مرحله برنامه ریزی طراحی وب سایت

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

مرحله برنامه ریزی طراحی وب سایت


طراحی وب سایت ماهر مشتمل بر مراحل گوناگونی می گردد که بی توجهی به هریک از قسمت های گوناگون هر مرحله ممکن میباشد منجر به عدم توفیق یا این که کاهش سعی و بازده سایت خواهد شد.در این نوشته‌ی علمی همت گردیده جهت ارتقا تلاش شرکت ها قابل انعطاف افزاری، مراحل طراحی سایت که شامل 6 مرحله اساسی میشود و نیاز است از سوی طراحان تارنما پیموده گردد را معرفی نماییم.موسسات طراحی سایت می‌توانند از این مراحل در جهت پیاده سازی هرچه عالی و ارتقا چگونگی سرویس ها خویش استعمال کنند.
6 مرحله فرآیند طراحی وب سایت :

طراحی سایت در مشهد

ahrefs

طراحی سایت


مرحله اولیه : پژوهش ها
تحقیق و پرس و جو یکی‌از مهمترین فرایند طراحی وب و اولی گام آن به حساب آورده می شود. در‌این مرحله از طراحی وب تمرکز مهم برروی گردآوری داده ها است.این مرحله جهت فهم و شعور بیشتر شرکتهای راجع‌به کسب و کار مشتری ، شناسایی بازار مقصود و انتخاب غرض اساسی سایتی که قرار میباشد پیاده سازی گردد انجام میگیرد.
اگرچه ریلکس خیس این میباشد که روند طراحی وب را که مرتبط با \\\"بازرسی\\\" و \\\"طرح ریزی\\\" میباشد را نادید گرفت و یکراست به سراغ مرحله \\\"پیاده سازی\\\" رفت البته بایستی بدانید که 2 مرحله اولیه ، جهت طراحی وب سایتی متناسب با نیاز مشتری بسیار حیاتی ومهم میباشد.
سوالاتی که می بایست برای این مرحله از روند طراحی سایت از مشتری خویش بپرسید :
✔ سازمان یا این که کمپانی شما چه کاری جاری ساختن می‌دهد؟

✔ چه چیزی سازمان ، کمپانی یا این که بیزنس شما‌را از رقبایتان متمایز می نماید ؟

✔ رقیبان تجاری شما که کمپانی هایی (سایت هایی) هستند ؟

✔ مشتریان شما را چه عده ای تشکیل می‌دهند ؟

✔ غرض شما از طراحی سایت چیست ؟

✔ چه عده ای به وبسایت شما مراجعه خواهند کرد؟

✔ آیا برای طراحی وب سایت خویش میزان دارایی ای درنظر گرفته اید ؟

اینها صرفا یکسری مثال از سولاتی می باشد که بایستی در‌این مرحله از مشتری خویش بپرسید.بصورت کلی اطلاعاتی که می بایست از مشتری خویش در مرحله اولیه ساخت وب سایت جهت افزایش چگونگی پروژه و ضمانت توفیق آن بپرسید مشتمل بر این قسمت های کلی میگردد :

✔ استحصال داده ها در امر تجارت مشتری

✔ دستیابی داده ها در خصوص پروژه (پیاده سازی یا این که سئو تارنما) متبوع مشتری

✔ استحصال داده ها در باب مخاطبان تارنما

✔ استخراج داده ها در باب نرم‌افزار برندسازی و ساخت اسم تجاری

✔ هدف و دورنمای پروژه ساخت سایت

✔ داده ها در ارتباط فروش آنلاین

✔ داده ها درباره ی مجال جانور و دارایی متبوع مشتری

در جلساتی که با مشتریان خویش برای این مرحله می‌گذارید ضمن ساخت ارتباط از صمیم قلب خیس و خوب، این زمان را خواهید داشت که نظرها و پیشنهادات خویش را براساس نیاز و غرض مشتری به او اعلام کنید تا در شکل گرایش از این پیشنهادات یا این که حتی سرویس ها دیگر شما به کار گیری کند.

مرحله دوم : طرح ریزی
طراحی برنامه نیز مانند مرحله اولیه از مهم ترین فرآیند طراحی وب سایت کارامد و حرفه‌ای به حساب میآید.این پروسه در واقعیت مسیر طراحی سایت را معین و راهنمای بسیار نه در زمان اجرا پروژه خواهند بود بنابراین تا حد قابلیت برای این مرحله وقت صرف فرمایید چراکه در غایت در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی به عمل آمده و از اتلاف وقت در آینده خودداری گردد.

در زمان مرحله برنامه ریزی میتوانید استراژی خویش جهت سئو و بهینه سازی (سئو) تارنما را برنامه ریزی یا این که بازنگری کنید.همینطور این مرحله طراحی وب برای ساخت محتوای مطلوب و هماهنگ شدن با مشتری راجع‌به محتوای موردنیاز سایت بسیار دارای اهمیت می‌باشد.








مرحله طراحی برنامه ساخت سایت مشتمل بر 3 قسمت اساسی میباشد :

1- بازنگری یا این که ایجاد یک استراتژی مشخص و معلوم برای seo وب سایت :

✔ با مشتری در ارتباط گزینش لغت ها کلیدی مشورت کردن نمایید

✔ قیمت عبارات و کلمه ها کلیدی گزینه تحقیق و مطالعه قرار دهید.

✔ محتوای موجود را از دید تناسب با اصول seo تفحص فرمایید

✔ لیستی از محتوای لازم برای عبارت کلیدی محتوایی در وب سایت ندارند تهیه نمائید تا خلاء موجود را پُر فرمایید

✔ لغات یاعبارات کلیدی را برای محتوای جانور و مورد نیاز سایت سامان دهی نمایید

2- پیاده سازی و ساخت‌و‌ساز نقشه تارنما :

در مرحله طرح ریزی ، بعداز شغل روی استراتژی seo ، مجال آن میباشد که نقشه تارنما (Sitemap) ساخته گردد.طرح ریزی و پیاده سازی نقشه وبسایت براساس حق تقدم های مهم است و منجر میگردد ساخت وب سایت براساس مهم ترین صفحه های اعمال گیرد، منوها و رابط کاربری وب سایت تاثیرگذار خیس شود و همینطور ایده های کلی راجع‌به ساخت و ساز محتوای مطلوب را صورت دهد.

✔ از استراژی سئو رقم خورده جهت پیاده سازی نقشه وبسایت موءثر و اولیت بندی صفحه ها سایت به کارگیری نمایید

✔ یک لیست بی نقص از نقشه تارنما موردنظر تهیه و تنظیم نمایید.از این لیست می توانید تحت عنوان یک احتساب لیست در فرایند متفاوت طراحی وب سایت به کارگیری کنید.

✔ نقشه تارنما می بایست ضمن صفحات مهم (درباره ما ، تماس باما و ..) مشمول صفحه ها مرتبط با کلمه ها کلیدی نیز بشود

3- استیناف و بسط محتوای تارنما

واپسین بخش از مرحله طراحی برنامه مشتمل بر تحقیق عمیق در محتوای وب سایت میگردد.در این نصیب مایحتاج می‌باشد تفحص کاملی درخصوص محتوای جان دار ( در‌حالتی که مشتری شما موقتا دارنده سایت باشد) و همینطور طراحی برنامه برای تشکیل داد محتوای جدید انجام گیرد.مشتریان می توانند مسئولیت ساخت‌و‌ساز محتوای سایت خویش را به عهده گیرند ولی گاهی بسیار عالی است از روش یک تفاهم نامه تازه این کار به اشخاص مجرب و ماهرتری سپرده گردد تا محتوای ساخت‌و‌ساز گردیده همت لازم را از هر نظر داشته باشد.

✔ محتوای جانور در وبسایت را پژوهش نمائید

✔ در شکل نیاز، فرد یا این که شرکتی را برای تایپ کردن و ساخت‌و‌ساز محتوای مایحتاج استخدامم کنید

✔ برای اتمام عمل تایپ کردن و تهیه و تنظیم محتوا محدوده زمانی معین فرمائید

مرحله سوم : پیاده سازی
مرحله سوم از فرآیند ساخت وب سایت در واقعیت صورت دهی و ایجاد کرد نمای ظاهری وبسایت میباشد.در این مرحله پوسته کلی وبسایت به همپا عنصرها مهم آن مانند طرح قسمت بالای وبسایت (Header)، ساختار منو ، فوتر تارنما و .. پیاده سازی و تشکیل داد می‌شود.این پوسته می تواند با به کار گیری از فتوشاپ به طور یک طرح زیباتر و ملموس خیس دربیاید.

بحران اساسی در طراحی وب سایت حرفه‌ای و بهتر ساخت تناسب فی مابین اجزا و کاربری وبسایت میباشد.در اطلاعت جمع گردیده در دو مرحله قبلی برای صورت دادن به پیاده سازی خویش استعمال نمائید.هر طراح وب سایت حرفه‌ای در پشت هر تصمیم و طرح خویش، غرض و هدفی را دنبال می نماید.نباید هر طرح و فُرمی را سوای استدلال و فارغ از هدفی خاص به او تارنما اضافه کرد.

همینطور لازم است پیاده سازی و ظواهر وبسایت، متناسب و هماهنگ با محتوا باشد.اکثر وقت ها مواقع این محتوای وب سایت میباشد که با پیاده سازی هماهنگ و وفق داده می‌گردد که‌این فرمان در غایت باعث به معدود توجهی یوزرها به محتوای وب سایت میشود.محتوای تارنما باید اولین و مهم ترین چیزی باشد که یوزرها سایت به آن توجه نشان می‌دهند.

برای پیاده سازی هر ورقه وب سایت این سوالات را از خویش بپرسید:

✔ مقصود اساسی از تولید این صفحه چیست ؟

✔ آیا کاری که قرار است مخاطب در‌این شیت انجام دهد به صورت مبرهن به او نمایش داده میشود؟

✔ نوع پیاده سازی این شیت چه مقدار یوزرها به تشویق به فعالیت متبوع (خرید، نام نویسی، تماس و..) می کند ؟

یک طراح وب سایت برنده همینطور ضمن پیاده سازی گرافیکی به کدنویسی های مایحتاج برای اجرای طرح نیز دقت می نماید.حتی در شرایطی که خویش شما عمل کدنویسی وب سایت را اجرا نمی دهید پیش از اینکه طرح تارنما را به مشتری آرم دهید با نرم افزار نوبس کمپانی خویش مشاوره های ما یحتاج را به عمل آورید.

در غایت از مرحله پیاده سازی جهت پایانی کردن نمای ظاهری وبسایت برای مشتری خویش استفاده نمایید.در زمینه‌ی نوع رنگ ها با او مشورت کردن فرمایید ، نوع فونت ها را معلوم نمائید و ظواهر آیکون و عکس ها را با یکدیگر بازرسی کنید.نکته حائض اهمیت این میباشد که پیش از آغاز مرحله آنگاه و اپ نویسی و اجرای پروژه به طبع طرح را به پذیرش مشتری برسانید و بعد وارد مرحله آینده گردید.

مرحله چهارم : اپلیکیشن نویسی
در مرحله نرم افزار نویسی ، طرح تارنما به طور کدهای نرم‌افزار نویسی ترجمه می شود تا قابل اکران بوسیله مرورگرها و قابل استعمال در اینترنت گردد.این مرحله در بین آحاد روند طراحی سایت وقتگیر ترین آن‌ها به حساب آورده می شود.براین اساس مشتری را در جریان حالت پروژه قرار دهید.

آگهی به مشتری قادر است از روش ارسال email یا این که ارتباط تلفنی باشد و عالی است مشتمل بر موردها ذیل شود:

✔ کارهایی که در هفته پیشین بر روی وبسایت انجام یافته ( قبلی)

✔ نمای کلی سایت در حال حاضر ( اینک)

✔ کارهایی که قرار میباشد در زمان هفته آجل برای طراحی وب صورت بپذیرد (بعدی)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.