قضاوت بازديدكنندگان از وب سايت ناگهاني و قاطع شكل طراحي سايت ميگيرد. برداشت يك فرد از وبسايت در 1.10ثانيه ارتفاع ميكشد. همينطور 50 ميلي ثانيه ارتفاع ميكشد تا يوزرها تشخيص دهند كه وبسايت متبوع آن ها مي باشد يا اين كه نه. در غير اين شكل تارنما را بلافاصلهً سوراخ مي نمايند.
در مطالعاتي كه دو توشه روي بازديدكنندگان يك تارنما شكل گرفت، معين شد كه كمپاني كنندگان حداكثر دو توشه براي بازديد از وبسايت گرايش دارا هستند كه در هر توشه فقط 500 ميلي ثانيه را صرف مي نمايند. به اين ترتيب مي قدرت سود گرفت نامونشان بصري تارنما چنانچه نتواند در همين مجال كوتاه استفاده كننده را جذب نمايد، براي مدام اورا از دست داده ميباشد. در مطالعه ديگري نيز آرم داده شد كه 50 ميلي ثانيه در اولي برداشت كاربر از تارنما صورت ميگيرد. به اين ترتيب طراحان تارنما صرفا 50 ثانيه مهلت دارند تا بازديدكننده را مراقبت نمايند.
برداشت نخستين مخاطبان از تارنما به كارداران متعددي بستگي دارااست كه به عنوان مثال مي شود به ساختار تارنما، رنگ صفحه ها، تقارن متن و قضيه، معيار متن و محتواي ورقه، فونت و ... اشاره نمود. تصاويري هم كه در وب سايت به كارگيري ميگردد، گوياي مطالب متعددي ميباشد و ميتواند در جذب كاربر اجراي نقش نمايد.
رابط كاربري در طراحي وب سايت
فرم نظرخواهي از يوزرها درخصوص طراحي وب در 17 ميلي ثانيه
اخيرا كمپاني گوگل در پژوهش هاي خويش 50 ميلي ثانيه را تحت عنوان مجال برداشت اوليه بازديدكنندگان به پذيرش رسانده ميباشد. ولي در مواقعي نيز 17ميلي ثانيه با اعتنا به بعضا از عامل ها طراحي وب سايت تصويب گرديدهاست. يافته هاي كليدي كه سود مطالعه روي تارنما هايي با ابهام بصري محصور ميباشد، آرم ميدهد تارنما هايي كه پباده سازي بي آلايش تري دارا هستند، براي بازديدكنندگان جالب خيس مي باشند.
مثلا بازديدكنندگان به ايده هاي ثابتي كه قابل درك باشند، عشق بيشتري نشانه ميدهند. اين در حالي ميباشد كه بعضا از طراحان تصور مي نمايند با اختراع هاي غامض مي قدرت اينترنت سايتي جالب را ساخت نمايند.
- سه شنبه ۱۸ آبان ۰۰ ۱۱:۰۴
- ۳۷ بازديد
- ۰ نظر