فرض کنیم که شما یک تارنما درباره دسرها دارید. تارنما شما دادهها طراحی سایت در مشهد موءثر طبقه بندی گردیده ای از "شیرینی ها" و "بستنی قیفی ها" دارااست. هر روز یک فرمان غذای نو در هر دسته اضافه میگردد. مثلا کاغذ فرود شیرینی تارنما شما دربرگیرنده یک نوشتهیعلمی ویژه برای "کیک قهوه قرمز رنگ مخملی" میباشد، به جهت اینکه دسته "شیرینی" معمولا محتوای یکسانی مانند "کیک قهوه قرمز رنگ مخملی" داراست، شما یک پیوند با ویژگی rel=canonical از برگه دسته به نوشته ی علمی ویژه خویش می دهید.
در شرایطیکه موتور کاوش ویژگی rel=canonical فوق را قبول نماید، مجموع مقالهها مربوط به شیرینی های شما در نتیجه ها موتور کاوش ظواهر نخواهد شد. این زمینه بدین ادله میباشد که سیگنال های rel=canonical به موتورجستجو میگوید که بقیه صفحه های شما به طور تکراری میباشند و شیت مهم وبسایت شما نوشتهی علمی "کیک قهوه قرمز رنگ مخملی" میباشد. در هر شکل در صورتیکه بخواهید که یوزرها بتوانند هر دو مجموعه مطالب شما و مقاله ها آنانرا پیدا نمایند، شایسته ترین عمل این میباشد که هر برگه صرفا به خودش از ارجاع rel=canonical استعمال نماید و یا این که به صورت کلی از اینگونه دستوری به کار گیری نکنید. این مورد را به خیال و خاطر داشته باشید که تعریف و تمجید canonical برای مشخص و معلوم کردن ایمیل میباشد که ترجیح می دهید در نتیجه ها موتور کاوش اکران داده خواهد شد و از افزودن آن برای یک مجموعه از مقاله ها یا این که صفحه ها فرود تارنما خویش مستقل دوری کنید.
- یکشنبه ۰۹ مرداد ۰۱ ۱۱:۰۶
- ۲۴ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر