زبانهای طراحی سایت

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

زبانهای طراحی سایت


از آن جا که لهجه‌های سمت کلاینت نیازی به اجرای اپلیکیشن‌ای در سمت و سوی سرور ندارند، در بین طراحی سایت طراحان وبی که دسترسی به سرور وبسایت‌ها ندارند، دوستداشتنی میباشند. ولی این زمینه منجر گردیده لهجه‌های نرم افزار‌نویسی برای سمت کلاینت مطلوب باشند که قابلیت و امکان ایفا بوسیله تمامی مرورگرهای رایج را داشته باشند. به‌دنبال مهم ترین لهجه‌های نرم‌افزار‌نویسی وب سایت در سمت و سوی کلاینت را چک میکنیم:

HTML
این گویش در سال 1989 به وسیله دسته برنزلی آفریننده اینترنت برای تکثیر داده‌ها معرفی شد. HTML درواقع یک‌لهجه نشان‌گذاری میباشد ولی رایج‌ترین گویش اپلیکیشن‌نویسی وب سایت در سمت و سوی کلاینت به شمار می‌رود. HTML مخفف عبارت HyperText Markup Language میباشد. واژه HyperText درین عبارت اشاره به صفحاتی داراست که دربردارنده هایپرلینک‌ها می باشند، یعنی به عبارتی صفحه های اینترنت. مراد از گویش‌های نشان‌گذاری، نوعی از گویش‌ها می‌باشند که از تگ‌ها برای تعریف لایه‌ها و ساختار یک کاغذ استعمال می‌نمایند. درواقع بایستی اذعان کرد زبانی میباشد که از تگ‌ها برای تعریف ساختار صفحه های اینترنت به کار گیری می‌نماید.
تگ‌ها درین لهجه همچون بلوک‌های ساختمانی به عمل می روند. آن ها به مرورگر مخاطب میگویند محتوای صفحه های را چه‌گونه اکران دهند. همینطور لایه‌های متعدد یک ورقه را مشخص و معلوم می‌نمایند. المان‌های HTML مشخص و معلوم می‌نمایند که برای مثالً یکسری گزاره از متن یک جمله را تشکیل میدهند. یا این که قسمتی از متن که درون یک تگ جای‌دارد بایستی به‌شکل بولدشده اکران داده خواهد شد. علاوه بر این می‌قدرت با به کارگیری از تگ‌های HTML خصوصیت‌هایی به صفحه های اضافه کرد که زیبایی بیشتری به آنها می دهد. همینطور HTML را بایستی یک کدام از لهجه‌های بی آلایش برای یادگیری دانست.

XHTML
XHTML یک ورژن افزایش یافته از HTML میباشد که استاندارها و طریق‌های ما یحتاج برای تایپ کردن کدهای HTML را معلوم نموده است. ایده اساسی صورت‌گیری XHTML این میباشد که برنامه نویس ها اینترنت در سراسر جهان از تگ‌ها و تکنیک‌های استاندارد یکسانی برای پباده سازی صفحه های اینترنت به کارگیری نمایند. به‌طوری‌که صفحه ها در کلیه مرورگرها و کلیه دستگاه‌های هوشمند قابل‌اکران باشد.





Css
CSS زبانی میباشد که قابلیت و امکان اضافه کردن موادتشکیل دهنده زیبایی‌شناسی به صفحه ها اینترنت را آماده می‌نماید. یک المان استایل CSS در شیت اینترنت تمامی خصوصیت‌های آن ازجمله رنگ، فونت، استایل تصاویر، اندازه فونت‌ها، استایل فونت‌ها، بردارها و استایل بردارها و.. را مشخص و معلوم می‌نماید. CSS از سال 1996 اختراع شد و تا امروز آراسته در درحال حاضر تغییر تحول و گسترش بوده میباشد. این گویش سه سطح برای المان‌های هر شیت در حیث می گیرد. در میان این سطح ها، سطح های تحت‌خیس میتوانند سطح های فراتر را نادیده بگیرند. سطح ها این گویش دربرگیرنده مورد ها پایین میباشد:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.