يادگيري مقدمات HTML، CSS و جاوااسكريپت

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

يادگيري مقدمات HTML، CSS و جاوااسكريپت

گويش‌هاي HTML، CSS و جاوااسكريپت از مبنا‌هاي اساسي طراحي سايت پباده سازي هر وبسايتي مي‌باشند. در‌حالتي كه ميخواهيد به يك طراح تارنما ماهر تبديل گرديد، با كليه اين موردها بايستي شناخت بدون نقص داشته باشيد. روي هم رفته نقش اين لهجه‌ها را مي‌اقتدار به طور تحت تمجيد كرد:
HTML ساختار تارنما و پوسته را صورت مي دهدCSS موردها گرافيكي را به تارنما اضافه مي‌نمايدجاوااسكريپت سبب فعاليت كردن تارنما ميشود
۲. شناخت با مقدمات وردپرس
براي تبديل شدن به يك طراح وب سايت، مي بايست با وردپرس نيز شناخت داشته باشيد. هر تعدادي كه وردپرس يك سيستم رئيس محتواست و اساسا مي بايست در بخش بعدي به آن بپردازيم، ولي اين سيستم آن‌قدر دوست داستني و پراستفاده ميباشد كه طراحان اينترنت قطعاً بايستي با ساختار آن شناخت داشته باشند. بيش تر از ۴۰ درصد مجموع سايت‌ها با وردپرس درست شده‌اند و اين آمار به نيكي اهميت اين پلتفرم را آرم ميدهد. ما تا قبل از اين مقالاتي را نيز براي يادگرفتن وردپرس منتشر كرده‌ايم كه مراجعه به آنها مي تواند برايتان موءثر باشد:
وردپرس چه است؟ چه‌طور با وردپرس يك وب سايت ماهر پباده سازي كنيم؟يادگرفتن وردپرس حرفه اي براي ساخت وب سايتيادگرفتن نصب وردپرس به گويش معموليپوسته وردپرس چه مي‌باشد؟ شناخت با اشكال پوسته‌هاي وردپرسيپلاگين وردپرس چه ميباشد و چه گونه شغل مي‌نمايد؟
۳. شناخت با رابط كاربري (UI) و تجربه كاربري (UX)
رابط كاربري (User Interface) و تجربه كاربري (User Experience) از اصول اول پباده سازي سايت مي باشند. شايد به حيث رسد كه‌اين مفاد بيشتر با پباده سازي گرافيك داراي ربط مي باشند تا بسط اينترنت؛ كه اما برداشت به طور كاملً غلطي وجود ندارد. البته اين بدان شكل وجود ندارد كه بسط‌دهندگان اينترنت مي بايست به متخصصين گرافيك و پباده سازي نيز تبديل شوند.
مقصود شما مي بايست شناخت با مقدمات و اصول اصلي رابط كاربري و تجربه كاربري باشد. از اين طرز شما خوب فهم مي كنيد كه يك وب سايت چه‌گونه فعاليت مي‌نمايد.۴. يادگيري SQL و PHP
اين دو آيتم را كنار هم قرار داديم، به دليل آن كه به هم داراي ربط ميباشند. درپي اين دو را تعريف‌و‌تمجيد مي كنيم و متوجه ارتباطشان خواهيد شد.
SQL در واقع يك فناوري مقر داده ميباشد كه از آن براي انبار كردن داده ها به كار گيري مي‌گردد. PHP يك گويش اپ‌نويسي ميباشد كه از آن براي استخراج يا اين كه وارد كردن داده ها به ديتابيس استعمال مي‌گردد. همان طور كه معلوم ميباشد، SQL و PHP رابطه مجاورت و تنگاتنگي با هم دارا هستند.
به صورت نمونه، وردپرس براي ذخيره سازي و مدير داده ها (پست‌هاي بلاگ، محتواي صفحه ها، كامنت‌ها، داده ها يوزرها و غيره) از MySQL استعمال مي‌نمايد. PHP در اينجا به پويايي تارنما امداد مي‌نمايد و وردپرس از روش آن موادتشكيل دهنده متعدد را داراي ارتباط مي‌سازد و ديتابيس‌هاي مربوطه را به‌روزرساني مي‌نمايد. با يادگيري طرز عمل SQL و PHP ميتوانيد در ناحيه گسترش وردپرس به يك خبره تبديل گرديد.

چرا باید جاوا اسکریپت یاد بگیرید؟

جاوا اسکریپت برای دانشجویان و متخصصانی که می خواهند به یک مهندس نرم افزار عالی تبدیل شوند، ضروری است به خصوص اگر در زمینه توسعه وب کار می کنند. در ادامه برخی از مزایای مهم یادگیری جاوا اسکریپت آورده شده است.

  • جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان برنامه نویسی در جهان است و به همین دلیل یک انتخاب بسیار خوب برای برنامه نویسان میباشد. جاوا اسکریپت با استفاده از چارچوب های مختلف خود مانند jQuery، Node.JS و … به شما کمک می کند تا در هر دو سمت فرانت اند و بک اند، نرم افزارهای فوق العاده ای توسعه دهید.
  • جاوا اسکریپت همه جا هست و تقریبا روی هر مرورگری نصب می شود. بنابراین برای یادگیری آن نیاز به تنظیم و یا نصب محیط خاصی ندارید. کروم، فایرفاکس، سافاری و بسیاری از مرورگرهای دیگر از جاوا اسکریپت پشتیبانی می کنند.
  • جاوا اسکریپت امکان ساخت وب سایت های بسیار زیبا و سریع را فراهم می کند. می توانید ظاهر و ملموس پذیری وب سایت خود را بهبود داده و بهترین تجربه کاربری گرافیکی را به کاربران ارائه دهید. زبان برنامه نویسی پایتون بهتر است یا جاوا؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.