اصلی ترین گام ها در طراحی وبسایت

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

اصلی ترین گام ها در طراحی وبسایت


تهیه و تنظیم طرح نخستین
بخشهای مهم و فرعی اینترنت ســایت را مشــخص نمائید. بخشهای مهم، هدف ها اینترنت ســایت را محقق طراحی سایت میکننــد و قسمت های فرعی به مراد جلب لحاظ مخاطبان، خدمــات جذابی را ارایه می‌دهند.برای مثال در تارنما یک کمپانی رایانه ای، آگهی آیتم توان ها، سرویس ها و پروژه های کمپانی قسمت مهم محســوب میگردد ولی میتوان برای جلب لحاظ مشــتریان، یک قسمت فرعی را برای دانلود قابل انعطاف افزارهای پر استفاده درنظر گرفت. ســاختار وبسایت را پباده سازی فرمایید. این ســاختار می بایست رابطه بین صفحه های گوناگون و روشهای جانور در پیمایش تارنما را به طوری معلوم کند که دسترسی به بخشهای متفاوت با سرعت و سوای تولید ســردرگمی برای یوزرها اعمال شــود. راجع به طریق جستجوی داده ها باطن وبسایت، تصمیم گیری نمایید. اجزاء تشــکیل دهنده اینترنت ســایت را مشــخص نمائید. این اجزاء در خصوص اینترنت سایتهای بی آلایش،به عبارتی صفحه ها دربردارنده داده ها هســتند البته در اینترنت ســایت های غامض خیس مشمول خدمت های قابل ارایه می باشــند. برای مثال بایستی مشخص و معلوم فرمائید که آیا وبسایت شما قابلیت نام نویسی یوزرها و ارایه سرویس ها آدرس اینترنتی به آنان را مهیا میکند یا این که نه. بعداز کسب آشنایی کافی از هدف ها ساخت‌و‌ساز تارنما بایستی برنامه ای را مهیا فرمائید که مفاد ذیل را دربرگیرنده خواهد شد. مکتوب نمودن این مورد ها به شما یاری میکند بر پایه ی آشنایی به دست آمده از هدف ها وبسایت، برای طراحی وب یک قدم عملی دیگر بردارید. در انتهای این مرحله اصلی، می بایست تصویری کلـــی از نقشه تارنما در ذهنیت شما شکـل بگیرد تا کم کم آن را مکتوب و کامل شدن نموده و بنابراین وارد مرحله تنظیم محتوا گردید.

نیازسنجی
در نیاز سنجی می بایست مقصود از ساخت‌و‌ساز سایت مشخص و معلوم نمائید که چه می باشد. چهت نیل به‌این آشنایی، اکثر وقت ها تایم ها مایحتاج میباشد با توصیه دهنده تارنما یا این که اشخاص مطلعی که بوسیله او معرفی می‌گردد گفت‌و‌گو شکل گیرد تا جواب روشنی برای پرسشهای ذیل به دست آید:
آیا تارنما در زمره مقر های اینترنتی کوچک با یوزرها محصور قرار می گیرد یا این که به جهت ماهیت آن، آیتم به کارگیری تعداد متعددی از مخاطبان واقع میشــود ؟ آیا بیشتر بر جنبه آگهی تأکید دارااست یا این که جنبه های دیگری مانند فروش متاع و سرویس ها، سرگرمی، به اشتراک گذاری ایده ها یوزرها و ... موردنظر میباشد. مخاطبان تارنما چه اشخاصی می‌باشند و چه ویژگیهایی دارا‌هستند؟ آیا مراجعه کنندگان به وبسایت،مخاطبان همگانی هســتند یا این که قشر خاصی مانند دانشجو ها، علم آموزان، کارکنان یک اداره، خردسالان و ... یوزرها اساسی سایت را تشکیل می‌دهند. برآورد نخستین از تعداد مخاطبان ســایت و وسعت داده ها چه واحد سنجش میباشد؟ سایت جزو کدام گروه از پایگاههای اینترنتی قرار می گیرد؟ از جمله تارنما یک شــرکت تجاری احتمالا در بدو تأسیس بازدیدکننده چندانی نخواهد داشــت ولی اینترنت سایتی که برای آگهی درخصوص نمرات علم آموزان یک متوسطه ساخت و ساز می گردد مسلما با انبوهی از مراجعه کنندگان مواجه میگردد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.