برای امداد به شناخت بیشتر به مسائل، اینجانب یک لیست از ۲۰ پرسش که می بایست پیش از ساختن طراحی سایت هر سایت بپرسید، آورده ام. این سؤالات بهاین معناست که مشتری درخصوص بیزنس اساسی، تمایز آن ها و یوزرها خویش میپندارند. در فیض این به شما امداد می نماید که مدام هوشمندانه تکان فرمایید.
این فهرست سوال ها برای ماشین کرایه ای های کوچک و طراحان آزاد میباشد که در هم اکنون عمل با شرکتهای کوچک و میانگین میباشند. همینطور از این لیست سوال ها برای استعمال موسسات بلندمرتبه هم صورت گرفته و باگاز پیشرفتشان افزوده میباشد. این سوال ها پیش از ارائه برآورد و به حساب آوردن دامنه پروژه، تحت عنوان یک ماکت و نرمافزار کلی زود هنگام، در پروسه آیتم به کار گیری قرار میگیرد.
خوب میباشد این سؤالات برای مشتریان متفاوت، انعطاف پذیر باشد. این سوال های ممکن میباشد به بعضی از مشتریان مربوط نباشند. در هر شکل اینجانب امیدوارم این سوال ها در پباده سازی پرسشنامه های پباده سازی به شما یاری دهد.
۱- سازمان و بیزنس خویش را در یک گزاره شرح دهید؟
اکثر کسب و شغل های کوچک بدین پرسش اندیشه نکرده اند. با جواب بدین پرسش شما میتوانید یک راهنمای کلی از پروژه داشته باشید. در شرایطیکه مشتری نتواند این شغل را اجرا دهد، نقطه نهایی عمل وی سود چندان خیر نخواهد داشت.
۲- چه پاراگراف سه کلمه و واژه ای، سازمان و تجارت شمارا تعریف می نماید؟
یوزرها می بایست بلافاصله این را اخذ نمایند که چه اینترنت سایتی میتواند پروژه پباده سازی مدنظرشان را ایفا دهند. این سه واژه کلیدی، بهسرعت به مشتریان امداد می نماید تا یک پیام بدیهی از تارنما داشت باشند. این گزینه به کاوش گر ها نیز امداد می نماید. از کلیه کاراکتر ها (رنگ، طرح و…) می اقتدار داده ها متعدد از شیوه پباده سازی شما اخذ کرد.
۳- چه چیزی شمارا منحصربهفرد می نماید؟
درصورتیکه جواب بهاین پرسش را در ذهن خویش داشته باشید، و بدانید که چه چیزی شمارا از دیگر افراد غیر وابسته می سازد و در یک پاراگراف آن را بیان نمائید، این موجب پیشتازی شما از سایر رقبا میشود. در این حالت اعتقاد داشته باشید که تارنما شما یک مقر بهتر برای ساخت وب سایت میباشد.
۴- مخاطبان اساسی وب سایت خویش را به چه شکل حدس میکنید؟
استفاده کننده شما برنا میباشد؟ کهن سال میباشد؟ سواد اینترنتی وی چقدر میباشد؟ فهمیدن داده ها کاربر میتواند همگی چیز را پایین تاثیر قرار دهد. شما بایستی یک معدل از داده ها مخاطبان را در لحاظ بگیرید. بعضا به غلط مخاطبان ایده آل خویش را در حیث میگیرند و متناسب با آنان دست به پباده سازی میزنند.
۵- برهه زمانی هنگامی را که بازدید کنندگان از شما بازدید می نمایند را چه دوران حدس میکنید؟
این پرسش میتواند به انتخاب پهنا یا این که عمق وب سایت و ساختار ناوبری و دیگر خصوصیت های مایحتاج وبسایت یاری دهد. از جمله، درصورتیکه سایتی که در اکنون تشکیل داد میباشید، یک وب سایت کاربر محور میباشد، پس شما بایستی بعضا از مکانیسم های بازی را در حیث بگیرید که به ارتقاء شرکت کردن یوزرها امداد می نماید و سبب میگردد که دیگر تارنما نباشد بلکه یک شرکت کردن کلی باشد. ولی گشوده هم، حاصل این مفاد را می بایست تجزیه و آنالیز کنیم.
۶- غرض اساسی وبسایت چه میباشد؟ هدف ها فرعی چه می باشد؟
تایپ کردن یک مقصود اساسی، مسیر را برای ساخت وب سایت مخاطبان تهیه و تنظیم میشود و هم اینگونه یادداشت هدف ها فرعی تحت عنوان مسیر های فرعی در طراحی وب میباشد.
20 سؤال برای دوری از اشتباهات ساخت وب سایت
۷- آیا تمرکز شما بر بازدید های زمان بر بازه زمانی میباشد یا این که بازدید های کوتاه؟
با به کار گیری از جواب این پرسش میتوانید به مقصود مشتری پی ببرید. یک وبسایت بروشور مواد غذایی، بازدید کننده های تکراری را تشویق نمی نماید؛ چون محتوای آن برای دوران فرصت وقتگیر ایستا خواهد بود. برای یک وب لاگ روزمره، مفهوم ندارد که روزی یک نفر تنها بازدید داشته باشد.
۸- چنانچه وبسایت شما بازدید کنندگانی داشته باشید که صرفا ۲ دقیقه از وب سایت شما بازدید می نمایند، چه چیز را میخواهید دراین ۲ دقیقه از وب سایت شما مشاهده کنید؟
جواب بدین پرسش موجب میشود که دامنه تارنما زیاد والا گردد. ضمن اینکه موجب میشود یک تصویر روشن از وب سایت شما در دست یوزرها قرار گیرد.
۹- رقبای مهم شما چهگونه می باشند؟
مقصود از جواب بدین پرسش این میباشد که شما بتوانید محصولی را ایجاد نمائید که هم مشتری رضایت بی نقص داشته باشد و هم آن را از رقبا متمایز سازد.
۱۰- چه وبسایت هایی را دوست دارید؟
اثر گذار میباشد که مشاهده کنید مشتری به کدام وبسایت ها عشق داراست. وب سایت هایی که دارنده مشخصات، طرح ها، محتوا یا این که پباده سازی هایی می باشند که برای مشتریان دیدنی میباشد. در بالا عمل، این داده ها را در جدول گردآوری فرمایید و از فرصت هدر رفته خودداری نمایید.
- پنجشنبه ۰۵ اسفند ۰۰ ۱۱:۳۴
- ۳۷ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر