفاوت یک نام دامنه را با TLDهای متفاوت تحت مالکیت خود در آورید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.