نكات مهم در طراحي سايت

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

نكات مهم در طراحي سايت

نكات اصلي در ساخت سايت

پس از خريد هاست و دامنه متبوع براي فعال طراحي سايت سازي وب سايت و نصب سيستم مدير محتوا ما يحتاج، قدم بعدي پيش روي شما پباده سازي پوسته براي وبسايت ميباشد. وقتي كه كاربري وارد وب سايت ميگردد طراحي وب سايت شما او‌لين چيزي ميباشد كه دقت او‌را جلب ميكند. يك طراحي وب قشنگ قادر است به استفاده كننده شم ادب و راحتي بدهد و او‌را مدتها در وبسايت شما نگه داراست البته در شرايطي كه بي‌نظم باشد در به عبارتي نگاه نخستين موجب انصراف استفاده كننده از پيمايش وب سايت شما و خروج وي مي شود.

درين نوشته‌ي علمي نكات اصلي در طراحي وب سايت گزينه تحليل قرار ميگيرد كه دقت به آن براي كليه يوزرها ماهر و مبتدي و تازه كار ما يحتاج ميباشد و ميتواند جلوي بخش اعظمي از مشكلات را بگيرد. تحت عنوان يك طراح وبسايت مي بايست كاري فرمائيد كه بازديد كننده در نگاه نخستين به مخاطب دائمي وبسايت شما تبديل گردد. در تحت تني چند از نكات اصلي در ساخت سايت را به شما معرفي خوا هيم كرد.
۱- رنگ بندي جالب داشته باشيد :

مطالعات علامت داده ميباشد به كار گيري درست از رنگ‌ها و تعادل في مابين آن ها در معيار نرخ پريدن و نرخ تبديل تفاوت ساخت و ساز مي‌نمايد. رنگ‌ها ابزار كار كشته و با اهميتي در پباده سازي يك وبسايت به شمار مي آيند. در فيض بايستي اصول به كارگيري از رنگ‌ها و ادغام آنها در طراحي وب رعايت خواهد شد. از جمله به كار گيري از رنگ‌هاي ضد و نقيض، المان‌هاي وبسايت را معلوم‌خيس و بديهي‌خيس علامت مي دهد.

هنگام ساخت وب سايت در گزينش رنگ مي بايست زمينه سايتي كه در هم اكنون پباده سازي پوسته آن ميباشيد را در حيث بگيريد. از جمله در وبسايت‌هاي علمي و تحقيقاتي محتوا و مقاله‌ها از اهميت بيشتري برخوردار مي باشند و بايستي از رنگ بندي معمولي مصرف شود. نكته جذاب ديگر به كار گيري از متن سياه به هم پا دور‌نما سپيد ميباشد. اين رنگ‌بندي معمولي از خستگي ديده استفاده كننده پرهيز كرده و موجب مي‌گردد استفاده كننده بازه متعددي را براي قرائت مقاله ها صرف نمايد.

در ساخت سايت‌ فروشگاهي و خدماتي عالي ميباشد از رنگ‌هاي بشاش و تند استعمال شود. به خصوص براي دكمه‌ها و نوشته‌هاي خاص تا دقت مشتري براي كليك يا اين كه نام نويسي بيشتر جلب خواهد شد. به كارگيري از رنگ هاي تند تنها مي بايست در نصيب هايي كه قصد داريد دقت استفاده كننده جلب را جلب فرمائيد، شكل گيرد. به كارگيري بيشتراز حد از رنگ هاي تند و كنتراست بالا سبب خستگي و نارضايتي مخاطب شود.
۲- به سايز و نوع فونت بيشتر اهميت دهيد :

يكي از ديگر از نكات اصلي در ساخت وب سايت به كار گيري از فونت خوانا با اندازه مطلوب ميباشد. بيشتراز ۹۵ درصد داده ها در يك وب سايت از روش گويش نوشتار جابجايي پيدا مي‌نمايد. يك متن با نوشتار مطلوب واحد سنجش خوانايي، دسترسي و كاربردپذيري را در يك وبسايت براي مخاطب بالا مي برد. براين اساس گزينش يك فونت خوشگل و با اندازه مطلوب در رابط كاربري وب سايت شما نقش بي واسطه دارااست. همينطور فونتي را گزينش نمائيد كه با همگي مرورگرها سازش بي نقص داشته و به طور صحيح اكران داده خواهد شد. چنانچه مطالب وبسايت شما بيشتراز اندازه ريز يا اين كه درشت باشد سود آن نارضايتي مخاطب و شكاف تارنما خواهد بود. زماني كاربري وارد صفحه هاي تارنما شما مي‌گردد مي بايست بتواند به راحتي مطالب را خوانده و نيازي به زوم كردن نداشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.