تعریف کردن آرایه‌ی وابسته

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

تعریف کردن آرایه‌ی وابسته

تعریف و تمجید کردن یک آرایه در جاوا اسکریپت عمل نسبتا سادگی هست. با استعمال از امر:
var myArray=[“apple”,”pear”,”orange”]
در صورتیکه چه تمجید کردن یک آرایه‌ی متعلق پاره ای بغرنج‌خیس میباشد. طراحی سایت در مشهد در اینجا شما خیر فقط می بایست مقادیر را گزینش فرمائید، بلکه می بایست یک کلید هم برای هر یک معلوم ‌نمائید (در آرایه‌های طبیعی، کلید‌ها 0,1,2,3,… می باشند).
یک آرایه‌ی متعلق، تیم‌ای از جفت‌های key-value میباشد. نحوه زمان بر عبارت میباشد طراحی سایت از تمجید آرایه و افزودن کل درایه ها میباشد. با این درحال حاضر، با استعمال از میانبر پایین، میتوانید آرایه‌ی متعلق را با همه درایه‌های آن بصورت هم‌زمان تعریف‌و‌تمجید نمایید.
در نمونه تحت، آرایه‌ی متعلق‌ی myarray جای میلاد (متغیر‌های اساسی) را به عموم پر اسم و رسم (کلیدها) تخصیص داده میباشد.
7. تمجید کردن یک شی
میانبر معلوم کردن شی مشابه به میانبر آرایه‌های متعلق عمل می‌نماید. رایاپارس در‌صورتی‌که چه در اینجا خبری از متغیر‌های مبنی بر کلید وجود ندارد و به مکان آن متغیر‌های بر اساس خصوصیت قرار گرفته‌اند که می بایست در میان {} قرارشان بدهید.
صرفا تفاوت نوشتار میانبرها، قرار نگرفتن ویژگی ها شیء در میان نشانه کوتیشن میباشد. (name ، placeOfBirth ، age ، wasJamesBond در نمونه پایین )
8. استعمال از عملگر شرطی
عملگر شرطی(سه گانه) معمولا میانبر موردها if-else می باشند ahrefs که از 3 بخش درست شده اند.
شرط
در شکل صحیح بودن شرط چه اتفاقی می‌ افتد (if)
در شکل خطا بودن شرط چه اتفاقی می‌ افتد (else)
در نمونه ذیل ما یک پیام معمولی (در پوسته متغیر پیام) برای کسانی که میخواهند به کلاب ( club ) وارد شوند فرستادیم. با استعمال از میانبر تنها یک خط کد برای نظارت مستعمل میباشد. در صورتی‌که می خواهید آن را آزمایش نمایید تنها آن را در کنسول اینترنت نسخه برداری فرمایید (F12 در بیشتر مرورگر ها) و متغیر age را چنددفعه تغییر تحول دهید.
9. آنالیز کردن حضور یک متغیر
معمولا واقعه می‌ افتد که شما نیاز دارید تا آنالیز فرمایید که متغیر وجود داراست یا این که خیر. میانبر “if presence” به شما یاری می‌نماید که‌این فعالیت را با کد کمتری اعمال دهید.
دقت داشته باشید که اکثری از میانبر‌های جاوا اسکریپت به خیر ورژن‌های زمان بر شغل نمیکنند از جمله آرم if(myVar) غلط بودن متغیر را تحلیل نمی‌نماید البته در سایر‌ی مورد ها اثرگذار میباشد. مثلا متغیر نمی‌تواند تعریف‌و‌تمجید نشده باشد (cannot be undefined)، خالی (empty)، هیچ (null) و غلط (false).
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.