8 نکته برای اینکه مشتری خوبی برای شرکت طراحی سایت باشیم

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

8 نکته برای اینکه مشتری خوبی برای شرکت طراحی سایت باشیم


ما همواره در هم اکنون نوشتن و تفحص راجع به این هستیم که چگونه قادر خواهیم بود یک طراح سایت عالی برای مشتریان خود باشیم.شاید بد نباشد بدانید که خوب بودن مشتری نیز به همان واحد سنجش در بهتر شدن طراحی سایت و افزایش کیفیت آن اثر گذار هست.در حقیقت فرآیند ساخت سایت در صورتیکه سبب به اخلاق یک سایت کارآمد می‌شود که همکاری نه بین شرکت طراح و مشتری برقرار گردد.

درحال حاضر بدین سوال می رسیم که چه‌طور می توانید یک مشتری خوب باشید و این امر چگونه بر روی موفقیت وب سایت شما تاثیر خواهد گذاشت ؟

طراحی سایت در مشهد

ahrefs

طراحی سایت





تحقیقات خود را ایفا دهید

اول از همه باید تا حد قابلیت به طور بدون نقص در مورد چیزی که میخواهید تحقیقات خود را انجام دهید.به‌این مضمون‌ که عالی می باشد زمانی که با شرکت طراحی وب سایت مورد نظر خود تلفنی صحبت می زنید یا قرار ملاقات حضوری می گذارید درباره‌ی سئولاتی که کارشناسان از شما می‌پرسند اطلاعات کافی داشته باشید.سئوالاتی مانند اینکه مشتریان شما را معمولا چه اشخاصی تشکیل می دهند؟ ( سن ، جنسیت و.. آنها ) یا رقبای شما چه کسانی می‌باشند؟جای شما در بازار کجاست ؟ و چرا و در چه گزینه ای شما بهتر از رقبایتان هستید؟

پاسخ های دقیق بدین سوال ها امداد بسیار زیادی به موفقیت سایت شما خواهد نمود.به این ترتیب برای اینکه وب سایتی که در نهایت طراحی می شود سعی خیر داشته باشد مایحتاج می باشد تحقیقات و استیناف های لازم را قبل از شروع فعالیت جاری ساختن دهید.




فرضی باز داشته باشید

بسیار مهم است هنگامی که موضوعی مانند طراحی سایت در میان است مشتریان با دهنی باز به مسائل نگاه کنند.در امر موسسات و شروع آپ های تازه این عمل چندان نقص‌ نیست البته در مورد موسسه ها سنتی که همواره کارها را به یک روش پیش برده اند این گزینه کمی نقص‌ به لحاظ می رسد.در هرصورت می بایست عهده دار شد که دنیای آنلاین همواره در در حال حاضر تغییر و تحول و وفق دادن خود با شرایط می‌باشد و ممکن هست نیاز باشد روش هایی را برای عملکرد وبسایت و تاثیر بیشتر حضور خود در دنیای اینترنت اجرا دهید که خیلی با معیارهای قدیمی و ساز و کاری سنتی شما سازگار نباشد.گزاره ای بسیار دارای اسم و رسم درین رابطه وجود داراست :

\" در شرایطی‌که کاری به یک طرز بارها و بارها اعمال دهید نتایجی که بدست می آورید نیز همواره یکسان خواهد بود\"

این جمله بخصوص در طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی کاملا راستگو هست به این دلیل که این علوم دائما در هم اکنون تغییر و بسط می‌باشند. مثلا بسیاری از روش هایی که در طراحی وب و آنلاین مارکتینگ پنج سال پیش تاثیر بسیار خیر و خوبی داشته اند امروز به طور کامل بی اثر و منسوخ شده اند.پس همواره پیشنهادات و طرق تازه را با خیالی باز رسیدگی فرمایید.









به گفته های متخصصان توجه کنید

همواره در هر صنعت و هر شغلی افراد تازه وارد و آماتور وجود دارااست البته بخش مهمی از مراحل طراحی سایت وابسته به تجربه طراحان است.بطور مثال هرکدام از اعضای دسته طراحی وب سایت شرکت بطور میانگین دارای حداقل 10 سال تجربه در بخش تخصصی خود می باشند.در زمانی که این نوشته‌ی علمی نوشته میشود ( سال 1396) مجموعاً حدود 70 سال تجربه کاری در زمینه طراحی وب در میان اعضای این مجموعه وجود دارد.

بنابرین بسیار عاقلانه تر است که مشتریان به پیشنهادات و حرف های متخصصان ما توجه بیشتری آرم دهند تا گفته های فلان دوست خود که در فن کامپیوتر تحصیل می کند!!

هیچ متخصص طراحی وب سایت با سابقه ای پیشنهادات و ایده های خود را بدون برهان مطرح نمی کند بلکه نظرها ونقطه نظر ها آنها حاصل سالها تجربیات و تحقیق در مورد های مختلف مرتبط با ساخت وب سایت ، آنلاین مارکتینگ یا اصول سئو می باشد.




لازم نیست چاره ها را به ما بگویید

نکته مهم این هست که طراحان تارنما ماهر نیازی ندارند که در ارتباط راه حل ها با آن‌ها گفتگو فرمائید بلکه چیزی که می بایست در موردش کلام کنید ایرادات هم اکنون حاضرتان می‌باشد.

برهان این مورد این است که در اکثر زمان ها مواقع مشتریان نیاز خاصی را در نظر می گیرند و برای برطرف کردن آن راه و روش حلی در ذهن خود ایجاد می کنند.اختلال اینجاست که این راه حل براساس طرق طبقه بندی شده،تجربه و علوم روز در طراحی وب سایت تنظیم نشده.حتی در حالتی که هم درخصوص یک ایراد خاص همت داشته باشد به دلیل اینکه از روش علمی گزینش و به ایفا نرسیده مطمئنا تاثیرات مخربی بر دیگر ویژگی های اصلی وب سایت خواهد گذاشت.

یک مثال بسیار معمول دربین طراحان سایت و طراحان گرافیک سایت این هست که مشتری درخواست می کند لوگوی شرکت خود که در وبسایت قرار گرفته بزرگتر خواهد شد.برهان آن می‌تواند این باشد که می‌خواهد این لوگو بیشتر دیده شود و کاربران، برند را عالی بشناسند و ولی به نظر می‌رسد این بهترین رویکرد برای این خواسته می باشد.

در حالیکه داشتن لوگوی بزرگتر می تواند این بهره را بدهد که کاربر بجای اعتنا به پیام اصلی وبسایت و یا توجه به دکمه های درخواست عمل (CTA) – دکمه های خرید یا ثبت نام و.. – به لوگو دقت بیشتری علامت دهد و این زمینه کارایی وب سایت را کاهش خواهد داد.یک طراح حرفه‌ای کل ارکان وبسایت را هماهنگ و با یک هارمونی خاص که مختص برند و موضوع کاری آن شرکت هست می چیند.جابجایی یکی از این موادسازنده، طراحی کلی وب سایت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.راهکار خوب برای دیده شدن لوگو و آشنایی کاربران با برند می‌تواند به کارگیری از نماد شرکت در دور‌نما های صفحه های یا در بخشی از عکس ها در صفحه های مهم وبسایت باشد به گونه ای که جزئی از طراحی به حساب آید.این راه معمولا فایده بهتری از گرانقدر تر کردن لوگوی تارنما داراست و البته گاهی نیز بهترین چاره همان بزرگتر شدن لوگو می باشد.قضیه این هست که راهکار ها برای وب سایت های مختلف مختلف می باشد و نیاز به توجه و توجه جنبه های دیگر در طراحی داراست.




تنها به فکر خودتان نباشید

هرشخصی دارای سلیقه و تفکرات مخصوص به فردی هست.در واقع نظر تنها یک شخص نمی تواند الزاما حیث تمام مشتریان باشد.بنابراین بسیار اساسی می باشد که بدانید اظهار نظر و سلایق شخصی شما لزوما نباید در وب سایت شما نیز ایفا خواهد شد به دلیل آنکه مخاطب این سایت شما نیستید بلکه مشتریانی میباشند که ممکن هست سلایقی کاملا مخالف شما داشته باشند.

وظیفه ما به عنوان یک شرکت طراحی وب سایت حرفه‌ای این می باشد که یک سایت را از نقطه نظر کاربر نهایی همان تارنما، بازرسی و نگاه کنیم نه از نگاه خودمان و نه از نگاه مشتریانمان.در بعضی موارد ممکن می باشد حتی تارنما آخری خیلی با ذوق و سلیقه شما هماهنگ نباشد اما مقصود نهایی اکثر وب سایت ها بهبود درآمد و ارتقا فروش می باشد و هنگامی که به این غرض رسیده باشیم دیگر ذوق وسلیقه شخصی عنایت چندانی نخواهد داشت.این سوال را از خود بپرسید :

آیا دوست دارید طراحی وب سایت شما مطابق با سلایق شخصی شما باشد البته کارایی چندانی نداشته باشد یا اینکه ترجیح می دهید وب سایتی داشته باشید که اهداف مورد نظر شما در دنیای آنلاین را متفحص میکند حتی در‌صورتی‌که طراحی آن باب میلتان نباشد ؟




از ایده های غافلگیرانه اجتناب نمائید

تک تک تمرکز ما طراحی وب سایت های منحصربه‌فرد می باشد این بدین مضمون‌ می‌باشد که هر طراحی مختص یک مشتری می باشد و ما مانند وبسایت های قالب فراهم و یا CMS های WordPress یا Joomla از ماژول ها و طراح های آماده برای ساخت سایت به کار گیری نمی کنیم.به همین برهان می باشد که وب سایت های طراحی شده ما ارزان نیست و باید هزینه ها را از همان استارت مدیریت نماییم.

هم شرکت طراحی وب و هم مشتری یک چیز میخواهد : مشخص و معلوم شدن هزینه و ویژگی های ثابت و نهایی شده تارنما که انتظارات هردو طرف را برآورده نماید.

برای رسیدن به این مقصود هردو طرف باید بتوانند پروژه آخری را تصور کنند و مطمئن شوند فکر همه چیزها را کرده وهمه چیز را طبقه بندی نموده اند.

از این رو بسیار اساسی هست که مشتری آحاد پروپوزال و مفاد ارائه شده توسط شرکت طراح را تفحص کند اشتباهات و سوالات خود را قبل از آغاز هر مرحله مشخص و معلوم نماید.اینگونه هر دو طرف به طور کامل می‌دانند چه کاری قرار هست انجام شود و از هزینه های اضافی در آجل دوری گردد.

به عنوان کردن ساده در شرایطی‌که شرکت ساخت وب سایت خود را ناگهان در زمینه ی اضافه یا معدود کردن ویژگی های خاص از تارنما در میانه انجام پروژه غافلگیر نکنید شرکت طراح نیز هنگام پرداخت هزینه ها شما را غافلگیر نخواهد کرد.

در این مواقع ما سفارش می‌کنیم قبل از جاری ساختن پروژه و قبل از استارت هر مرحله ، کلیه چیز با مشتری میان گذاشته شود تا اشتباهات احتمالی به حداقل برسد.همچنین پُرحرفی و پیگیری مشتریان در این مورد ها برای هردو طرف اثرگذار خواهد بود و ما کاملا از اینکه مشتریان پیگیر پروسه طراحی سایت و آنالیز کردن مورد ها باشند استقبال میکنیم تا در نهایت تمامی چیز بر طبق توافقات اولیه پیش برود.




شما هم وظایف خود را به صحت اعمال دهید

شاید این امر بسیار اشکار به نظر برسد ولی یکی بیشترین خطاها موسسات ساخت وب سایت با مشتریان به همین زمینه بر می شود.

هر شرکت ساخت وب سایت حرفه ای برای خود و برای مشتری ضرب الاجلی برای ایفا کارها و هر مرحله از فرآیند طراحی انتخاب می کند.البته زمانی قادر خواهیم بود به‌این زمانبندی ها پایبند باشیم که مشتریان نیز وظایف خود را به خیر و خوبی و به موقع اعمال دهند.در اولیهِ شروع هر پروژه کارهایی که مورد نیاز هست مشتری جاری ساختن دهد برای وی تفصیل داده و تعیین میگردد.یک کدام از این وظایف تایید طرح و کیفیت پروژه در هر مرحله است.در هر مرحله ما نمای کلی وب سایت را برای مشتریان ارسال می کنیم تا در‌حالتی که مشکل و یا ایرادی در آن می بینند ما را در جریان بگذارند و در واقع با تایید مرحله اجازه شروع مرحله آجل ساخت وب سایت را به ما بدهند.

گاهی با مشتری توافق می‌شود که عکس هایی خاص از شرکت و نیروی کار یا مطالبی در امر تولیدات و خدمات خود برای مجموعه طراحی سایت ما آماده و ارسال نمایند که برای ادامه فرآیند طراحی مورد نیاز می باشد.

بخشی دیگر از وظایف مشتریان مربوط طرز پرداخت ها میگردد که در حالتی‌که که در زمان های توافق شده انجام نشود پروسه کار با نقص‌ مواجه می شود این قضیه بخصوص درخصوص قرارداد های بهینه سازی و سئو وبسایت اهمیت بیشتری دارد چرا‌که قسمت زیادی از مبالغ دریافتی صرف هزینه تبلیغات یا خرید محتوا و بازدید و نیروی انسانی و .. می گردد و در صورتیکه وقفه ای در این پرداخت ها رخداد بیوفتد عملا ممکن می‌باشد کل کارهای قبلی بی اثر گردد.

در هر صورت جهت گسترش صحیح هر پروژه لازم است مشتری نیز همکاری های موردنیاز را اعمال دهد به تعهدات خود بخوبی فعالیت کند و وظایف تعیین شده در عوض وبسایت خود را به موقع به ایفا برساند.عدم توجه به هر کدام از تعهدات از طرف مشتری میتواند ایفا تک تک پروژه را به خطر اندازد.

ما هم به اندازه شما عشق و علاقه داریم پروژه ها به موقع و با نهایت کیفیت به آخر و عاقبت برسند.ضمنا برقراری ارتباط از صمیم قلب با مشتریان نیز برای ما بسیار التفات دارااست اما کارامد بودن وب سایت ها و جاری ساختن درست هر پروژه نیز برای ما مهم می باشد و یکی‌از کارداران مفید برای رسیدن به این اهداف همکاری مشتریان و همچنین پرداخت های به موقع آنها خواهد بود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.