کدام سایت‌ها، وبلاگ‌ها و طراح‌‌های وب را دنبال می‌کنید؟

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

کدام سایت‌ها، وبلاگ‌ها و طراح‌‌های وب را دنبال می‌کنید؟


سوال ها کلیدی در رای زنی ساخت وب سایت
قبل از پرداختن بدین ۱۰ سوال، به ۲ سوال مهم دیگر باید جواب بخشید: اولا، طراح وب چه وظایفی دارااست؟ دوما٬ کارفرمایان احتمالی طراح وب چه افرادی می‌باشند؟ درپاسخ به سوال اول می بایست ذکر کرد که طراح وب‌تارنما و اپ‌نویس دو عنوان شغلی متفاوت میباشند. شاید کارها و وظایف مشترکی داشته باشند، اما این دو کار مهارت‌های مختلفی نیاز دارند. خیلی خلاصه میشود اظهار‌کرد که طراح وبسایت کسی می‌باشد که یک تارنما یا شیت را طراحی می‌کند و می‌سازد. مهم‌ترین نکته درخصوص طراحی سایت این میباشد که طراح عضوی از یک مجموعه تبارک‌تر هست و می بایست درتعامل نزدیک با سایر افراد مجموعه پروژه‌ی طراحی سایت را پیش پیروز شود.

طراحی سایت در مشهد

رایا پارس

ahrefs

طراحی سایت


درپاسخ به سوال دوم بایستی اعلام کرد که طراحان وب هم می توانند به‌صورت Freelance پروژه بگیرند و هم ممکن میباشد در شرکت‌های بزرگ طراحی سایت، شرکت‌های آفریننده‌ی نرم‌افزارها، شرکت‌های مشاور فناوری اطلاعات و درکل هر استحصال‌وکاری که با دنیای مجازی و دیجیتال سروکار دارد مشغول به‌شغل شوند. در هر دوصورت، طراح وبسایت یک کارفرمایی دارد که بایستی برایش تارنما طراحی کند.
این یعنی طراح وب می بایست نظر کارفرماهای گوناگون را جلب کند تا کار را بگیرد. حیث صاحب کار چطور جلب می گردد؟ در مصاحبه‌ی استخدامی ساخت سایت. از سوال های عمومی‌تر استارت می‌کنیم و به تخصصی‌ها می‌رسیم.

۱. چرا طراحی وب؟ از کجا و چطور ساخت وب سایت را استارت کردید؟
ولی این سوالی است که در شرایطی‌که طراح تارنما نبودید و برای شغل دیگری هم مصاحبه می‌کردید، معمولا پرسیده می گردد. اهمیت پاسخی که به این سوال می‌دهید برای همکاری با شرکت‌های گرانقدر و معتبر ، که احتمالا بلندمدت خواهد بود و نه پروژه‌ای، خیلی بیشتر هست. اساسی هست که غرض شما از ورود بدین رشته چه بوده، آیا تحصیلات آکادمیک دارید یا نه فرصت‌ی معتبری را گذرانده‌اید، چه فرصت می‌باشد که کار می‌‌نمائید؟ همگی‌ی این‌ها عشق و علاقه و جدیت شما را نشانه می دهد.









۲. کدام وبسایت‌ها، بلاگ‌ها و طراح‌‌های وب را دنبال می کنید؟
درواقع هر که‌این سوال‌ را از شما میپرسد می خواهد بداند خودآموزی و به‌روزبودن برای شما اصلی می باشد یا نه. مسلما می دانید که شما در دنیایی کار می‌کنید که هرلحظه تحولات مختلفی را تجارب می‌کند و در‌صورتی‌که بخواهید برنده شوید بایستی از این تحولات آگاه باشید. به این ترتیب، در شرایطی‌که تا الان با وب سایت‌ها، وبلاگ‌ها، طراحان وبِ تاثیرگذار (در ایران و فقیه) و کتاب‌های مرجع در منطقهی طراحی وب سایت آشنایی نداشتید؛ همین الان بروید و بازرسی را آغاز فرمایید.



۳. چه گونه مجال خود را در پروژه‌های طراحی وب مدیریت می‌کنید؟
این سوال خیلی غیرمستقیم قدرت شما برای جاری ساختن‌دادن یک سری کار، تحمل فشار و استرس کاری را مقصود گرفته می‌باشد. قطعا می دانید که طراحان وب بایستی در دوران زمان معینی پروژه‌هایشان را تحویل دهند و غالبا هم روی بیشتراز یک پروژه فعالیت می‌کنند. به‌همین استدلال، منظم‌یودن و بضاعت حق اولویت‌بندی‌کردن کارها و مراحلی که می بایست صورت پذیرد برای طراحان وب حیاتی هست. مدیریت مجال و قدرت تحمل‌کردن فشار کاری دو ویژگی‌ای هست که طراحان وب می بایست داشته باشند.



۴. در شرایطی‌که کارفرما از طرح شما خوشش نیاید یا از شما بخواهد تغییراتی در آن بدهید که به‌نظرتان ضروری نیست، عکس‌العمل شما چه خواهد بود؟
ممکن میباشد دقیقا همین سوال از شما پرسیده نشود ولی مطمئن باشید چیزی مشابه این سوال را از شما خواهند پرسید. برای مثال این سوال که چگونه با اختلاف‌نظرها با سایر اعضای تیم کنار می‌آیید؟ چرا این سوال اصلی می‌باشد و به طبع به‌نوعی پرسیده میشود؟ چون قدرت شما در برقراری ارتباط موءثر با صاحب کار یا پروژه از یک طرف و سایر اعضای مجموعه از طرف دیگر تاثیر مستقیمی بر موفقیت هر پروژه‌‌ای داراست.

اختلاف‌نظر در هر مرحله از پروژه و شغل تیمی پیش می آید. این مهم می باشد که شما بتوانید هم از فعالیت خود دفاع فرمایید و هم نیازها و اظهار نظر صاحب پروژه را هواخواهی نمایید و هم مانعی برای کار گروه نباشید.









۵. با ترندهای همین سال ساخت وب سایت آشنا می باشید؟ به‌نظرتان کدام برای وب سایت ما مناسب‌تر می باشد؟
از اینجا به آن گاه می‌باشد که سوال‌های تخصصی شروع میشود. این سوال اصولا حیث تخصصی شمارا جویا می گردد. برای جواب‌دادن بدین سوال بایستی از پیشین تحقیق کرده باشید. می بایست یکسری پاسخ احتمالی را مهیا کرده باشید، صدالبته با استدلال. بایستی با ادله بگویید چرا این چندین ترند ساخت سایت در سال ۲۰۲۱ برای این پروژه‌ی خاص یا این وبسایت خاص از همه مناسب‌تر‌ می باشند. باید با پاسختان دانش و احاطه خود را علامت دهید.



۶. اگر بخواهید از اول وبسایت ما را طراحی فرمائید، چه می‌کنید؟
سوال ۵ و ۶ به هم شبیه می باشند. شما شاید برای پروژه‌ای وظیفه داشته باشید تا وب‌سایتی را از اول بسازید یا روی وب‌سایتی شغل نمایید که دیگری پیش از این طراحی کرده است. چه‌بسا طراح اول کلی هم خرابکاری نموده باشد و شما ناچار شوید آن خرابکاری‌ها را اصلاح کنید. فرض سوال ۶ دقیقا همین می باشد. کارفرمای شما می‌خواهید با ذهنیت و نگاه شما آشنا خواهد شد. پاسخ شما به‌این سوال تا حد زیادی اقتدار شما را در شناسایی مشکلها و حل‌کردن آنها نماد می دهد. پس چنانچه وب‌سایتی وجود داراست و ازقبل طراحی شده، دقیق آن را پژوهش نمایید و با اپلیکیشن‌ای برای رفع‌کردن مشکلها در گفتگو حاضر شوید.



۷. با UX در ساخت وب سایت آشنایی دارید؟
مطلقا میدانید که UX در ساخت وب سایت‌وب سایت‌ها خیلی خیلی مهم هست. شما در موضع طراح وب سایت مجبورید با طراح UX در تعامل و تبادل لحاظ باشید. به‌همین استدلال عالی میباشد با اصول UX آشنا باشید و در شرایطی که خودتان این مهارت را دارید که چه خوب. تنها مطمئن باشید نمونه‌شغل نه برای آرم‌دادن توانایی‌های طراحی UX خود مهیا دارید.



۸. به کدام گویش‌های برنامه‌نویسی مسلط می باشید؟
شما خوب می‌دانید که باید بر دو لهجه HTML و CSS مسلط باشید. اساس‌ی طراحی سایت‌تارنما‌ها با گویش HTML می‌باشد. به‌همین دلیل بخشی از سوال های تخصصی در گفت‌و‌گو طراحی سایت در زمینه ی کدنویسی به این گویش می‌باشد. در شرایطی که بر سایر زبا‌ن‌ها مثل JavaScript و PHP هم مسلط باشید که چه بهتر. برای پاسخ‌دادن بدین سوال‌های تخصصی می بایست خیلی خوب خود را مهیا کرده باشید. این سوالات تخصصی را نمیشود فهرست کرد چون متنوع و فراوان‌اند. به عنوان مثال شاید از شما پرسیده شود چطور می گردد عکسی را به‌عنوان بک‌گراند یک برگه‌ی وب قرار دهید یا اینکه چطور میگردد طراحی سایت عکس العمل‌گرا (Responsive design) داشت؟






۹. بهترین سایتی که تا الان طراحی کردید و به آن افتخار می‌کنید کدام می باشد، چرا؟
درصورتی که طراح تازه‌فعالیت نباشید،‌ مسلما از شما منظور میشود تا در زمینه‌ی پروژه‌های قبل خود و چالش‌هایی که در آنان تجربیات کردید حرف بزنید. در پاسخ به همین سوال ها می‌باشد که تسلط شما بر فرایند‌ی طراحی وب سایت و مهارت‌های متعدد خودش را نشان می‌دهد. وقتی رزومه‌ی خود را مهیا می کنید برای این نصیب خیلی مجال بگذارید. بهترین طراحی‌هایتان را پر رنگ نمایید. خود را فراهم نمایید تا در خصوص آن بهترین طراحی و سختی‌هایش و معضل‌هایی که برای شما داشته حرف بزنید.

در شرایطی که هم نو‌عمل هستید، اصلا نگران نباشید. هنوز مانده تا بهترین طراحی‌هایتان را ایفا دهید. شما جدید‌کارها به نکات و توصیه‌هایی که در نصیب توده‌بندی این نوشته ی علمی درج شده خیلی بهتر توجه نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.