سايز و نوع فونت در طراحي سايت

در اين وبلاگ به معرفي روش هاي مدرن طراحي سايت مي پردازيم

سايز و نوع فونت در طراحي سايت

۲- به سايز و نوع فونت بيشتر اهميت دهيد :

يكي‌از  طراحي سايت   ديگر از نكات اصلي در طراحي وب سايت استعمال از فونت خوانا با اندازه مطلوب ميباشد. بيش تر از ۹۵ درصد داده ها در يك وب سايت از روش گويش نوشتار جابجايي پيدا مي‌نمايد. يك متن با نوشتار مطلوب واحد سنجش خوانايي، دسترسي و كاربردپذيري را در يك وبسايت براي مخاطب بالا ميبرد. براين اساس گزينش يك فونت خوشگل و با اندازه مطلوب در رابط كاربري تارنما شما نقش بدون واسطه دارااست. همينطور فونتي را گزينش فرمائيد كه با كليه مرورگرها سازش بدون نقص داشته و به طور صحيح اكران داده گردد. در حالتي‌كه مطالب تارنما شما بيشتراز اندازه ريز يا اين كه درشت باشد سود آن نارضايتي مخاطب و سوراخ وبسايت خواهد بود. هنگامي كاربري وارد صفحه هاي وبسايت شما ميگردد بايستي بتواند به راحتي مطالب را خوانده و نيازي به زوم كردن نداشته باشد.

 

۳- مسيريابي سهل وآسان در منوها :

از ساير نكات اساسي در ساخت وب سايت مي بايست به منوها و مسيريابي سهل و آسان در تارنما اشاره نمود. متاسفانه در اكثري از وبسايت‌هاي اهل ايران زماني استفاده كننده ميخواهد به قسمت متبوع برود مبتلا سردرگمي مي‌گردد. به عنوان مثال يك وبسايت شركتي برگه منحصربه‌فرد استخدام دارااست ولي وقتي كه در منو تارنما جست‌وجو مي گردد بخشي به اسم استخدام نيست و مخاطب بعداز مراجعه به وبسايت مي بايست همه صفحه هاي را درپي نصيب متبوع بگردد و يا اين كه بي فيض وب سايت را شكاف نمايد!

 

شما مي بايست كوتاه ترين مسير را براي دسترسي مخاطب به محتواي متبوع در حيث بگيريد. چنانچه وسعت مطالب زياد ميباشد مي توانيد از ۲ يا اين كه چندين منو متعدد به كار گيري فرمائيد و نصيب بندي مطالب را توسعه و گسترش داده تا يوزرها در كوتاه ترين مجال ممكن به مراد خويش دست يابند.

 

همينطور مي توانيد در رديف هاي كناري تارنما از قسمت‌بندي‎‌هاي گوناگون به كارگيري نمائيد و قسمتهاي پر استفاده وبسايت خويش را در آن قرار دهيد. يك روش ديگر براي بهبود مسيريابي وبسايت قرار دادن نقشه تارنما است. از اين روش بازديدكنندگان با مراجعه به قسمت نقشه وبسايت مي توانند بسيار ريلكس كاغذ متبوع خويش را پيدا كرده و وارد آن شوند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.