روند پباده سازي UX (تجربه كاربري) با ادراك هدف ها يك طراحي سايت كسبوكار و چگونگي شايسته ترين سرويس ها براي مخاطبان مقصود آغاز ميگردد. با شعور روانشناسي و تجربه يك استفاده كننده و استعمال از شايسته ترين نحوههاي UX، مياقتدار تجربهاي مثبت و بهحافظه ماندني را براي يوزرها آماده كرد. ما درين نوشتهي علمي راهنماي گامبهگام پباده سازي تجربه كاربري يك پروژه را براي ياري به شما در روند پباده سازي UX ذكر كردهايم.پباده سازي تجربه كاربري (UX) چه چيزي است؟
تعريفوتمجيد قانوني تجربه كاربري (UX) عبارت ميباشد از ادراك و جوابهاي فردي، ناشي از استعمال از يك فرآورده، سيستم يا اين كه سرويس ها.
به زباني بي آلايشخيس، پباده سازي UX در معناي اين ميباشد كه تجربه مخاطب را با فرآورده به شايسته ترين صورت ممكن رقم بزند. غرض آن جذب اشخاص به سايتي ميباشد كه به آن ها عشق و علاقهمند ميباشند. يعني وقتي كه يوزرها در اينترنتوب سايت موردنظر آنلاين ميباشند، مخاطب از لحظه ورود به شيت مهم تا خريد جنس، تجربهاي تا حد قابليت سهل و مشغولكننده جاري ساختن دهد.روند پباده سازي ux (تجربه كاربري) در ۵ قدم
دراين نصيب از نوشتهعلمي، مي خواهيم طريق آغاز يك پروژه UX را به شما نماد دهيم.
فرآيند پباده سازي UX را مياقتدار به پنج مرحله اساسي تقسيم كرد: تعريف و تمجيد جنس، تحقيق و چك، پباده سازي، بررسي و سرنوشت اجراي مال آخرين!۱- تعريف و تمجيد مال و نيازهاي استفاده كننده
پيش از آغاز فعاليت با هر پروژهاي، در آغاز مي بايست اصول نخستين آن را ادراك نمائيد. يعني دو عنصر اصلي مخاطب و مارك را بشناسيد و بتوانيد آن را تعريف و تمجيد فرماييد. درين مرحله تا آنجايي كه ميتوانيم در باب فرآورده داده ها گردآورياوري مي كنيم تا به فهم بدون نقص و صحت برسيم.مخاطب
درين نصيب بايستي بدانيد يوزرها شما چه اشخاصي ميباشند؟ چه مختصات رفتاري دارا هستند؟ به چه محصولاتي عشق و علاقه دارا هستند؟ و سوالاتي از اين قبيل تا به شما در شناسايي و رفع نيازهاي كاربرانتان ياري نمايد. از آنجايي كه پباده سازي تجربه كاربري در رابطه نيازها و پرداختن به نقاط ضعف كاربرانتان ميباشد، مي بايست همواره بهاين پرسش جواب دهيد كه ” اختلال استفاده كننده چه ميباشد؟ “مارك
در مرحله دوم از تعريفوتمجيد كالا، بايستي دقت داشته باشيد كه جنس يا اين كه اينترنتوب سايت موردنظر با رسالت و هدف ها مارك شما هماهنگ باشد. بهاين مفهوم كه از خودتان بپرسيد قيمتها و رسالت كمپاني شما چه است؟ چه طور اين پروژه به مقصود كسبوكار اينجانب ياري مينمايد؟
درين مرحله، به كار گيري از مذاكره با ذينفعان، تهيه و تنظيم محتواي بهاگذاري كالا، ساختوساز سبك نخستين و جلسات پياپي تيمي به شما در شعور كالا و تعريفوتمجيد جامعي از آن امداد مينمايد.۲- تحقيق درخصوص كالا
بعداز اينكه توانستيد نيازهاي يوزرها خويش را شناسايي فرماييد. مي بايست در باب جنس و يا اين كه خدماتي كه جهت رفع نياز آنها در اينترنتسايتتان ميخواهيد ارائه دهيد، تحقيق كافي نمائيد. همينطور بتوانيد به سوالاتي كه در مرحله نخستين پرسيديد، جواب كافي بدهيد.
بعداز ايفا پژوهش ها و گردآوريآوري داده ها، پژوهش ها مقدماتي براي كسب داده ها بيشتر در باب جنس اجرا مي دهيم. اين پژوهش ها دربرگيرنده:
گفتوگوهاي شخصي و يكبهيكگفتگو دربين يوزرها و دستههاي گوناگونسوالطومار براي يوزرها غرضآزمايش كاربردپذيري
- چهارشنبه ۱۷ شهریور ۰۰ ۱۱:۱۴
- ۴۳ بازديد
- ۰ نظر