مراحل طراحی و توسعه وبسایت چیست؟

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

مراحل طراحی و توسعه وبسایت چیست؟


داشتن یک وب سایت را می‌توان از موثرترین رویکرد‌ها برای شناخته شدن یک برند دانست. در واقع وب سایت شما پلتفرمی برای معرفی شما به مشتریان هست تا درک آن‌ها از تجارت شما افزایش یابد. فارغ از وب سایت، تجارت شما عملاً برای افراد نامرئی خواهد بود. بنابراین در صورتی درپی شناخته شدن می باشید، هرچه سریع‌تر وب سایت خود را راه اندازی فرمایید. برای توصیه ساخت طراحی سایت در مشهد وب سایت نیز می‌توانید با خیال و خاطر راحت، پروژه خود را به فریلنسرهای پونیشا بسپارید که از صفر تا صد آن را برایتان فعال سازی کنند.

صرفه جویی در طی
یکی‌از مجال برترین کارها در مدیر یک کسب و کار، برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه می باشد. با داشتن یک سایت، شما می‌توانید ضمن تعامل بیشتر با آنها، به راحتی به سوال ها رایج و تکرار شونده پاسخ دهید و فرصت خود را به بهترین شکل مدیر کنید.یک طراح سایت، در واقع باید طراحی و چیدمان صفحات تارنما را ایفا دهد. خلال این در حالتی‌که در طول مجال سایت آپ تو دیت رسانی احتیاج داشته باشد، باید از طراحان یاری گرفت. فردی که به عنوان یک طراح تارنما حرفه‌ای شناخته می‌گردد، علاوه بر آگاهی از علوم تخصصی فنی در این مورد، بایستی خلاقیت بالایی داشته باشد تا بتواند متناسب با بروزرسانی‌های این حوزه، به فعالیت خود ادامه دهد.

مثلا وظایف طراح سایت می‌توان موردها زیر را نام توفیق:

به‌ نه درخواست‌های کارفرما را درک کند
درباره خدمات و ویژگی‌هایی که میتواند ارائه دهد و همچنین هزینه‌ها کلام کند
طرح اول را به مشتری نشانه دهد و در صورت درخواست مشتری، آن را تغییر تحول دهد
از تلاش سایت بعداز بار گذاری آن بر روی هاست مطمئن شود
تا بازه زمانی معینی بعداز ارائه طرح، حفاظت داشته باشد
نکته‌ای که حائز اهمیت هست، این می باشد که نقش طراحان با پیشرفت دهندگان وب متعدد می باشد. بسط دهندگان وب عده ای هستند که که با کدنویسی طرح‌های صورت گرفته به وسیله طراح وبسایت را به یک سایت حقیقی تبدیل می‌کنند. فعالیت‌های بسط دهندگان در دو بخش بک اند و فرانت اند تیم بندی می گردند. اگرچه این دو قسمت متفاوتند، ولی به گونه‌ای تکمیل کننده یکدیگرند. شما می‌توانید برای دستیابی اطلاعات بیشتر دراین باره، مقالات بک اند چیست و فرانت اند چیست را مطالعه فرمائید.

انواع ساخت وب سایت کدامند؟
وقتی که نوبت به طراحی سایت می رسد، علاوه بر مباحث زیبایی شناسی، طراحی با صرفه به گونه‌ای که کاربر بتواند تعامل خیر با سایت داشته باشد نیز اساسی است. یک تارنما را تصور کنید طراحی زیبایی داراست طراحی سایت  اما در جذب استفاده کننده چندان غالب نیست. به لحاظ شما این کاربردی می باشد؟ طراحی و ساخت سایت از دید فنی به دو شکل ایفا میگیرد:

وب سایت های استاتیک
سایت‌های استاتیک با به کار گیری از کدنویسی با زبان‌های نرم‌افزار‌نویسی فراهم می‌شوند و معمولاً طراحی آنان ارزان‌تر آحاد میگردد. برای طراحی این تارنما‌ها، کد HTML و CSS به فعالیت برده میگردد و این کدها در یک سرور ذخیره میشوند. درین نوع از سایت‌ها باید برای آپ دیت رسانی، به دانش ساخت وب سایت مسلط بود. این یعنی برای ایجاد کوچکترین طرح در سایت می بایست از یک طراح وبسایت کمک گرفت. برای اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: HTML چیست؟

مهم ترین کاربرد وبسایت‌های استاتیک برای وبسایت‌های شخصی می باشد که نیازی به تغییر‌و تحول محتوا در بلندمدت ندارند.

وبسایت های داینامیک
یک سایت داینامیک یا پویا، سایتی می‌باشد که مدیر محتوا می‌تواند بدون نیاز به داشتن دانش ساخت سایت، محتوای آن را آپ تو دیت کند. این وبسایت‌ها معمولاً با اشکال پنل‌های مدیریت محتوا طراحی می‌شوند و به دلیل پویایی و آپ دیت بودن، جایگاه بهتری در موتورهای جستجو استحصال می‌کنند. در وبسایت داینامیک با دقت به اینکه رئیس در یک پنل مشخص اجرا میگردد، با استفاده از نام کاربری و رمز عبور، امکان رئیس هم‌زمان یک سری نفر وجود دارااست. طراحی و ساخت وب سایت‌های داینامیک بر مردم پرهزینه‌تر می باشد البته پشتیبانی و نگهداری از آن‌ها نسبت به سایت‌های استاتیک ارزان‌تر هست.

۴ گام راحت برای طراحی وب سایت
همانگونه که گفتیم، فرایند ساخت سایت، چیزی بیشتر از جلوه‌های زیبایی شناسی می باشد. به این مضمون‌ که در طراحی یک تارنما خوب کلیه تمرکز نباید بر روی زیبایی وبسایت باشد بلکه صفحه آرایی تارنما بایستی به گونه‌ای باشد که علاوه بر جلب دقت کاربر و تشکیل داد یک تجارب کاربری (UX) خوب، با استراتژی تجارت شما همسو باشد و برند و مال شما را به بهترین شکل به استفاده کننده نمایش دهد. ولی این وضعیت چه‌گونه آماده می شود؟
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.