همان گونه که در اولِ مقاله گفتم، هیچ رنگی را نمیاقتدار حداقل گرفت و به همین صورت نمیتوانیم طراحی سایت رنگ یا این که رنگهایی را اسم ببریم و بگوییم حتما گزینش خیر می باشند. همینطور بایستی در رابطه تاثیرات رنگها اطلاعاتی داشته باشیم، برای داده ها در رابطه رنگ ها، مقاله روانشناسی رنگها در طراحی سایت را بخوانید. بعداز آن که داده ها کافی در رابطه روانشناسی و تاثیر رنگ ها، کسب کردید به ادامه مقاله اعتنا نمایید.
تاثیرات رنگها ممکن میباشد منفی، مثبت یا این که متناقض باشد، اما چرا این سیرتکامل میباشد؟ یک کدام از عارضه ها این تفاوت، تفاوت شخصی و فرهنگی هست. به عنوان مثال به لحاظ شما، رنگ سبز در سرزمین ما به چه معنایی میباشد و چه چیزی را تداعی مینماید؟ احتمالا شما هم با اینجانب هم عقیده میباشید و رنگ سبز را به شکلی به مسائل معنوی ربط میدهید. این یک جنبه از رنگ سبز میباشد که شاید میان ما در کشور ایران، مشترک باشد اما یک جنبه جهانی هم در رابطه رنگ سبز وجود دارااست که بی رابطه با معنویت وجود ندارد، و آن احساس متانت و صلح و دوستی میباشد.
این خواص رنگ سبز میباشد که به شکلی جهانی به مفهوم و معنا صلح و دوستی گره خورده. اذن بدهید رنگهای دیگر را با هم ارزیابی کنیم. رنگ قرمز رنگ. برای شما قرمز انرژی و عشق و علاقه میباشد یا این که به معنای خطر؟ در همگی مکان عالم رنگ قرمزرنگ با این معناهای متناقض یار میباشد و اینجاست که متوجه میشویم، برای به کارگیری از هر رنگی در وب سایت می بایست به توجه فعالیت کنیم تا شم مثبت آن را جابجایی دهیم.
یک سری توصیه برای تعیین شایسته ترین رنگ برای وبسایت وجود داراست:
- کارایی نمایید قطعا در وب سایت از رنگ سازمانی که در لوگوی شما میباشد، استعمال نمایید، درصورتیکه هنوز رنگ سازمانی خویش را گزینش نکردهاید خوب میباشد بیشتر مطالعه فرمائید و رنگی را گزینش فرمائید که معرف شخصیت مارک شما باشد.
- بیشتراز ۲ تا ۴ رنگ در وبسایت استعمال نکنید و یادتان باشد یکیاز رنگ ها می بایست رنگ اساسی باشد که بیش تر از کلیه به دیده بیاید.
- برای دکمههای CTA از رنگهای ضد و نقیض با دور نما به کارگیری فرمایید تا بیشتر جلب دقت نمایند. در تصویر تحت این نکته در وبسایت رعایت نشده و ابدا دکمهها دیدنی نیستند.
- شنبه ۰۹ بهمن ۰۰ ۱۱:۴۶
- ۴۱ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر