تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوایی

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوایی


استراتژی محتوا نرم افزار‌ای مدون میباشد که در آن از محتوا (صوتی، بصری یا این که نوشتاری) برای کسب به هدف ها تجاری استحصال‌وکار استعمال می شود. یک استراتژی محتوای چیره، مخاطبان غرض را جذب و حتی بعداز خرید نیز آن ها را مشغول می‌نماید. از جمله در حالتی‌که غرض دستیابی‌وکار شما ارتقا دوراندیشی از مارک میباشد، چهت نیل بدین مقصود، ممکن میباشد یک استراتژی محتوا که بر seo تمرکز داراست، برای ارتقا بازدید اینترنت‌تارنما، استحصال نتیجه ها خوب در موتورهای کاوش (SERP) و ارتقا ترافیک به سمت تولیدها یا این که سرویس ها خویش، تدوین نمائید. طبق داده های عددی وبسایت Hubspot حدود 70 درصد از بازاریابان به صورت فعال در بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری می‌نمایند، بدین ترتیب تولید یک استراتژی محتوایی عالی 

طراحی سایت در مشهد برای رقابت، بسیار اساسی و حیاتی میباشد. با این نوشته‌ی‌علمی همدم باشید تا کاملا با استراتژی محتوا و روند پیاده‌سازی آن آشنا گردید.

رایا پارس

ahrefs

مراد از استراتژی محتوا چیست

در صورتی‌که در پی این می‌باشید 

طراحی سایت که اینترنت‌تارنما شما هم از دید یوزرها و هم از لحاظ گوگل، تحت عنوان یک تارنما نفیس شناخته خواهد شد و یوزرها بیشتری را جذب وبسایت خویش فرمائید، مستلزم یک استراتژی عالی و جامع محتوا می‌باشید. این استراتژی، یک راهنما و نقشه رویه برای ساخت‌و‌ساز و توزیع گونه های محتوا در یک استحصال‌وکار با مقصود جذب استفاده کننده میباشد. غرض این استراتژی، جواب بدین پرسش میباشد که چه محتوایی را چه گونه می بایست ساخت و ساز کنیم و چرا؟


این استراتژی یک کدام از مهم ترین اجزای استراتژی بازاریابی دیجیتال میباشد؛ چون گزینش می‌نماید که قصد دارید با مخاطبان خویش، کجا، چه وقتی و چه طور، رابطه برقرار فرمائید. این مورد بسیار وسیع‌خیس از فهرستی از پوسته‌ها و موضوعات میباشد و دربرگیرنده پرسونای خریدار، نقشه مهاجرت مشتری، روزنگار محتوا و ... میشود.

ولی برای ساخت‌و‌ساز محتوای بهتر، نیاز به فرصت و هزینه میباشد؛ براین اساس چه پست‌های وب لاگ را برون‌سپاری نمائید یا این که ویدیوها را خودتان ایجاد نمایید، داشتن یک اپ سازمان‌یافته چهت نیل به نتایجی که میخواهید، بسیار اصلی میباشد.

مراد از استراتژی محتوا چیست

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوایی
استراتژی محتوا یک سطح فراتر از بازاریابی محتوا میباشد و مشمول فرایندها و کار‌های مرتبط با تولید یک کمپین بازاریابی محتوا می گردد. در واقع بازاریابی محتوا، خویش کمپینی میباشد که استراتژی محتوا آن را اپلیکیشن‌ریزی نموده است. می‌قدرت اظهار کرد که‌این استراتژی به بازاریابی محتوا یاری و آن را هدایت می‌نماید و بازاریابی محتوا نیز استراتژی محتوا را بهبود و توسعه و گسترش می دهد.

برای حصول نتیجه ها خوب، هم به هر دو نیاز داریم. به صورت خلاصه استراتژی محتوا یک عمل تجاری سطح فراتر از بازاریابی محتوا میباشد؛ و نقشه راهی میباشد که بازاریابی محتوا را هدایت می‌نماید. استراتژی محتوا شغل «نرم افزار‌ریزی» میباشد که مشمول کل فرآیند و سیاستی میباشد که برای رابطه با مشتریان از روش محتوا نیاز دارید. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا کار «جاری ساختن دادن» میباشد که مشمول سازمان‌دهی، مجال‌بندی، ساخت و ساز، نشر و رواج محتوا میشود.

چرا می بایست استراتژی محتوا بنویسیم؟ یا این که تدوین استراتژی محتوا چه مزیت‌هایی داراست؟
داشتن استراتژی محتوا اصلی میباشد؛ چون به شما امداد می‌نماید تا خوب و به طور باصرفه، محتوای تارنما خویش را نرم‌افزار‌ریزی نمائید. فارغ از استراتژی، بخش اعظمی از اشخاص از یک عمل به کار دیگر تغییر و تحول مسیر میدهند. یک هفته پست وب لاگ می‌نویسند؛ هفته آن‌گاه چندین ویدیوی یوتیوب ایجاد می‌نمایند و ... ولی با ارائه یک استراتژی بی نقص، میتوانید یک نرم افزار ظریف برای انجام، تدوین فرمائید.

در واقع این استراتژی مانند یک نقشه، امداد می‌نماید تا شیوه مطلوب حصول‌وکار خویش را برای ایجاد محتوای هدفمند و باصرفه پیدا نمائید و مطابق آن در طی‌های معین، محتوای خویش را توزیع فرمایید. همینطور به شما امداد می‌نماید تا در طول‌های مایحتاج، تغییرات کافی را جهت بهبود و به‌روزرسانی محتوا جاری ساختن نمایید.

اکثری از وب سایت‌ها از حیث محتوایی هیچ‌سیرتکامل استراتژی و اپ‌ریزی ندارند و شما با این فعالیت می توانید از آنان سبقت بگیرید. به یاری استراتژی محتوا می توانید با ساخت و توزیع محتوای هدفمند و با صرفه، هزینه‌های خویش را کاهش داده، سئوی وبسایت خویش را بهبود ببخشید و مقام بهتری نسبت به رقبایتان استحصال فرمایید.

استراتژی محتوا چه مواقعی را مشمول می گردد؟
مانند آحاد اپلیکیشن‌ریزی‌های استراتژیک، استراتژی محتوا نیز مشمول قسمت‌های زیادی میباشد که به امداد هم منجر وصال دستیابی‌وکار به هدف ها انتخاب‌گردیده‌اش میگردند.

مواقعی که در استراتژی محتوا در لحاظ گرفته میگردند دربرگیرنده نصیب‌های تحت می‌باشند:

هدف ها حصول‌وکار؛
تعریف مارک (نام‌و‌نشان مارک، قیمت‌ها، ماموریت، دیده‌انداز و ...)؛
آشنایی مشتریان و کاربر مقصود استخراج‌وکار (تدوین پرسونای استفاده کننده)؛
ارزیابی رقبا و نظارت موقعیت محتوای آن ها؛
پژوهش لغت ها کلیدی (Keyword Research)؛
نقشه هجرت مشتری؛
انتخاب ساختار محتوا؛
شبکه‌‌‌ها و شیوه توزیع محتوا (اینترنت‌وبسایت‌ها و کانال‌های اجتماعی مطلوب)؛
روزنگار محتوا؛
شاخص‌های کلیدی تلاش (KPI)؛
استراتژی محتوا چه مواقعی را مشتمل بر میگردد؟

روند تدوین استراتژی محتوا
درحال حاضر که با استراتژی محتوا و التفات آن آشنا شدید، درین نصیب به روند تدوین یک نرم‌افزار استراتژی محتوا اشاره می کنیم.

گزینش هدف ها
غرض هر دستیابی‌وکار، بسته به موقعیت فعلی و نیازهای آن برای تدوین استراتزی محتوا مختلف میباشد. در صورتیکه غرض حصول‌وکار به صدق معین و گزینش شودف قدم محکمی برای استارت قدم‌های آتی برداشته شد‌ه‌است. از جمله، ممکن میباشد یک استخراج‌وکار پیرو جذب ترافیک بیشتر باشد، در حالی که اینترنت‌وب سایت دیگری به‌دنبال ارتقاء تعامل یوزرها با اینترنت‌وب سایت میباشد. ارتقا دور اندیشی از مارک، ارتقاء نرخ تبدیل، ارتقا تصویب‌اسم یوزرها در وبسایت و ارتقا درآمد از سایر مواقعی می باشند که می توانند غرض دستیابی‌وکارها باشند.

ارزیابی شرایط فعلی وب سایت
در قدم بعدی، موردنیاز میباشد تا سنجیده شود اینک، اینترنت‌وبسایت دارنده چه وضعیتی میباشد و چقدر با مقصود رقم خورده مسافت داراست. برای مثال در‌صورتی‌که تا به امروز بلاگ مندرج میباشد، حالت سکو آنان چه گونه میباشد و چه ترازو بازدید داشته‌اند، نرخ کلیک و نرخ پریدن آن ها چقدر بوده، استفاده کننده چقدر درین شیت ما‌نده و مواقعی از این دست. توصیه میگردد برای چک این نصیب، از گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول گوگل مصرف شود.

در واقع این مرحله به شما یاری می‌نماید که ملاحظه کنید در کدام لغات کلیدی، پتانسیل استحصال مرتبه دارید و میتوانید روی چه کلماتی سرمایه‌گذاری نمایید.

بازرسی لغات کلیدی
رسیدگی کلمه ها کلیدی، یکی‌از قدم‌های مهم در استراتژی محتوا و باصرفه‌سازی وب سایت به حساب می آید که مستلزم دقت و صرف فرصت فراوانی میباشد. کیورد ریسرچ به شما یاری می‌نماید تا بفهمید یوزرها شما در حوزه کار شما پیرو چه مطالب و پاسخ چه سوالاتی می باشند. بدین ترتیب با ساخت محتوای مربوط به این کلمه ها کلیدی، می توانید تارنما خویش را در معرض مشاهده کرد یوزرها قرار داده و آنها‌را به وب سایت خویش هدایت نمائید.

برای این عمل، ابزارهای زیادی وجود دارا هستند که می توانید از آنان یاری بگیرید. kwfinder و Keyword Planner مثال‌هایی از این ابزارها می‌باشند. توجه فرمایید که صرفا یافتن این لغت ها کفاف نمی دهد، بلکه فیلتر‌گری و مجموعه‌بندی آن ها میباشد که مداقه داراست.

رسیدگی لغت ها کلیدی

بررسی رقبا
لغت ها کلیدی منتخب مرحله گذشته را در گوگل کاوش و وب سایت‌هایی که مرتبه‌های فراتر را استحصال کرده‌اند، رسیدگی نمائید. این نصیب عنایت متعددی داراست؛ چون به شما یاری می‌نماید تا ملاحظه کنید اینترنت‌وب سایت‌های درجه‌های نخستین چه گونه به آن دست پیدا کرده‌اند. تحقیق نمائید که در چه موضوعاتی بلاگ تنظیم کرده‌اند، نقاط قوت و ضعفشان در کجاست، کدام محتواها همت بهتری داشتند و ...

تدوین پرسونای مشتری
پرسوناها، شخصیت‌های ساختگی میباشند که طبق خصوصیت‌های شخصیتی، الگوهای رفتاری، هدف ها، نیازها و گرفتاری‌های مشتریان مقصود حصول‌وکار، ساخته می شوند و به مشتریان ایدئال حصول‌وکار مجاورت می باشند. پرسوناها سبب می گردند فهم و شعور بهتری از مشتریان خویش داشته باشید، بفهمید از کدام رسانه‌های اجتماعی استعمال می‌نمایند، موانعی که سبب ساز می گردند از شما خرید نکنند را بشناسید و کارهایی را بیابید و اجرا دهید که می توانید آنها‌را تبدیل به مشتری نمایید.

بعداز آن، بر پایه ی این پرسوناها میتوانید نقشه مهاجرت مشتری رسم نمائید. نقشه هجرت مشتری به شما یک روئت کرد دقیقی خواهد بخشید در زمینه ی فرایندی که کاربر غرض، از شناخت با وبسایت یا این که مارک شما تا تبدیل شدن به مشتری طی می‌نماید. میتوانید به امداد این ابزار، کلیه پاداش‌ها و موانعی را که بر راز روش وی وجود دارااست، بشناسید و اقدامات ما یحتاج را برای آنان اجرا دهید.

تدوین روز‌نگار محتوا
روز‌نگار محتوا یک جدول کاربردی میباشد که به شما می گوید در چه روزی، در کدام رسانه (اینترنت‌تارنما یا این که کانال اجتماعی)، چه محتوایی می بایست ساخت‌و‌ساز گردد. این روزنگار شما‌را از سردرگمی نجات داده و در‌حالتی که از کسانی جهت ساخت محتوا یاری می گیرید، منجر هماهنگی فی مابین آنها می گردد. می توانید به یاری ابزارهایی مانند برنامه اکسل یا این که گوگل ورقه، به راحتی این روزنگار را تنظیم نمائید.

انتخاب شاخص‌های کلیدی تلاش (KPI)
هیچ نرم افزار استراتژیکی، سوای چک کار‌های صورت گرفته، بها ندارد. طبق هدفی که در مرحله نخستین گزینش کردید، نیاز میباشد تا شاخص‌هایی را معین نمائید تا تلاش خویش را طبق آن بسنجید. مثلا در صورتی‌که غرض شما ارتقاء تعامل یوزرها با اینترنت‌وبسایت بود، می توانید از شاخص‌هایی مانند تعداد کامنت‌ها یا این که تعداد اشتراک‌گذاری‌ها، تحت عنوان شاخص کلیدی کوشش به کار گیری نمایید. دیگر شاخص‌ها می توانند تعداد بازدید، سکو در واژه و کلمه کلیدی، فرصت ماندن مخاطب در برگه، نرخ کلیک و ... باشند. این شاخص‌ها را به طور عصر‌ای اندازه‌گیری و بررسی فرمائید.

گزینش شاخص‌های کلیدی کوشش (KPI)

استراتژی محتوا چطور روی بهینه سازی اثر می گذارد؟
گوگل و متخصصان seo، بارها اعلام کرده‌اند که فاکتور مهم گوگل برای مرتبه‌بندی و بها‌گذاری تارنما‌ها، تجارب کاربری میباشد؛ براین اساس برای گوگل بسیار التفات دارااست که اینترنت‌وب سایت‌ها چه محتوایی را در دست یوزرها قرار میدهند. در‌صورتی‌که محتوا معدود بها باشد و به پرسش استفاده کننده جواب ندهد یا این که نیاز او‌را رفع نکند، تخت گاز از آن بیرون میشود و گوگل متوجه میگردد که‌این وبسایت، چگونگی بالایی ندارد؛ براین اساس آن را به یوزرها دیگر اکران نمی‌دهد. برعکس زمانی مخاطب به دوران وقت گیر در یک تارنما بماند و محتوای آن را تحقیق نماید، به‌این مفهوم میباشد که تجربیات نیکی در آن وب سایت داشته و این دلیل از نگاه گوگل بسیار گرانبها میباشد.

بدین ترتیب بسیار عنایت داراست که چه محتوایی به یوزرها خویش نماد می‌دهید. در حالتی‌که محتوای شما وسعت قابل قبولی داشته، با لحن و ادبیات مطلوب و کاربرپسند درج شده باشد، به صورت بی واسطه به سوالهای مخاطب جواب دهد، کتابت معمولی‌ای داشته باشد و اصول بهینه سازی در آن رعایت گردیده باشد، از دید استفاده کننده و در سود موتورهای کاوش بها بسیار متعددی داراست.

این مورد ها دقیقا مواقعی می‌باشند که در استراتژی محتوا به آن ها اشاره میگردد. در واقع از آن جایی که در استراتژی محتوا شما به طور بدون واسطه استفاده کننده را غرض قرار می‌دهید، پرسونای اورا فهم و شعور می کنید، سوال های و مورد ها کاوش گردیده او‌را پیدا می کنید و به آنان جواب می‌دهید، پس دارید یک قدم تعالی و اساسی در راستای باصرفه‌سازی وب سایت خویش برمی‌دارید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.