این اصطلاحات تخصصی طراحی سایت را حتماً باید بدانید!

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

این اصطلاحات تخصصی طراحی سایت را حتماً باید بدانید!


VALID
صفحه های دارای اعتبار اینترنت. آن تیم از صفحاتی که در کدهای HTML و XHTML هیچ‌سیرتکامل خطایی ندارند. طراحی سایت این مشکلات را می‌اقتدار به یاری ابزارهای مختلفی شناسایی کرد که یک کدام از آن‌ها W3C است.



دابلیو تری سی (W3C)
یک ابزار جهانی در انتخاب استاندارهای مرتبط با طراحی وب است و از سال 1994 آغاز به کار و انتخاب مقررات مربوطه دراین مورد پرداخته میباشد. کمپانی‌های بلندمرتبه جهان از اعضای مهم W3C می‌باشند.



اسکریپت (script)
ابزارهایی می باشند که با یک لهجه اپلیکیشن نویسی خاص نوشته می گردد. اسکریپت‌ها می توانند یک یا این که چندین امکان به وب سایت بیفزاید. معمولاً در پباده سازی غیروابسته، نوشته می گردند و به‌شکل بدون‌پول یا این که مبلغی می‌قدرت آن را اخذ کرد. مثل: پرداخت آنلاین در خزانه‌ها، نصیب پرداخت آنلاین در ساخت سایت فروشگاهی و یا این که نوبت دهی آنلاین در طراحی وب سایت پزشکی.



F.A.Q
در فارسی به سؤالات متداول گفته میگردد. طراحان وبسایت و کارفرمایان با دقت به نیاز وب سایت خویش، بخشی را در تارنما تحت عنوان سؤالات متداول ساخت‌و‌ساز می‌نمایند.



ریسپانسیو (Responsive)
ریسپانسیو یا این که به عبارتی عکس العمل‌گرا، به حالتی گفته میگردد که اینترنت‌وب سایت شما در همگی ابزارها مثل موبایل، لپ‌تاپ، تب لت و غیره به صدق اکران داده خواهد شد و وضعیت به هم ریختگی در آن مشاهده نشود.

به طبعً تارنما‌های متعددی را چشم‌اید که وضعیت ریسپانسیو در آنان نیست؟

البته عالی میباشد بدانید گوگل در جایگاه دادن به وب سایت‌هایی که به صحت در ابزارهای گوناگون اکران داده نمی شوند، آلرژی متعددی دارااست و کسب سکو بالا برای این‌سیرتکامل از وبسایت‌ها بسیار مشقت بار هست.



تارنما مکان نما (Flash Site)
به وبسایت‌هایی گفته می‌گردد که تماماً و یا این که در بخشی از وب سایت از تصویر، صوت، برنامه کودک و … به کارگیری کرده‌اند.



هرزنامه (Spam)
به عبارتی‌طور که از نامش پیداست به محتوای بیهوده، اسکن و … گفته میگردد. در seo نیز این وضعیت را برای تارنما‌هایی در لحاظ میگیرند که از طریق‌های غیر طبیعی عملکرد در صدر وارد شدن دارا هستند.



متا تگ (Meta tags)
برچسب گران قدر نیز به آن گفته میشود. از این تگ‌های برای قرار دادن داده ها اصلی صفحه های وبسایت در مشت استفاده کننده، مرورگر و … به کار گیری می گردد.



آلت تگ (ALT tag)
یا این که به عبارتی برچسب جایگزین از این تگ‌ها نیز بیشتر در تصاویر استعمال می شود. قطعاً اعتنا کرده‌اید که وقتی عکسی از کاغذ یک وب سایت گشوده نمی شود، متنی را به مکان عکس به شما اکران میدهد که به عبارتی آلت تگ می باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.